EARTH HOUR

Jag har en ful ovana att ALLTID läsa på mjölkpaketet när vi äter middag. Älskar Mjölk! Det är livet! Dricker t.o.m mjölk till pizza...det var också en sak jag "föll för" med min älskling, han dricker också mjölk till pizza! trodde bara det var jag som var så pervers?! haha Eh..nu tappade jag tråden..Jo på mjölkpaketet denna gången stod det om Earth Hour! Nyfiken som jag är gick jag in och kollade på den här sidan gör det du med! Vad är då Earth Hour? Det är en global manifestation för klimatet som på kort tid vuxit till ett världsomfattande initiativ. Den 29 mars 2008 släckte 50 miljoner människor sina lampor.


Earth Hour 2009

Den 28 mars 2009 klockan 20.30-21.30 inträffar Earth Hour. Målet är att en miljard människor över hela jorden ska delta och släcka ljuset.

Nu har jag alltså anmält mig! Men kollade ju givetvis noga tv tablåerna först..så man inte skulle behöva släcka ner mitt i en kanonfilm eller nåt? hehe..fast räknas tvn som lampa?!



Postat av: Pia

Men guud va roligt att träffa på någon som jag vad gäller mjölkdrickande! Jag kan dricka mjölk till all mat men även till fikabröd och tårta.. ;o)



Jag ska genast gå in och kika på den där sidan med lampsläckning den 28:e. DET måste man ju vara med på!!



Ha en fortsatt skön söndagkväll!

2009-03-01 @ 20:26:57
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: anne

Ha! Det där stod jag och läste i kväll! Och tänkte som du, vad är på TV? Men det stod på mjölkpaketet att släcka LYSET, inte TV:n kom jag fram till. Tror du att det är så de menar? :)

2009-03-03 @ 21:41:53
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0