Är det kanske ÄNTLIGEN min tur?!

Vet inte var jag ska börja?! så jag börjar bakifrån..eller från början eller hur man vill...okej lets go!

Igårkväll upptäckte jag att JAG var vinnaren i en spännande tävling hos underbara Tesstamente och jag har nu ett spännande paket att vänta på posten! tjohoo!! vad glad jag blev :D ännu gladare blev jag av att läsa detta som denna underbara människa skrivit om min lilla blogg! (hoppas det är okej att jag kopierar..?)

Evamüm verkar vara en modig tjej med ett gigantiskt hjärta som inte är rädd för utmaningar. Hon har ett 'Lady Justice' ansikte och en mantel som hon tar fram ur garderoben när hennes medmänniskor, stora som små, blir behandlade orättvist:-) Jag kan verkligen rekommendera en titt hos henne!


Idag på förmiddagen fick jag följande samtal när jag var på jobbet; (håll i hatten!)

- Hej Eva det är Daniel.
- Jaha? hej?
- Ja alltså det är Daniel från postkodlotteriet!
- Eh...jaha? postkodlotteriet?
- Ja. Minns du att du har mailat oss för att du ska gifta dig under 2009?!
- Jaaa!! klart jag minns! hahaha..
- Vad bra. Vi har bestämt oss för att du och din blivande man ska få komma på casting!
- .................är det SANT???

Samtidigt som han sa det här försvann jag in i dimman...kan jag säja...helt förvirrad med tusen tankar i huvudet! jag skulle återkomma med besked om vi kunde komma redan på Måndag och fick hans telefonnummer och det enda jag kunde tänka var; ÄR DET SANT?? JAG MÅSTE RINGA ILKKA!! HAN KOMMER ATT SMÄLLA AV!! haha Hela kontoret blev i upplösningstillstånd och började planera för vad jag kunde ha på mig om vi kom med i tv och hur vi kunde lösa mina möte på jobbet...ja herregud!! Nu har det väl börjat landa lite men ändå? casting?? haha..bara det blir ju ett äventyr. Bakgrunden till mitt mail var att jag skulle gå in på postkodlotteriets hemsida för att kontrollera en faktura på en extralott jag fått. När jag väl kom in såg jag en liten ruta med: Ska du gifta dig under 2009? maila oss några rader om dig själv och skicka gärna med ett foto på dig och din blivande. Jag brukar ALDRIG någonsin göra nåt sånt men fick en känsla som sa; GÖR DET! VAD HAR DU ATT FÖRLORA? och nu sitter jag alltså här och fattar ingenting! Man ska alltså följa sina impulser och lyssna på sin inre röst! Även om detta inte skulle leda till något mer för vår del så är überlycklig över att vi åtminstone blivit utvalda att få komma på den här castingen!! shit..då kan jag inte sova denna helgen heller..hehe Jag ska ringa gubben varje kväll! vi ska plugga in alla frågor som finns på vetgirig.nu   Just nu önskar jag att jag var lika allmänbildad som min kära svägerska. hon slår nästan alla i kunskapsfrågor!


När jag kom hem från jobbet hade jag ett meddelande på hemtelefonen från en blomsteraffär som ville leverera blommor till mig?! va?? nu började jag nästan bli lite rädd?? vad är detta för "gräddfil" jag hamnat i? Budet sa att buketten egentligen skulle levererats igår..men faxen hade krånglat så hon hade inte fått beställningen förrän idag. När budet kom med blommorna såg jag på kortet att det stod: Tack för idag! och var undertecknat av min chef.Hon hade fått reda på att jag gjort en fantastisk presentation på gårdagens möte och ville visa sin uppskattning! Åh vad glad jag blev! vilken underbar bukett! som jag givetvis delar med mig av till er..vassegoa!

  



När jag sedan loggade in på min blogg hade jag en utmärkelse att hämta på hos denna mysiga bloggare  jag älskar hennes bloggnamn!! "litentanta"..haha..det sitter liksom så bra i munnen när man säjer det! litentanta jag älskar att säja det! Ja! helt seriöst! jag sitter här helt allena framför tvn i soffan och säjer det högt för mig själv! haha..Pepsikorven undrar vad jag sysslar med?! hehe..men det är så lite som roar mig..och jag kan nästan slå vad om att samtidigt som ni läser detta provar ni att säja litentanta högt för er själv för att försöka förstå vad jag menar! Tack än en gång din lilla tanta för att du gillar min blogg! jag gillar din med! Njut av skapelsen längst ner allihop! för nu skickar jag den vidare till några av mina andra favoriter som är:

Svägerskan: gillar att ha koll på vad som händer i ert liv! hehe och dina goda recept såklart!

Smulan: älskar dina bilder och samma sak som ovan..vill ha koll på dig! hehe

Tesstamente: man bara måste äska henne! och hennes underbara historier & illustrationer

Pia: min lilla mjölksyster..som jag kallar henne eftersom vi båda dricker mjölk till det mesta!

Loppan: såklart! även om vi bor i samma hus får jag läsa hennes blogg för att "hänga med"

Värp först & kackla sen: underhållande med en allvarlig underton..sånt gillar jag att läsa!

Spiderchick: om ni behöver ett riktigt gott skratt är det denna blogg ni ska besöka!








Update 22.30
 
Fick ännu en Award! av lilla jag en hemlig tjej som trots många motgångar verkar kunna se det positiva här i livet!
Tack så Jättemycket! och som den praktiska människa jag är lägger jag den i samma inlägg och gör det plötsligt lite svårare för dom jag gett min utmärkelse till..nu fick NI ju ett val att göra? hehe

Postat av: Jag

Nu regnar de Awards här... Men du ska få denna av mig.... Bara för att



http://ahvarforinte.blogg.se/?tmp=17204826

2009-03-17 @ 20:53:31
URL: http://ahvarforinte.blogg.se/
Postat av: anne

Men det är ju helt fantastiskt vilket flyt du haft!!! Samla minnet och känslan i en fin liten burk och ta fram när du i fortsättningen behöver muntration och god känsla.



TACK snälla för utmärkelsen!!! Det är så roligt att du motiverat varför du tycker om att läsa det jag skriver, det är ju inte alltid man vet om saker och ting landar där man tänkt. Tack så väldigt mycket!!

2009-03-17 @ 20:58:28
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Meeeeen 127834 tack!! Vad glad jag blir:-D

Ett litet paket är nu på väg till dig, min kära!!

2009-03-17 @ 21:12:29
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Maria & Glenn

Grattis! Du kanske skulle åka och köpa nån mer lott idag..hihi. Men det låter ju jättespännande med postkodlotteriet, hoppas ni kommer med!!!! Och tack för utmärkelsen.

2009-03-17 @ 21:41:34
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Anne

Lycka till på castingen vi håller tummarna

2009-03-17 @ 22:01:46
Postat av: Herta

Men vad kul med castingen. Fattar inte riktigt vad Du skall vara med om men däremot att det kan bli kul.

2009-03-17 @ 22:33:09
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Pia

Men wow vilken härlig flow du hamnat i!! Håll i dig och bara häng med!! :o) Jag håller tummar och tår för att castingen går bra och att ni blir det utvalda paret!! :o)

Tusen tack kära mjölksyster för awarden!! :o)

2009-03-17 @ 23:09:13
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: spiderchick

fanx för den snälla du =)

2009-03-18 @ 08:27:39
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Daniel

Wow, vad kul. Nu ska ni vinna!!



Tänk att jag inte fick en award, skandal.

2009-03-18 @ 13:51:17
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Daniel

Åh tack! Men om ni vinner så kan jag väl få en peng eftersom det var jag som ringde!

2009-03-19 @ 07:55:22
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0