Det är inte mycket som behövs..

Kommer ni ihåg det gamla inlägget om pumpen? Nu har den tyvärr gett upp...tråkigt men sant! I 20 år har den alltså pumpat & sprutat vatten i vår trädgårdsdamm. Igår åkte vi till Bauhaus för att titta på en ny..man kan ju liksom inte klara sig utan porlandet nu när man är van. I butiken hittade vi en mindre pump som verkade helt okej för 499 kr, när vi nästan bestämt oss för den såg jag en annan mycket större med massor av olika munstycke för bara 317 kr?! Hm...det kunde ju inte stämma? rättskaffens människor som vi är gick vi till informationen för att fråga; när biträdet slog in den i sin lilla kassa visade även den 317 kr...men sa hon DET kan ju INTE stämma. Vänta ska jag gå och kolla på hyllan. När hon kom tillbaka pratade hon i telefon och hade prislappen med sig. - Tyvärr så är det någon som gjort fel här på varuhuset..den ska kosta 1 095 kr. Men eftersom ni upptäckte det så får ni den för 317 kr!! Haha då var det ingen tvekan mer om vilken pump vi skulle ha!!

I normala fall hade vi nog bara tagit pumpen och gått direkt till kassan för att betala...men det var tur att vi inte gjorde det denna gången...för i den kassan gick den in för 1 095 kr!! men som tur var hade ju den hjälpsamma personen i informationen satt på "vår" prislapp!

Haha det är det jag menar...det är inte mycket som behövs för att glädja mig!! och nu kan jag VERKLIGEN njuta av min porlande damm igen.


Postat av: litentanta

Hehe! Som gammal butiksråtta så måste jag erkänna

att jag njuuuuuter när jag kan "lyckas" på samma

sätt ;-) Nu går ju inte det på jobbet men jag är

totalt hänsynslös som kund på andra ställen !



Grattis till lyckad affär och hoppas allt "annat"

ordnar sig!



Kramen från nästan lappmarken!

2010-05-03 @ 23:07:27
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Bmamma

En sån sak hade glatt mig också

2010-05-04 @ 12:08:07
Postat av: Sarah

Och jag som var lika ärlig igår, inte sjutton fick jag mina grejer för sjutton kronor :( Får åka till Bauhaus istället :)

http://sarahserenad.wordpress.com/2010/05/03/som-forr-2/

2010-05-04 @ 20:56:26
URL: http://sarahserenad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0