Fettisdagen eller dagens fundering...

Idag när jag kom till kontoret fick jag reda på att det var "fettisdagen" och att det skulle inhandlas semlor! det var då jag började fundera angående namnet på dagen? är det inte ett hemskt namn på en dag?! jag menar varför kunde man inte nöja sig med att kalla den "semledagen" eller något...varför just fettisdagen. Det gör ju inte precis att det känns bättre att vräka i sig en stor fet semla bara för att det är legitimt...haha.. Jag menar : - Åh äntligen! nu får man äta semla för nu är det minsann fettisdagen. mums :D Känns det inte på gränsen till toppstyrt?! som att någon annan ska bestämma när jag får äta semla? om jag är sugen på en semla äter jag det! sen skiter jag väl i om det är "fettisdagen" eller "smalisdagen" eller om det så är julafton! haha men klart semla på julafton..då hade jag nog varit ganska ensam om det. Googlade lite på fettisdagen och fick då fram att man även kan kalla det "den feta tisdagen"...herregud det ena är värre än det andra!! Inte för att jag mår dåligt av att njuta av en semla..(måste ju hålla min trivselvikt som ligger ca 10 kg över..hehe) men det finns ju många andra därute i vårt avlånga land som verkligen kämpar med sin vikt. Då tycker jag inte man gör ångesten bättre av att döpa en dag till något så snarlikt "fetis" som "fettis"...kan ju bara tänka mig hur alla vidriga "mobbare" i skolorna njuter av denna dagen! dom slår väl upp sina svarta ögon på morgonen och tänker; - moohaha idag är det fettisdagen! då j'vlar ska alla små tjockisar i min klass få höra: hehe idag är det DIN dag..för du är FET!  Man kan skatta sig lycklig som tog sig ur skolan utan att bli utsatt för dessa patetiska mobbare.

Nej tacka vet jag Finland! där kallar man denna dagen kort och gott för: fastlagstisdagen. Mycket bättre tycker jag!




Postat av: Loppan

hahah, när jag var hemma hos robert idag diskutera hans styvfassa också det, varför kalla det fettisdagen och inte semledagen? men det är sant, varför kalla det fettisdagen? så konstigt namn!

2009-02-25 @ 02:01:24
URL: http://petriiich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0