En Söndag

I eftermiddags åkte Ilkka och Niklas (hans yngsta son) åkt till jobbet. Niklas har ju lov en vecka nu och då föredrar har att tillbringa den i lastbilen med sin pappa. Han var så gullig innan dom skulle åka, han sa; - Man ser verkligen på dig Eva att du är sjuk! då tittade jag mig själv i spegeln i hallen och möttes av ett zombieansikte!! haha..likblek i ansiktet med torrsprickor runt både näsa och mun, helt osminkad med håret i en "tofs" på huvudet..ojojoj..jag sa till Ilkka; - Vill du verkligen gifta dig med denna zombiekvinna?! - Det kan du tro att jag vill, svarade han. När han skulle gå fick vi "eskimåpussas" istället för den traditionella pussen.

Vid 14.30 tiden kom loppan och hennes "systerkusin" upp för trappan. Även om dom bara är kusiner är dom precis som tvillingsystrar. Några egenskaper dom delar förutom att dom är lika att titta på är;
envisa:  Joo..klart man kan gå utan jacka fast det är - 10 grader ute...det e inte kallt!
tjuriga: Åhh...men ALLA andra får ju nya kläder VARJE dag...jag vill ha chips/godis nu!!
kort stubin: Nä nu j'vlar ska jag ringa henne/honom och tala om vilken j'vla f'tta han/hon e!!
dåligt tålamod; om det ska hända något ska det vara nu! eller helst igår! åhh...varför seeegar datorn!! åhh...varför cp´ar mobilen??
glada: när dom är glada är dom "überglada" nästan så man blir rädd?!
skrattet: bara tanken på dom två som sitter och skrattar i soffan ihop får mig att skratta nu..hehe
sjuka tankar: det kan ibland skrämma mig att dom tänker så lika?!
hjälpsamma: varför är det så att om dom vill hjälpa till tänker man; - hm..va e det nu hon vill ha?
omtänksamma: när det VERKLIGEN hettar till är det dom som står först och tar "fighten"..

Med ALLA dessa egenskaper i en enda liten kropp tror jag att man har vad som krävs för att gå hur långt som helst här i livet! Det skulle inte förvåna mig om dessa båda damer startar eget företag t.e.x eftersom dom hellre ger order än tar!

Något annat dom två damerna ALLTID varit experter på är att bråka med varandra...men på något sätt har dom ALLTID hittat tillbaka igen till varandra...skönt tycker jag. Det är egenskap få människor har,  att kunna erkänna om man gjort något fel..prata om det..lämna det bakom sig..och börja om!

När vi lämnat kusinen körde vi och köpte lite "snacks" som loppan kan ha på bussresan till Göteborg imorgon. Sen blev det hennes favoritmat till middag; grillade revben och pain riche. mumsigt och enkelt!

Sedan avslutades kvällen med att det hände en del "oförlåtliga" saker som vi helst hade sluppit..men som det gamla ordspråket säjer; "Det som inte dödar, det härdar"


                              Bild när kusinerna var 5 & 6 år gamla...ni e lika goa´nu som då! hihi


Postat av: Loppan

HAHA! tycker det är skönt att kunna ha en vän man kan gå till när man vill :) och allt det du skrivit stämmer faktiskt in på oss båda! haha, jätteroligt!! :D kommer sakna dig nu när jag åker till göteborg, vår skräpmat och datorkvällar, haha! föressten! fin bena jag har på bilden! :) jag älskar dig!!

2009-02-15 @ 21:50:36
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: Maria

Haha...vi har också haft grillade revben med pain riche och pastasallad ikväll, efter önskan från morgondagens födelsedagsbarn :-)det är hans favorit också. Ja eftersom jag jobbar länge imorron så fick vi ha födelsedagsmiddagen ikväll istället, så får vi ha tårta imorgon när jag kommer hem.

2009-02-15 @ 22:16:06
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0