Har ni dom i storlek 26 eller 27?

Idag när jag hämtat min dotter på skolan körde vi ut till Väla för  att handla lite nytt till henne. Pe hade sett ett par jeans hon sååå gärna ville ha. När vi kom in i butiken hon sett dom i hängde där en hel del storlekar kvar. Skönt tänkte jag...behöver vi inte jaga Skåne runt för att hitta ett par. Men tyvärr...fanns det inte den stl hon ville ha. Vi gick till provrummet för att se om ett par stl 28 passade. När Pe stod och provade höll jag draperiet som vanligt..för det KAN ju komma en vindpust så det blåser upp en springa och blottar 1 cm av hennes kropp! hehe,,alltid lika kul! - Maaaamma! draperiet håller du?! - Ja, jag står här och håller. - Hm...grrr..mummel...(från provrummet) känns inte som att du står och håller. Tillbaka till det jag skulle skriva..när hon provade såg jag att en tjej visade upp sig för sin pojkvän. Mina ögon spärrades upp när jag såg att hon hade just DOM jeansen min Pe också ville ha! Samtidigt hörde man från vårt provrum; - Neeeej dessa kan jag INTE ha. - Nja, sa jag dom satt inte så illa. - E du ding?! jag vill väl för f'n inte ha "baggybyxor". - Nja, försökte jag igen..det är klart dom är ju inte så tighta som du brukar ha..men dom var snygga!(försöka går ju)haha Iallafall så var det en väldigt sur dotter som lämna provrummet. Samtidigt kom den andre tjejen ut och då snegla jag på storleken hon hade...Oj stl 26! -Psst...Petra...den tjejen har den stl du ska ha. Vi kanske har tur att hon lägger dom igen.

Jag och dotter vandra omkring inne i butiken som osaliga andar...hela tiden spejade vi på den andre tjejen. Nu hör det till saken att jag redan hade frågat ett biträde om fler storlekar och svaret blev; tyvärr asså vi har bara dom som hänger där kvar. Efter en bra stund orkade vi inte vara på spaning mer så vi bestämde oss för att betala det andra dottern hittat och gå ut. När vi var på väg ut från butiken ser vi plötsligt att den andre tjejen började diskutera med sin pojkvän om kläderna hon gick och bar på. Hoppet tändes igen..-Psst...Petra..vi väntar här ett tag..nu kanske hon ångrar sig. Vi ställde oss utanför butiken som två kriminella och spanade igen. Det var ganska rolig konversation vi hade; - Tror du hon lägger dom..(Pe) - Ja det ser inte ut som hennes kille tycker hon ska ha dom.(müm) - Nää dom står och tittar ut en tröja nu som kan passa till. (Pe) - Hm nej det ser ut som hon inte ska ha dom...hon kanske inte har pengar. (müm) När vi stått där ett tag och folk på kafeét bakom oss började titta på oss bestämde vi oss för att gå till en butik bredvid och shoppa istället.

Givetvis fanns där INGENTING som var snyggt nog. När vi passerade första butiken igen såg vi att tjejen betalade sina byxor. Då gav vi äntligen upp. Du får tänka ut något annat att ha på festen imorgon, sa jag. Vi gick till en tredje butik och tittade. När vi strosade omkring där inne väser dottern...- Där e hon igen...den j'vlen med MINA jeans i påsen. Är det klokt vad lite som krävs för att väcka "moderskänslorna" ? jag såg bilder i mitt inre där jag sprang fram och ryckte påsen ur handen på den stackars tjejen och kastade till henne en femhundralapp samtidigt som jag skrek till Pe - SPRING!!! JAG HAR DOM!! SPRING!!! ja...herregud...hahaha..

Det slutade med att jag gick tillbaka till butik 1..(och det var egentligen detta mitt inlägg skulle handla om) och frågade ett annat biträde; -Skulle du vilja ringa till Center syd i Löddeköpinge och höra om ni har dessa jeansen där. - Det har dom inte svarade hon...för dom har inte fått in dom nya ännu. - Näha, svara jag men kan du ringa till Lund Nova och kolla då? Hon tittade på mig uppifrån och ner och svarade; - Vilken storlek? - Storlek 26 eller 27 svarade jag. Direkt kom där med ett skratt i rösten.. - Näää...hihi det har dom INTE...det vet jag. Om du skulle ha en STÖRRE storlek hade vi kunnat ordna det! Fuck this...tänkte jag och gick därifrån.

Det var nu jag började fundera..så sjukt att alla tjejer tydligen har dessa SMÅ storlekar nuförtiden. Jag menar hade det inte varit bättre att satsa på att GÅ UPP LITE I VIKT för då finns det ju tydligen ALLTID storlekar som passar. Också lite konsigt att inte beställa hem så det räcker till alla om man nu vet att det är just dom storlekarna alla har. Om inte för något annat så hade man ju sluppit en massa frustrerade mammor som nästan kan bli våldsamma för att uppfylla sina barns önskemål! Bara ett tips till alla inköpsansvariga därute.

                                                             
                                                    
                                                             Bild: Ensamma mamman


Postat av: Anonym

Underbart att läsa detta inlägg. Jag ser dig och din dotter på näthinnan, när ni spanar in byxorna.



PS. Jag gifter mig också i sommar. Den 13/6 gifter jag mig. DS.

2009-01-23 @ 22:14:38
Postat av: evamum

GRATTIS!!!

Vad roligt :D Är det inte underbart med kärlek <3

2009-01-23 @ 23:19:57
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Maria

Kan också se er smyga omkring på Väla...hihi. Väntar med spänning på att läsa om er överraskning till Hannah.

Kramar från fam Gustavsson

2009-01-24 @ 22:48:13
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0