Glädje och sorg...

I Lördags var vi i denna lilla butik för att prova ut bröllopsklänning. Så himla duktig och trevlig kvinna! Jag hann inte mer än in så visste hon precis vad jag skulle ha för klänning! Det blev raka motsatsen till den klänning jag trodde jag ville ha..lite komiskt faktiskt. När jag försökt visualisera min klänning för mig själv har jag sett: halterneck, den skulle vara vit, inget släp och absolut ingen utställd modell med en massa rysch & pysch.

Den klänning jag nu beställt (och spräckt bröllopsbudgeten med..hehe) är en dröm! ja...jag vet lite töntigt uttryck..men den är en dröm..hon visste precis vad jag skulle ha och vad jag passade bäst i! och hon hade helt rätt..det blev den första klänningen jag provade som jag fastnade för! jag riktigt kände att vi hörde ihop...hehe..om man nu kan höra ihop med en klänning?! det spelade ingen roll vad jag provade efter den..ingen satt lika bra..och ingen kändes lika rätt! Min äldsta dotter och tillika tärna sa; - mamma, ta nu den klänningen även om den är dyr! det är din dag! och du ska se ut som en prinsessa..vi kan istället köpa billigare klänningar till mig och lillasyster! Fattar ni vilken omtänksam ung dam min dotter är? det måste vara något hon ärvt av mamma?? hahaha...


Glädjen jag kände i Lördags förvandlades idag till sorg och oro...jag skickade i vanlig ordning ett sms till min mamma för att höra hur det var med henne. Sedan i höstas har hon haft extremt ont i magen, för ett par veckor sedan tog hon sig äntligen i kragen för att gå till doktorn och kolla vad det var..dom trodde då att det bara var en inflammerad knuta på tarmen. Min mamma fick medicin som skulle ta bort infektionen...tyvärr har det inte hjälpt..så de senaste dagarna har hon istället ätit morfin för att döva smärtan.

Idag fick jag beskedet att det nog är något värre än en infektion..och denna veckan går min mamma på en konstig diet för att hon på Fredag ska genomgå något som heter koloskopi. Tydligen ska dom först gasfylla tarmarna för att sedan köra upp en kamera (där man helst inte vill ha den..) för att kontrollera vad knutan egentligen är. Då kommer ju genast alla dumma tankar man helst inte vill ha...tänk om..hon fått tillbaka sin cancer...tänk om...min mamma inte finns hos mig på min stora dag...tänk om...det händer henne något...då har jag ju ingen.

Tror jag får sätta mig och läsa texten om positiva tankar som jag uppmanade alla andra att läsa häromdagen..annars är det lätt att alla svarta tankar tar överhanden. Och det FÅR dom INTE för det har JAG bestämt!


Bild: http://photobucket.com/

Postat av: Kim P

Tänk, som du beskriver hur du hade tänkt dig din klänning - precis så tänkte jag mig den när jag läste inlägget om kollegornas bröllopshets.

Nu ska det bli väldigt spännade att se vad det är du har valt. För du delar väl med dig här hoppas jag? :-).



Beträffande din mor.

Jättetråkigt att höra att hon inte mår bra och dina förhågor beträffande vad det kan vara.

Men allt behöver ju inte vara elände även om jag förstår att det är det första man tänker på.

I höstas ringde mamma mig och berättade att min gamla far hostade blod.... Inte så kul att höra och i och med att han har rökt i hela sitt liv så är det inte så svårt att lista ut vad jag tänkte.

Men så var det inte! De har till och med röntgat hans lungor och allt såg bra ut.

Usch, vilken torftig pepp-historia det blev, jag får inte riktigt till vad jag vill ha sagt, men jag hoppas ändå du förstår andemeningen i det hela.



Jag håller tummarna för att allt ordnar sig för din mamma, för självklart ska hon ju vara med på din stora dag!

Stora kramen!

2009-05-11 @ 21:40:29
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: litentanta

Är så svårt att kommentera sånt här, ljuvligt härligt underbart att du hittat just DEN klänningen, och i samma mening hoppas, hoppas, hoppas att det bara är en tarmficka som har drabbat din mamma!



Sannerligen både glädje och sorg, fram och baksidan av livet....



Har kanske haft lite för mycket "baksidan" av livet på sistone så nu söker jag med ljus och lykta efter all glädje jag kan hitta på nätet, förstår att du inte kan lägga ut bilden än för brudgummen får välan inte se klänningen före den stora dagen men nyfiken blir man ju!



2009-05-11 @ 21:48:24
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Bmamma

tråkigt med din mamma jag har själv gjort koloskopi om du vill veta mer så hör av dig.

Fick höra av Hannah om din klänning och lite andra planer inför bröllopet ser fram emot att se dig i klänningen

Hon e fin din Hannah

2009-05-12 @ 08:42:01
Postat av: Pia

Jag håller verkligen mina tummar för din mamma och för att det inte är något farligt i tarmen..

Kramar i massor!!

2009-05-12 @ 23:20:15
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anneli -Fru J

Vilka fantastisk dotter du har! Men helt rätt, det klart att du ska ha din "drömklänning" på din stora dag.



Hoppas att ni får ett positivt besked efter kolokopin.

Håller tummarna.

2009-05-13 @ 16:18:09
URL: http://privataanneli.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0