Ska vi? ska vi byta grejor med varann?

Kvällen igår spenderades i bastun..såklart! Inte helt lätt att slippa undan när man valt en man med finskt blod i ådrorna! haha Vår bastu ligger i källaren vid tvättstugan och i anslutning till gillestugan. Eftersom det blåste riktigt mycket igårkväll eldade min gubbe i braskaminen. Det finns en liten historia bakom den förresten..när gubben flyttade in för ett par år sedan (herregud vad tiden går!) hade jag en vanlig öppen spis som mest bara samlade damm. Det tyckte han såklart var onödigt och tyckte vi skulle sätta in en kassett så vi kunde börja använda den mer. I samma veva försökte han sälja en gammal bil han hade. Plötsligt en dag när jag kom hem stod det en ny kassett till spisen i källaren! Det visade sig att han genom kontakter bytt bort bilen mot en ny fin braskassett! Han är påhittig min gubbe!

    

Vid gillestugan har vi en trevlig liten bar med en trevlig liten sittgrupp. Det är fyra korgstolar och ett glasbord. Denna gång är det jag som varit påhittig..haha. Denna sittgrupp bytte jag till mig av en chef jag hade under en period. Inbytespris; 1 flaska Baccardi Razz.. Här sitter vi och njuter när vi behöver svalka oss mellan "bastuvarven". På den ena väggen har vi en massa indiangrejor. Alla dessa grejor har Ilkkas mamma tillverkat, hon är helt "grym" på hantverk...spelar ingen roll vad hon hittar så kan hon tillverka något med det! Alltid jätteroligt att få presenter av henne eftersom allting är tillverkat för hand. Kommer nog att visa er en massa mer grejor hon tillverkat! Såg nu att en tavla trillat ner?! Sune katt?!! gillar att leka med fjädrarna...

    

Vet inte riktigt vad detta inlägget gick ut på...haha skulle egentligen bara visa er bilder på Pepsi nu när han är nyklippt och snygg! Men när jag överförde bilderna fanns ovanstående bilder också med när jag lekte med kameran igår och då ledde det ena till det andra...hehe. That´s me! expert på att tappa tråden och få det ena att spåra in på det andra!
Här är han iallafall...ett halvt kilo (eller mer?!) päls lättare!

    

Ett litet ps..nästan alla "små" bilder jag lägger ut är klickbara. Bra va?

Postat av: Tesstamente

Haha, ni har ert eget lilla Tradera:-)

Supersöt vovve, vill bara slicka på honom.. på ett hundaktigt sätt alltså;-)



Jag ÄLSKAR dina kommentarer, de är så genomtänkta och generösa- men snart ryms inte mitt ego i det här rummet. Måste ringa brandkåren så att de får såga ut mig.. kan inte bli sen till jobbet imorgon;-)



Allvarligt.. tack, Eva-camilla!

2009-03-02 @ 21:56:50
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Pia

Tack för din kommentar!!



Å så mysigt!! Och jag gillar verkligen de där indiangrejerna, snyggt!!



Du har förresten en utmaning att hämta hos mig!! ;o)

2009-03-02 @ 22:33:35
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Pia

Sv: det är helt ok att du kallar mig Mjölksyster!! Kul!! Kram!

2009-03-02 @ 22:41:16
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Maria, Victor & Filip

Så fin han blev, nyklippte Pepsi!

2009-03-03 @ 07:04:19
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0