Ännu en helg är förbi..

Redan söndag?! Var har hela denna härliga helg blivit av..Lördagen tillbringades med att försöka bringa lite ordning i den nya husvagnen. Kvällen spenderades med ett uppfriskande bastubad i hopp om att jaga ut denna envisa förkylning jag dragits med i 14 dagar. Börjar bli lite orolig nu eftersom jag drabbats av yrsel?! herregud en helt vanlig förkylning?! Plockade precis fram min stora "bibel" Nya Familje Läkarboken för att se om jag kunde hitta vad denna yrsel kan bero på i samband med förkylning. Det jag hittade var bara inflammation i innerörat, som tydligen kan orsakas av en virusinfektion. Jaha..vad bra då har jag besparat mig själv ännu ett läkarbesök..haha
                                
Skämt åsido..läkarboken är faktiskt helt fantastisk och man kan hitta många tips till egenvård i den men därmed inte sagt att den kan ersätta en läkare. Tyvärr är jag inte så glad för att springa till doktorn på både gott och ont! Mest ont kanske?! Jag minns sist jag skulle gå till vårdcentralen med en av döttrarna..då frågade sköterskan som tog emot oss om mina barn aldrig varit sjuka?! Jodå, svarade jag men det var ju ganska länge sedan. Hon förklarade då att hon undrade bara för att vi inte hade valt "husläkare". Jag hann bli riktigt orolig där ett tag och var rädd att jag skulle få höra att jag var en dålig mamma som aldrig tog mina döttrar till vårdcentralen..haha

Söndagen har tillbringats med att försöka hinna med allt det man tänkte att man skulle göra när man kom hem på fredagen..suck! varför har man alltid så många planer på vad man ska göra under helgen och sedan hinner man inte ens med hälften? Okej det var väl inga himlastormande aktiviteter utan mer "måsten" såsom tvätt och annat roligt! Glenn och Maria med tvillingpojkarna kom en snabb fikasväng på eftermiddagen! alltid lika uppskattat med besök från denna trevliga familj :D innan dom skulle åka fick dom en guidad tur i vår husvagn..hehe nja guidad och guidad...haha inte så lätt eftersom den är så liten att man knappt kan stå fyra vuxna bredvid varandra i den! eller jo klart man kan men man kan ju inte liksom "mingla omkring".

En tur till Ikea blev det också i eftermiddag...hade ju lovat loppan en ny fåtölj och klädhängare till hennes garderob. Det var ett ovanligt smidigt besök för att vara i den affären :) som (givetvis) avslutades med 5 kr korv! Ibland kan man få för sig att vissa människor åker till Ikea för just den billiga korvens skull?! jag menar Hallå?! hur normalt är det att EN person köper typ 6 kokta  korvar med bröd bara för att det är billigt?? och dessutom äter alla själv?? haha..men det är ganska kul att iaktta när personen balanserar iväg med sina korvar och ska ta ketchup & senap på alla sex!! nästan så man tänker; hoppas du tappar dom din glupska lilla j'vel! Hittade en rolig liten skylt på "tag själv lagret" (ja, jag vet lite gratis reklam till Ingvar Feodor Kamprad men det bjuder jag på!) Vassegoa!


Han verkar "himla" populär den där Glenn eftersom han är tillfälligt slut! haha

Postat av: Maria

Haha, den var rolig. Men han är ju rätt slut ikväll så det stämmer....

2009-02-22 @ 21:37:17
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hahahaha! Du är så rolig mamma! :-D

2009-02-23 @ 09:30:28
URL: http://hannahcharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0