En hora som ska ha stryk?!

Min lillstrumpa ringde från skolan idag och var i upplösningstillstånd! Tydligen finns det en kille på skolan som roar sig med att kalla henne hora på diverse olika språk..(kul att han åtminstone är mångkulturell..hehe)  Idag tyckte dottern att det fick räcka! och hennes svar till honom blev: vem e det du kallar hora? vad f*n har jag gjort dig?

En annan kille som passerade och som dottern inte ens känner var väldigt heroisk och undrade vad som stod på? kille nr 1 som envisas med att kalla dottern för hora började då bråka med den killen istället...och menade att han hade full rätt att göra och säja vad han vill till dottern! kille nr 2 ilsknade då till och "skallade" kille nr 1. Ja.. herregud..vilken soppa?!

När dottern stod i "matan" kom kille nr 1 igen...denna gång med ett plåster på näsan. Han tyckte nog att han hade sin "fulla rätt" att gå fram till min dotter och smälla till henne i huvudet med sin mobil så en bit av den gick av...det var iallafall det han gjorde! Då gjorde dottern det enda rätta..hon gich till rektorn för att berätta att hon inte orkade höra att hon var en hora mer och att hon tänkte byta skola om det inte blev förändringar! Rektorn lovade att "ta tag" i problemet och följde med för att prata med kille nr 1. Givetvis hjälpte det inte...sekunden efter rektorn gått började killen med sitt "hora" igen..fast nu sa han det på sitt hemspråk istället..kanske är legitimt då? hahaha..

Var fanns müm? Jo hon satt i möte på jobbet och hade inte telefonen igång...ska man verkligen behöva vara tillgänglig hela tiden? ska man inte kunna lita på att ens barn är säkert i skolan ens? inte ens när dom går tvåan på gymnasiet? Som tur var hade dottern fått tag på "daddy longleg" istället..och han hade väl talat om för rektorn vad han ansåg om att dottern skulle behöva utstå såna saker i skolan...haha..min före detta har ett h*vetes humör när han sätter den sidan till...så jag kan tänka mig att rektorn inte haft det lätt med honom i luren!

Imorgon är det möte med rektorn och de inblandade parterna i skolan...och det är då man frågar sig..är det verkligen skolans sak att behöva hantera sånt här? jag trodde det var föräldrarnas sak att uppfostra sina barn till goda medmänniskor? är inte skolan till för att utbilda? ja...herregud...tänk om alla föräldrar hade tagit sitt ansvar och lärt sina barn rätt & fel från början då hade dom kanske t.o.m kunnat lära sina barn exakt VAD en HORA är?

En sak är säker...och det har jag lärt mig den hårda vägen..DET ÄR ALDRIG OKEJ ATT SLÅ EN KVINNA...inte ens om hon skulle valt att livnära sig som HORA!


Bild: exploding dog

Postat av: Tesstamente

Jag blir så arg när jag hör sånt här! Varför kan inte männsískor bara vara humana mot varandra, ska det vara så svårt!!! Grr, go daddy longleg!

2009-05-13 @ 22:29:06
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: litentanta

Är det nåt som får igång mig så är det ordet HORA!! Jag har vant mig vid bög, jag menar, det används ju i "normala" fall också, men hora.... Grrrrr



Självklart ska föräldrarna ta ansvar över sina ungar men när det bevisligen inte har fungerat så anser jag att skolan ska markera ordentligt... Sen att jag har kompisar som jobbar som lärare och därigenom fått höra hur svårt det är att få ta i numer, allt räknas som övergrepp osv och vips är läraren den som får åthutningen och eleven bara fortsätter som vanligt...



Men jag håller verkligen med dig, inte FAEN får nån slå varken mig (eehh, ja, ja det är väl kanske lite i senaste laget iofs men ändå...) eller min dotter och jädrar om de sen fortsätter att käfta kokande morsa som jagar alla dummingar väck



Kram på sig!

2009-05-13 @ 23:09:37
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Du kan räkna med på mötet imorgon att killen har inte sagt något,har en son som inte fann sig i att några invandrarkillar bestämde och hotade alla på hans skola så han slog tillbaka en dag när Zoran som han hette trampade sönder hans mobil och möte med rektor och föräldrar blev det då säger rektorn att Zoran har ont i själen så det kan bli så och han bröt armen på en annan 3 dagar senare så räkna inte med att få rätt och medhåll,ha de gott.

2009-05-14 @ 20:16:32
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0