Evamüm taxi ryckte ut igen & igen & igen...

Igår skulle bli en lugn och skön fredagkväll för mig och gubben..haha..trodde vi Ja! Jag lämnade kontoret redan vid halv tre eftersom loppan skulle till vår privat tandläkare och bleka tänderna. Ja hon gör det med jämna mellanrum eftersom vi bor på en liten ort med för mycket fluor i vattnet! Detta innebar när döttrarna växte upp att jag fick ha ett filter kopplat till vattenkranen som stod och droppade verkligen droppade supersakta ner i en flaska och det var BARA det vattnet som kunde användas. Äldsta dottern klarade sig undan med ett minimalt streck på framtänderna. Men när loppan växte upp fick vi meddelande från kommunen att inte använda filtret mer eftersom det kunde orsaka tarmbakterier. Givetvis plockade jag då bort det och följden blev att yngsta dottern fick fluorskador på sina tänder som hon får dras med resten av livet. Vi har försökt få folktandvården att ge vår privat tandläkare tiilstånd att ersätta de fyra framtänderna med skalfasader men icke! deras kommentar sist vi var där var; - Men det är väl inte så farligt! lär dig leva med dina gula tänder! du kan använda rött läppstift så ser dom vita ut!  Ja..herregud! Det är inte lätt att vara sjutton år och inte våga skratta eller visa tänderna utan att få höra: - Oj vad du har gula tänder?? röker du??(det gör hon INTE!) Till saken hör att övriga tänder är förstörda på andra hållet! alltså dom är onormalt vita! det ser ut som att man har kritat alla tänderna..och det gör ju att hennes framtänder ser ännu gulare ut. Tråkigt kapitel..därför..för att hon ska kunna leva med sig själv..bekostar vi själv blekning av hennes tänder ett par gånger om året! Kanske ni tycker att det är överdrivet men om ni sett hur hennes tänder ser ut och hur det på verkar hennes liv tror jag ni gjort samma sak.


Efter blekningen skulle dottern till en killkompis och vara där hela kvällen...trodde vi. När jag och gubben precis kommit hem från affären på kvällen och skulle duka fram goda räkmackor och titta på "lets dance" ringde hon..kan ni hämta mig?- Åh nej...svarade jag! du får ta tåget tillbaka till Helsingborg. - Men jag vet ju inte ens hur jag hittar till stationen där jag är nu? och jag vill verkligen inte vara här mer! Jag & gubben guidade henne så gott vi kunde per telefon och slutligen satt hon på tåget tillbaka. Skönt! Då kom nästa samtal. - Jag ska med en annan kompis på fest! Kan du komma och hämta oss i Hbg och ta med ditten och datten. - Åh! men loppan! varför ska du ALLTID hålla på att krångla och ändra dina planer?! Efter lite diskussion med gubben och packning av de grejor hon skulle ha gav vi oss iväg. Tack! för att det finns inspelningsbara tv boxar nuförtiden! När flickorna var lämnade dit dom skulle och vi var hemkomna igen..dukade vi äntligen fram våra räkmackor! Följden blev att klockan hade tickat iväg och det blev inte mycket tid kvar till umgänge eftersom vi båda var helt slut efter arbetsveckan och gubben skulle dessutom upp tidigt eftersom han går på kurs hela denna helgen! Ensam satt jag kvar och slötittade på en film till klockan slog ca 00.00 sedan kröp jag också ner i boet. En timme senare var det dags igen..- Mamma är du vaken? - mmm..va? vad är klockan? - Kan du hämta mig för blablablabla... Jag fattade inte mycket av vad som hänt men drog på mysbyxorna och en jacka..och gav mig iväg. Tänker ofta när sånt här händer och man ger sig iväg mitt i natten: tänk om det händer något på vägen? då sitter jag här i mysbyxor och nattlinne..har ju inte ens tagit på mig trosor & strumpor! haha..så dumt! När loppan kommit hem igen kröp jag ner hos gubben..och försökte somna om med alla tankar virvlande i huvudet! hur ska man orka vara människa på MÅNDAG när det är dags för "castingen" med postkodlotteriet?! när man aldrig kan få lite lugn och ro?! Detta är något jag kan avundas döttrarnas pappa och hans sambo...dom behöver aldrig tänka på någon annan än sig själv och varandra..dom behöver aldrig planera sitt liv efter en dotter som behöver hjälp...dom behöver aldrig säja NEJ och göra en dotter heligt förbannad över beslutet! Men jag hoppas och tror att VI någongång i livet får något tillbaka för att vi alltid har brytt oss! (även om det för det mesta är under protest..hehe) När jag vaknade imorse möttes jag av nedanstående lapp! och all min trötthet och irritation var som bortblåst! Åh..jag tror att det bor en liten romantiker därinne i gubben även om han är bra på att dölja det...hehe



                                                               Älskar dig med!

Postat av: Pia

Naaw, så sött!! ;o)

2009-03-21 @ 15:28:18
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anneli -Fru J

Tack! Det känns lite bättre att åtminstone försöka göra något mer än bara sitt på ändan, även om det inte går frammåt speciellt fort.



Vilket underbart sätt att få vakna på :).

2009-03-21 @ 23:12:05
URL: http://privataanneli.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0