Trevlig Lördag..och än e den inte slut ;-)

Dagen började med att jag vaknade och sängen var tom! åh..klockan var ju bara åtta. Jag famlade och letade efter honom men han fanns inte där. Nu i eftermiddag när vi satt i bilen fick jag reda på att under hela mitt sökande imorse hade han stått bredvid sängen och småflinat och funderat över om han skulle krypa ner i boet igen. Tolle!  Men det var gott att komma ut i köket till doften av nybryggt kaffe. På förmiddagen åkte vi ut på vår lilla Lördagsturné..detta innebär oftast: Överskottsbolaget vidare till Rusta och slutligen till Biltema (eller Hemtema som vi numera kallar det!) Idag skippade vi dock Överskottsbolaget. När Ilkka fått det han ville på Biltema och vi stod i kassorna märkte jag att folk stod på en lång rad utanför kassorna och tittade mot kassan bredvid oss! Oj...tänkte jag vad "glor" dom på?! När jag vred huvudet åt vänster såg jag en man i kassan bredvid oss som stod och betalade för sina varor, han hade ett barn i kundvagnen och en fru som stod och såg allmänt generad ut. Plötsligt gick det upp för mig varför alla stirrade; den stackars mannen var brännskadad...riktigt ordentligt dessutom. Men han var fullt funktionell ändå, betalade sina varor ur sin plånbok med en klump till hand istället för fingrar. Jag kände hur en stark vrede steg inom mig!! hur f'n kan vuxna människor bete sig så j'vla illa?! vem har sagt att en man som försöker leva ett så normalt liv som möjligt trots det tragiska han råkat ut för har lust att vara till allmän beskådan?! Jag blir så frustrerad av hur nonchalanta vissa människor kan vara! Som jag sa till min älskling; - Okej om man tittar för att någon ser ut på ett speciellt sätt eller beter sig på ett speciellt sätt! Men därifrån till att ställa sig och "råblänga" och viska!! Det är ett deprimerande och sjukligt beteende tycker jag!

När vi kom hem igen var loppan vaken..och klockan var inte ens ett?!haha Hon skulle åka till Örkelljunga och sova över hos en kompis. Klart  vi kör dig! sa jag och gubben och tittade på varandra i samförstånd..hehe En kväll helt för oss själv! det är vi inte bortskämda med precis! När vi äntligen hittat rätt...och lämnat den lilla körde vi förbi detta;


Ni tror väl inte vi körde förbi?! haha Nej givetvis var jag tvungen att kolla läget..så mycket godis och nötter!! himmelriket!! Väl ute i bilen tog jag godispåsen för man måste ju smaka..eller hur? Jag stoppade i mig något som hette "prins viol" och liknade en stor blålila groda. När jag försökte svara när gubben pratade gick det inte! Ut kom bara något som lät: - Hmnhgjjdhu! Han tittade på mig som om jag inte var klok! Jag försökte förklara att min groda svällt upp som sånt man tätar runt fönster med..fogskum fick jag veta att det heter. Ett gott skratt fick vi iallafall!

Vi körde inom City Gross (favoritaffären nr 1) för att köpa middagsmat b.la. När vi nästan handlat färdigt och skulle gå och hämta ett grisöra till Pepsi (japp! han blir riktigt sur om vi inte har något till honom när vi kommer hem med påsar!) såg jag en kvinna sitta på huk vid hästsakerna. När hon såg mig stängde hon snabbt en stor lila väska hon hade på golvet! hennes make stod bredvid...hm skum typ, tänkte jag. Undrar vad hon stoppat ner i den väskan?! Vi tog det vi skulle och gick till kassan. Under tiden funderade jag mycket över kvinnan och väskan..då bestämde jag mig! jag skulle säja till i kassan! nu skulle den här kvinnan få stå till svars för sitt brott och ta sitt straff! Jag är trött på att INTE bry mig mer! rycka på axlarna och tänka..Äsch det är inte mitt problem! Precis när jag stod i kassan kom kvinnan med den lila väskan och skulle gå igenom kassan bredvid...hennes man den fega uslingen gick ett par steg bakom! jag viskade till kassörskan; den där kvinnan har stoppat på sig hästgrejor! jag såg när hon gjorde det! det är okej om du vill springa ..jag kan vänta! Kassörskan sprang till förbutiken och ordnade någon som stoppade kvinnan och tog henne med sig. Hennes man den fega uslingen klarade sig, det var väl därför han gick några steg bakom! Kassörskan var väldigt tacksam! haha..jag hade tänkt säja; - Äh..det var väl inget..jag gör bara mitt jobb. Sen såg jag framför mig hur jag kom flygande i luften som en "powerwomen" och fixade allt som var orätt i världen! haha jajamen..jag är en väldigt visuell människa! men en enorm fantasi! Hm..har funderat på en titel jag kan ha i min nya karriär..ha! jag vet! "LADY JUSTICE"

När jag och älskling kom hem igen var det denna kvinnan som gjorde lite Xstreamläsk i vår Soda Stream och blandade med lite vodka...och vips så avnjöt vi en "Red Bull Vodka". Och det kan man vara värd efter en slitsam dag  haha

Postat av: Maria

Nä jag ska gå till frisören sen med mamma för jag vill inte ha så kort hår som pappa och Victor. Jag saknar dej också, men mest dina klubbor...hahahaha!

2009-03-07 @ 21:43:56
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Pia

Vilken händelserik dag!! :o)

2009-03-08 @ 15:36:51
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: anne

Du verkar då fundera och agera över liknande saker som jag. Stirrande och rågloende på andra människor gör mig galen, jag lägger märke till en hel del sånt, och det får mig att bara vilja skrika.



Bra att du sa till om snattaren också, man ska inte bara rycka på axlarna och låtsas att tillvaron i övrigt inte berör en själv.



Bra jobbat!

2009-03-08 @ 15:55:48
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Gud så bra att du sade till!:.) Skönt med någon som vågar!



Och den där violgrejen verkade ju hur kul som helst... kanske skall köpa sådana till min man, be honom ta tre i munnen på samma gång och sedan få honom att tacka ja till allt som han egentligen vill säga nej till ;.)

2009-03-10 @ 01:15:21
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0