"evamümtaxi" var god dröj...

Lördagen har bara försvunnit?! Gubben och jag åkte iväg för att inhandla lite "nödvändigheter"..haha Det slutade med att vi kom hem med en ny kamera! Åh vad jag älskar impulsköp! Affären vi hamnade i hade ju hur många kameror som helst att välja på! så fort man började titta runt lite kom en säljare som en hök. - Kan jag hjälpa till med något? det är ju deras jobb men jag kan bli så himla irriterad på att man inte kan få titta lite i lugn & ro utan att dom ska stå där med sitt "bästaförsäljningsleende"  och försöka pracka på den fetaste digitala systemkameran med ditten och datte och som "bara" kostar ca 20 tusen och då har vi ändå rabatt på typ 98 % just nu! Okej jag överdrev lite där men..jag svarade iallafall säljaren: - Nej jag ska bara titta lite, du vet ska bara ha en liten billig digitalkamera som jag ska fotografera mina stekspadar till bloggen med :) Då fick jag iallafall vara ifred ett tag. (jag skriver jag eftersom min kära gubbe smugit iväg i affären på sitt eget håll för att titta på en egen leksak.) Efter mycket om & men smög jag upp min telefon och ringde till min "personliga rådgivare" Hannah för att höra vad hon tyckte om de kameror jag var intresserad av. Under tiden jag stod där och viskade i luren om megapixel och optisk zoom hörde jag en röst i andra örat som sa: - Kan jag hjälpa till med något? En ANNAN säljare hade legat i bakhåll på mig för att ställa samma fråga som den första! Denna gången svarade jag inte..mimade istället fram mitt svar samtidigt som jag gjorde honom uppmärksam på att jag MINSANN pratade i telefon! haha stackare.. Det slutade iallafall med att jag lämnade butiken med en riktig skönhet till kamera! även om den varit hur dålig som helst hade jag köpt den bara för den är så j'vla snygg! Skämt åsido talade rådgivaren om för mig att man inte ska stirra sig blind på hur många megapixel en kamera har eftersom det är minst lika viktigt med det här som kallas optisk zoom. Och denna ska jag nog kunna ta riktigt fina "hobbybilder" med när jag bara lärt mig hur den fungerar!



Efter våra inköp åkte vi hem och åt kombinerad frukost/lunch. Ja det brukar dra ut på tiden när vi är iväg på våra bravader därför blev det seeen frukost! När klockan var över 13.00 och loppan fortfarande inte vaknat började jag bli orolig...eftersom jag visste att hon skulle ta "evamümtaxi" till en kompis. En kvart senare dök hon upp och var helt vild i blicken! - Åh..vilken tur att ------- ringde och väckte mig! jag skulle ju varit där för en kvart sen! Sen blev det fart på henne! 45 minuter senare satt vi i bilen igen. Vi lämnade loppan och gick sen in på en av gubbens favorit affärer Jula...åh tänk så många gubbar som struttar omkring därinne och bara petar bland grejorna. När gubben fått sin kontakt och mojäng han skulle ha att "leka i husvagnen" med gick vi in på kondiset och köpte varsin napoleonbakelse vi kunde ha till kaffet när vi kom hem. Klockan sex var det åter dags för "evamümtaxi" att rycka ut! då skulle loppan hem igen. I bilen på väg hem berättade hon att hon bara skulle hem en sväng för hon skulle åka till stan sen. - Men varför åkte du då inte till stan direkt därifrån du var nu? undrade jag. - Nä jag hade ju inte min plånbok eller nånting med mig, svarade hon. Då bestämde vi att hädanefter har loppan ALLTID ALLTING med sig eftersom hon är en fruktansvärt impulsiv människa som ändrar sitt mål från timme till timme! Jaha ca 2 timmar senare var det dags igen för "evamümtaxi" att köra dotter till bussen! Visst är det skönt att inte bo i stan men ibland vid vissa tillfällen hade det kanske varit bättre! Dessutom har ju vårt lokala bussbolag lagt om bussturerna så att INGEN buss till stan stannar utanför vår gata mer överhuvudtaget! TACK! tanken med detta är att man ska ta en buss ner till "byn" och sedan en annan buss till stan. Åh vilket smidigt tankesätt! haha (ironi is my middlename) Nu ska jag snart hålla "dygnsvila" som alla andra chaufförer men först ska "evamümtaxi" rycka ut en sista gång för att hämta när bussen från stan anländer till "byn". Herregud vilken tur att hon precis som sin syster snart är gammal nog att köra bil själv!


Postat av: Loppan

HAHAHA detta var ett roligt inlägg :D <3

2009-03-01 @ 02:59:41
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: spiderchick

å najs kamera!

2009-03-01 @ 10:16:13
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hahaha! Så jäkla roligt inlägg! :-D

2009-03-01 @ 13:13:41
URL: http://hannahcharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0