Onsdag redan?

Oj vad dessa dagarna har gått fort! Skönt för då kommer vi närmre Lördag fortare...hihi
Idag har varit en typisk Onsdag på jobbet, man jobbar undan för halva veckan har redan gått och man vill inte ha en massa ogjort arbete kvar på  Fredag när man stänger kontoret för helgen. Konstigt...men så rullar det på..och ändå tycker man aldrig att man blir klar med det man vill. En klok person sa till mig vid ett tillfälle; du ska ALDRIG titta på hur mycket du INTE fått gjort under dagen, se istället till det du HAR gjort! Nu när jag tänker efter undrar jag om det inte var samma person som gick hem tidigt och sa - Hejdå nu går jag hem för nu har jag jobbat klart för den lönen jag har! haha..det praktiserar jag också nuförtiden..så gott som varje fredag eftermiddag :D Finns en del  fördelar med att ha ett arbete som innebär "frihet under ansvar"
Om jag skulle försöka analysera mitt arbete och dela upp det i positivt och negativt skulle det nog bli såhär:



Positivt                                                                                            

2 underbara samordnare som hjälper mig med alla drifts och personalfrågor
alla mina duktiga anställda som gör att vi behåller våra kunder
arbetskamrater man kan snacka lite skit med 
en hård men rättvis och väldigt trevlig chef 
alla olika människor och kunder man träffar varje dag
problem som uppstår! och som är till för att lösas.(älskar att lösa problem)
ingen dag är den andra lik
man kan planera sin egen arbetstid
mitt trevliga kontorsrum (med bilder på döttrarna såklart!)
att jag är väldigt kunnig på det jag gör
man har ALLTID något att göra...så tiden går fort!

Negativt

alla mina duktiga anställda (måste skriva det eftersom det ibland känns lite övermäktigt med ansvar för ca 65 pers)
mitt ekonomiska ansvar (ca 1.4 miljoner/mån)
kunderna (samma sak här..lite för många att hinna med ca 150 st)
alla centrala avtal som innebär att när någon kommer på något som ska göras så skulle det helst redan vara gjort igår!
allt administrativt arbete som gör att man inte hinner med att vara ute hos sina kunder & anställda
det kan bli väldigt sena dagar om man INTE planerar sin tid rätt!
personal & kunder som kan ringa och tycka att man SKA ha TID när dom har TID för dom är VIKTIGAST i världen



Finns säkert massor jag glömt i skrivande stund men sammanfattningsvis så blir jag glad när jag ser listan :D för den visar ju det jag egentligen redan visste: JAG ÄLSKAR MITT ARBETE!
Får väl tjuvkika på listan imorgon när man sitter på kontoret och tycker att det suger..haha

Tjing!


Postat av: Hannah

Haha! Det var en rolig lista du fått ihop! Men skönt att du älskar ditt jobb, mycket bättre än KG Hanssons, eller vad säger du? ;-)

2009-01-22 @ 18:46:43
URL: http://hannahcharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0