Det var inte så dumt ändå...med "Växtvärk"

I höstas blev det bestämt att en del av oss på jobbet skulle gå premiären av vår kollegas revy (växtvärk) ikväll. Hon har det som fritidsintresse att spela teater och regissera...denna gång deltog hon inte själv på scen. utan ägnade sig helt åt att få allting att fungera så bra som möjligt! Jag måste ärligt erkänna att tidigare idag kände jag inte alls för att ge mig iväg och sitta med mina arbetskamrater på någon "fattig" revy en Fredagskväll. Min älskling skulle ju vara hemma och då ville jag hellre mysa med honom.

En av mina kollegor och jag skulle träffaspå Preem stationen där vi skulle bli upphämtade av några av de andra damerna. Kl 17.30 släppte min älskling mig på macken och där stod jag och **** väntade och väntade....det visade sig att damerna från Tomelilla var försenade. Suck! Och nu började det snöa också...dubbelsuck! Haha...men **** räddade situationen genom att ta fram en miniflaska Famous Grouse. (whisky) jag tycker inte ens om whisky men vad gör man inte för att få lite värme. Det var riktigt mysigt att stå där och smutta på flaskan...hon och jag, vi bägge.

Väl framme på tivolihuset i Höganäs bjöds det på räkmacka och vin, trevligt och mycket gott! Fortfarande hade jag väl inga större förväntningar på kvällen. Men tänk så fel man kan ha! Jag skrattade så mycket under de två timmar showen pågick att jag hade ont i käkmusklerna efteråt!! För att vara amatörer på scen var alla mycket professionella och samstämda. Nu när jag är hemma igen ångrar sig inte en sekund att jag följde med.Tack Kullateatern och kära kolleger för att ni förgyllde min Fredagskväll.

Bjuder på lite bilder jag tog...men det bör upplevas!

       

           


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0