En Fredag med överraskningar

Min gubbe hade kommit hem redan natten till idag...han låg och sov så gott bredvid mig imorse när klockan ringde för uppstigning. När jag kom ut i köket och skulle ta min morgoncigarett stod det en "hög" med papper brevid min "rökplats" vid spisen (Ja, jag röker inomhus i mitt eget hus vid min egen spis och under min egen fläkt..haha då har vi klargjort det!) åter till högen med papper..nyfiken som jag är öppnade jag såklart! inuti var det världens finaste mugg! Åh..med världens gulligaste text! nu hör det till saken att min blivande man inte är speciellt romantisk av sig därför är det dubbelt roligt och överraskande när han sätter den sidan till. Tack älskling <3

     

När jag kom hem från jobbet möttes jag av en nyduschad man som sa; - Var det ikväll Petra skulle på fest?  - Nä tyvärr det blev inget. (Eva) - Nähä? ska hon följa med oss då?(Ilkka) - Va? vadå? var ska vi? (Eva) - Jag har bokat bord på "Jensens" (Ilkka)
Snacka om att jag blev överraskad!! igen!! Han vet hur länge jag har velat äta där och hur svårt det är att få plats om man inte bokar i tid...Det är en av många saker jag älskar med min blivande man..han anpassar sig ALLTID efter situationen och tycker att problem är till för att lösas. För honom var det självklart att vår "romantiska middag för två" plötsligt förvandlades till "ett bord för tre" istället. Klockan 19.00 var vi på plats och givetvis förstod den underbara hovmästaren vårt dilemma och ordnade så vi kunde sitta tre vid bordet istället. Herregud vilken underbar mat! Har ni inte ätit där kan jag varmt rekommendera det! Tack Hannah & Björn för tipset! Ni hade helt rätt! Detta åt vi;
Förrätt

Snackkorg

Mozarella och lökringar, ostinbakad chilifrukt och spröda crisps. Serveras med vitlöksmajonnäs och barbequesås

Varmrätt

Jensen's Pork Steak 

barbecuemarinerad fläskfilé. serveras med grillede grönsaker, smörstekt potatis och favoritsås (detta åt jag och loppan)

Jensen's Ribs - All you can eat

Tillagade som äkte amerikanska ribs. Serveras med coleslaw, Jensen's Fries och barbecuesås (detta åt Ilkka..och Ja, han begärde påfyllning eftersom det var All you can eat...och han KAN äta han! hehe)
Dessert

Jensen's Original Chokladmousse

Krämig chokladmousse toppad med vispgrädde och riven choklad.   


Helt ärligt så var det bara jag och loppan som beställde dessert och inbillade oss att vi skulle orka äta..men tyvärr även om det var den godaste mousse jag någonsin ätit så sa magen; STOPP! INTE MER! om du tar en ENDA tugga till spricker jag! hehe och det vill man ju inte riskera. Vi hade en underbart trevlig kväll trots att det inte blev som min älskling planerat från början..men så är ju livet och om man ska kunna leva det fullt ut måste man vara flexibel och anpassningsbar!

 

Postat av: Maria

Låter som ni haft en trevlig kväll!

Och ja nu har vi också anmält oss till Postkodlotteriet...

2009-02-27 @ 23:20:49
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Loppan

jättemysig kväll! :) love you both.

2009-02-27 @ 23:49:34
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: anne

Det låter som en bra kväll det där. Var det Jensen´s Boefhouse ni var på eller något helt annat?

2009-02-28 @ 11:10:57
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Men du, vilken underbar man!!



Och du är lika underbar, har gått omkring med ett fånigt leende hela dagen efter jag läste din kommentar!! Taaaack från mitt hjärta!!



KRAM!

2009-02-28 @ 17:50:40
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Nej, min blivande ska inte agera fotograf på sitt egna bröllop. Vi har bokat en annan fotograf då.

2009-02-28 @ 20:51:19
URL: http://junitjejen.se
Postat av: sweetmama

Där är du ju ;o)

Du med snickersen hi hi.



Vilken gullig mugg, och gullig gubbe !!!

2009-02-28 @ 22:07:08
URL: http://sweetmama.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0