Inspiration zero...

Det är märkligt vad en så enkel sak som en blogg kan förändra hela ens tillvaro..man försöker hela tiden tänka ut något originellt eller roligt att skriva..men helt ärligt så har jag tappat inspirationen. Just nu känns det som att man har så mycket annat att göra och tänka på...speciellt nu när det är så underbart väder :D

Men man hade ju kunnat skriva om hur dagarna är och vad man gör...men på nåt sätt så är det inte "min stil"..om jag inte har något vettigt att skriva så låter jag hellre bli. Inte för att det inte är roligt att läsa om andras vardag för det tycker jag att det är. Men min vardag...hm...njäe...den består mest av enormt mycket arbete just nu. Inte så kul att dela med sig av...haha..kanske.

Efter jobbet igår jagade jag runt i Jysk butiker för att hitta en cafe grupp som funnits med i deras annonsblad. Jag hittade den till slut på sista Jysk butiken i vår närhet. Glädje. Till helgen ska vi färdigställa vårt lilla projekt är det tänkt och där kommer bordet och stolarna att passa perfekt!


Imorgon kommer H & B hem på en snabbvisit..de stannar bara till Lördagen. Men jag ska se till att dom får sin lilla vattenpipa med hem iallafall..hehe Dom ska tillaga en god GI- måltid till oss. Tänkte jag skulle testa om det kan vara något för mig..men jag är rädd att det inte funkar eftersom jag är starkt beroende av MJÖLK! jag älskar att dricka mjölk! kanske det kan vara en orsak till att jag nästan aldrig har hål i tänderna när jag går på min årliga kontroll?! min tandläkare berömmer alltid mina tänder och han har inte en enda gång misstänkt att jag är rökare! haha..


Just nu sitter jag i mitt älskade uterum och tittar på gräset...det börjar bli dags att klippa det...första gången i år. Rabatterna...usch...jag hatar att rensa ogräs...ibland kan jag hålla med mannen att det hade varit bättre att asfaltera hela skiten. Men om man bara gör allting med måtta så brukar det lösa sig...nu hör det ju till saken att nästan hela "vår gata" är extremt petiga med sina trädgårdar...och då kan man nästan känna det som ett tvång i början av säsongen att peta rundor i trädgården...även om man helst bara vill sitta i solen och njuta. Mitt i sommaren däremot bryr jag mig inte ett dugg...eftersom nästan hela vår trädgård är "insynskyddad"...skönt! Det är då man verkligen kan njuta...av poolen och solen...  VILL HA SOMMAR NU!

Exploding dog

Postat av: purplerain

Har oxå svårt att hitta skriv inspirationen. Det är nog naturligt nu när våren pockar på. Skall njuuuta av att vara ute mycket nu. Ha en super duper fin helg.

2009-04-24 @ 08:27:21
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: bitte

Hej vill tipsa dig om en tävling jag har i min blogg det du kan vinna är detta:



En skinnjacka och ett presentkort på 500 kr

Postat av: Pia

Men.. inte behöver du utesluta mjölk för att du följer GI!! Du kommer långt genom att plocka bort potatis, ris och pasta, bröd och övrigt socker.. Jag mår jättebra när jag äter GI(och går ner i vikt) och har inga problem med att utesluta ovan nämnda produkter.. Däremot strandar det ofta efter några veckor på att jag får slut på inspiration på vad jag ska fylla ut min måltid med. Man blir less på att äta broccoli varje dag!!! Hahaahhaha...

2009-04-24 @ 22:38:42
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Ja det är inte det lättaste att få inspiration varje dag till bloggen,men igår var det sommar här i Kil,har solsveda som jag faktiskt njuter av,och trädgården börjar bli som den ska så nu är det bara att åka till Sundsvall på ett nytt 10dagars pass.ha en fin söndag o kram.

2009-04-26 @ 07:57:02
URL: http://bjornesmagazin.blog.se
Postat av: Tesstamente

Jaha, man kanske skulle börja dricka mjölk!? Iofs så går det ganska bra hos tandläkaren, och jag misstänker att jag har snuset att tacka för det:-) Men det skadar ju inte med dubbelgardering:-)



Kram söta du!

2009-04-26 @ 17:38:45
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: anne

Nog bidrar det vackra vädret till mindre bloggande och det är väl ett sundhetstecken. Andras vardag kan vara både kul och litet enformigt att läsa om, det beror väl på hur det skrivs; i morse åt jag frukost, här är dagens outfit och nu dricker jag latte, är inte SÅ kul...;)

2009-04-27 @ 22:23:30
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Kim P

GI är underbart, det kan jag varmt rekommendera! Inte bara går man ner i vikt, man mår bra också. Mjölk fungerar alldeles utmärkt att dricka och helst den feta varianten.

"Gå ner i vikt med GI-metoden" av Ola Lauritzon är en jättebra bok om man vill komma igång. I den finns bl.a. en tvåveckorsmeny som jag tyckte fungerade utmärkt att komma i gång på. Prova! :-)

2009-04-28 @ 08:26:00
URL: http://lasipp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0