Blommor piggar alltid upp

När jag kom hem från jobbet ikväll var huset tomt igen...verkar vara något jag får vänja mig vid. Min loppa skulle på bio ikväll så hon bestämde sig för att stanna kvar i stan efter skolan. Batteriet till hennes laptop låg i brevlådan...så nu laddar den som den ska igen. Jag VET att det kommer att vara en mycket lycklig dotter som sätter sig med sin älskade dator i knät ikväll. Tack Batterikungen

Hannah skickade sms idag att hon saknade Pepsi...vår lilla hund om någon undrar. Jag misstänker att han saknar henne med eftersom han sitter och tittar längtansfullt mot dörren..Fast å andra sidan spelar det ingen roll om man är borta 5 min eller 5 timmar så blir han ALLTID lika glad när man kommer hem igen..hehe Det är väl så hundar fungerar antar jag. Vi beslutade att Pepsi skulle stanna hos mig och inte flytta med till Göteborg av två anledningar; han är för gammal(12 år) för att byta miljö...han har ju trots allt bott i detta huset hela sitt liv samt därför att jag är hans "matmor" det kan låta konstigt men faktum är att han är så beroende av mig att han inte äter om jag är borta för länge!

När jag kom ner till affären i byn sålde dom blommor för endast 39 kr st...det kunde man ju inte motstå! Köpte två underbara orkidéer som ni kan se på mina bilder. Vill bara påpeka att jag ABSOLUT inte är någon fotograf...(det överlåter jag till Hannah)men tycker det är roligt att ta lite bilder till min blogg. Buketten på bilden fick jag av min chef igår med orden; Tack för dina insatser år 2008! Beröm och uppmuntran är aldrig fel att få, vare sig man är chef eller inte!
                                                                        
                                                                   

" Själviskhet är inte att leva som man själv vill, utan att tvinga någon att leva som man själv vill."


                                                         

Postat av: Glenn & Maria

Kul att se att du också har en blogg nuförtiden, nu är allas liv offentliga. (Utom mitt och Ilkkas) Vi stannar i skuggan, förblir hemliga. Maria hälsar också. Vad gör Hannah i Göteborg? Hon får väl inte flytta så långt bort utan att säga hejdå till morbror Glenn heller. Skämt åsido hoppas hon får det bra och blir lycklig i Göteborg.

2009-01-20 @ 21:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0