Hemma igen efter en spännande och förhoppningsvis givande dag!

Jaha..elva timmar senare är vi hemma igen! Och jag fattar inte vad man var nervös för?! Men det hör väl till antar jag..Vi körde alltså hemifrån vid ca elva idag eftersom vi räknade med att det tog ca 4 timmar att köra till Linköping där castingen för vår del ägde rum. Vi såg det som en heldagsutflykt och hade räknat med att stanna en och annan gång för att rasta och röka..(japp! det är jag som är rökare..och INGEN RÖKNING i bilen Tack!) Första stoppet blev på vår favoritbensinstation nedan eftersom vi av erfarenhet vet att dom har det i särklass godaste kaffet längs med vägarna.


Under bilfärden kom min vinst från Tesstamente väl till pass..hehe. Vi försökte förbereda oss med att svara på frågorna i spelet "Hur fan visste du det?" Det gick inget vidare kan jag berätta...tror det fattades lite vodka till dom frågorna! Vädret var väldigt varierande under vår färd..helt plötsligt var det jättemycket snö!! Ja alltså mycket för mig som kommer från Skåne!

  

Ett annat bra sätt att fördriva tiden i bilen är att lösa korsord (om man inte blir åksjuk förstås!) jag försökte koncentrera mig på korsordet en stund så gubben fick vila öronen från mitt tjat,,haha. Ibland kan jag vara som ett barn i bilen; - Var är vi? - Hur långt är det kvar? - Jag är törstig.. - Usch vad det är kallt i bilen! - Nej fy! vad varmt här är! - Kissepaus! - Åh..jag e röksugen.. - Ska vi inte äta snart?! jag e faktiskt hungrig! Vi stannade och åt (sen) lunch i Jönköping. Mycket gott! Kycklingfilé med stekt potatis och Beasås! Mums. synd bara att jag plötsligt blev sjukt illamående så jag kunde inte äta upp! kan det ha något att göra med nyheterna på radion?! samma j*vla tjat på radion hela vägen upp; glaskross hade hittats bland kycklingfiléer från Kronfågel och dom återkallar blablabla..Suck! Nej jag tror inte det berodde på det...snarare nerver..hehe

  

När vi äntligen kom fram till Linköping kunde vi lika gärna kastat ut vår GPS genom fönstret eftersom dom höll på att bygga om vägarna där vi skulle köra så den fick hjärnsläpp och nästan bad oss stänga av den! Vi började få panik..eller Ja! jag fick panik! ALLA vägar till det hotell vi skulle var bussgator!! Åh suck! till slut satte vi en skylt på bilen där det stod "Bloody tourists" och körde där man inte fick! haha Ja..vad gör man inte för Postkodlotteriet!? Till slut var vi framme. Av bilen..av med tröjan..på med skjortan..och kavajen..spraya håret lite...fixa till sminket..allt detta gjorde jag under tiden gubben hämtade parkeringsbiljett! Snacka om snabb!? Han bara la in en pris snus sen var han klar..orättvist..hehe

  


När vi kom in såg vi att det stod: ÖPPEN CASTING.. Åh suck! tänkte vi..ska man behöva sitta här i timmar nu?! Kvinnan som tog emot oss sa att vi skulle fylla i en lapp. Eller ni är kanske ett brudpar? Jajamen det är vi! Då kom Daniel och Pia från Postkodlotteriet och tog emot oss. Det skrevs en skylt med våra namn som vi fick hålla när dom fotograferade oss och sedan fick vi fylla i ett papper med olika uppgifter och frågor. En av frågorna var: Vad skulle du göra om du vann en Miljon? Herregud! jag skrev att jag skulle dela med mig av pengarna till vissa utvalda personer (Jag är faktiskt så generös) Gubben skrev att han skulle skita i och gifta sig och ta pengarna och sticka!! haha..han är också generös?!

Sedan fick vi följa med Pia & Daniel in i ett rum där vi småpratade lite och dom förklarade vad som hände om vi blev utvalda. Tydligen får vi då komma till programmet och sitta i "heta stolen" tillsammans. (kan bli trångt?) Fördelen med att vara brudpar är då att man inte behöver sitta bredvid som i normala program och trycka snabbast på en knapp för att hamna där utan man får sitta där direkt..Ja! jag vet inte ens jag hängde med riktigt?! annars fungerar det som det vanliga programmet med livlinor:  Ring en vän, 50-50 och hjälp av publiken. Det kommer också att finnas lite sidovinster. När det var förklarat var det dags för oss att svara på 15 kunskapsfrågor. Pia berättade att det viktiga inte var att vi fick alla rätt på frågorna..dom ville mer se hur vi var som ett par och hur vi arbetade som ett Team! Frågorna var RIKTIGT svåra..haha. Eftersom man inte fick några svarsalternativ att välja på fick man ju upp minst hundra svar i huvudet! och ALLA kändes rätt. Suck! redan efter första frågan sa vi till varandra; - Det är kört! vi kan lika gärna gå direkt!? Men vi kämpade på med våra svar. Daniel ställde frågorna och Pia sa att vi skulle tänka oss henne som en kamera..haha..hur lätt är det? När frågorna var avklarade fick vi berätta lite om vårt bröllop och hur det gått till när vi bestämt oss för att gifta oss. Sedan var det klart och vi kunde tacka för oss. Om vi blev uttagna skulle vi få besked inom 14 dagar..dom lovade att ringa oss oavsett vilket. Nu kan vi bara vänta och hoppas att det ÄNTLIGEN är vår tur! men oavsett om vi blir utvalda eller ej  så känner vi oss som vinnare ändå! speciellt efter kommentaren vi fick av Pia när vi skulle gå! Hon sa; - Ni passar varandra och är ett vackert par!

Ps/ Är bilderna för små? Klicka! /Ds

Postat av: Petrich

det sista var sant! ett otroligt vackert par :D

2009-03-24 @ 02:00:00
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Det var mycket att komma ihåg när jag läste igenom ditt inlägg men verkar som ni hade det trivsamt och kul,tror jag med att ni passar för varandra,själv sitter jag på tåget är på väg hem för välbehövlig vila,har jobbat så mycket att jag fått gjort inlägg på någon rast,kommentarerna tar jag nu,ha en solig dag.

2009-03-25 @ 11:53:48
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0