På "kvinnodagen" får man känna att man lever!

Dagen började ju bra! jag steg upp och bryggde kaffe åt mig och gubben! Han fick lite sovmorgon idag eftersom han fastnade framför en film som inte var slut förrän kl två inatt! Iallafall var det då han väckte mig och sa att det var dags att gå och lägga sig..hehe jajamen sova i soffan är skönt! När gubben höll på ute i husvagnen med uppmontering av tvhållare smög jag in och gjorde frukost till oss. Snacka om att han blev överraskad när jag kom ut till vagnen med goda smörgåsar och kaffe! Det blev premiärmaten i den vagnen!

Loppan skickade sms om att hon ville bli hämtad i stan istället för Örkelljunga, där hon skulle ha sovit inatt egentligen! Okej jag visste om hennes ändrade planer eftersom hon redan inatt skickade ett sms och informerade mig. Detta är jag stolt över med mina döttrar, att dom alltid varit duktiga på att informera mig om dom är hos någon men bestämmer sig för att gå till någon annan! Det jag blev mindre glad över var att alla hennes övernattningsgrejor var kvar hos plan 1. Bestämde mig för att låta henne leva i tron att hon skulle behöva vara utan sina käraste ägodelar (mp3 & smink) hela veckan.. Dottern åkte iväg med bussen till en annan kompis i eftermiddag,,då passade jag och gubben på att hämta hennes saker..jag vet! vi är hur snälla som helst! Ska bli roligt att se hennes min när hon kommer hem ikväll och hennes grejor ligger i hallen!

Eftermiddagen tillbringades med att skrubba solmarkisen till husvagnen. När vi köpte ny vagn flyttade vi givetvis över markisen från den gamla vagnen. För er som inte känner till hur det fungerar; markisen ligger i en påse som man drar in i något som heter kejderlist, sedan hänger den där i sin lilla påse hela tiden. Fast om man är smart monterar man ner den på vintern..och det gjorde alltså inte vi! eftersom vagnen skulle stå inomhus. När regnet upphörde i eftermiddags fick vi ett "tosingaryck" och for ut för att prova hur markisen passade till denna vagnen. När vi öppnade påsen var den grön inuti..suck! Vi bestämde oss för att skrubba bort det gröna lite snabbt och lätt trots att vädret inte var det bästa! haha..jag spolade med vattenslangen och gubben skrubbade med grön svamp och vårt favoritmedel "Klorin Power Mousse".  Herregud! Vilket jobb! När vi tagit ut markisen i sin fulla längd var vi tvungna att skrubba undersidan..och ni vet ju själv; allt man spolar uppåt kommer ju ner igen! Hela tiden när gubben skrubbade stod jag vid sidan om och tjatade; - Du vet väl att det är ett farligt medel! Du vet väl att det är irriterande för huden! Titta här på innehållsförteckningen, det står irriterande för ögon och hud!! NI tror väl inte att han brydde sig om mitt tjat? nej han skrubbade glatt vidare med en Power Mousse klick på näsan! Jag var livrädd att han skulle få en blek pigmentfri fläck mitt på näsan...jag menar hur förklarar man det?! När gubben skrubbat färdigt var det min tur med slangen..i det ögonblicket när jag stod under markisen med vatten och power mousse droppande ner över mig kom jag på: Idag är det Internationella Kvinnodagen! jajamen! och heter man då Eva-camilla firar man gärna att man är kvinna på precis just detta sätt! hehe.. När rengöringen var klar var det bara att montera/dra ut markisen från kejdern och försöka få in den i garaget! om ni föreställer er en halvblöt stelfrusen badhandduk gånger 5 så vet ni ungefär vad jag pratar om?! Men det gick! den kom in i garaget! och där får den nu ligga i all sin glans och skämmas tills det är minst 15 grader varmt ute! Innan dess totalvägrar denna kvinnan att befatta sig med den! hehe..

Nu ska jag hoppa (läs krypa) in i den varma bastun igen...mmm...lön för mödan.


Postat av: Loppan

jag börja gråta :$ haha, jag älskar dig jättemycket!! även om jag är tjurig när jag har mens....

2009-03-09 @ 00:38:42
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: MizthaNguyen (v.

Hejsan! Lust att följa varandras bloggar via bloglovin? isåfall lägg till mig och skriv sedan när du gjort det så kommer jag att lägga till dig direkt när jag ser det, tack och hej :)

2009-03-09 @ 01:21:59
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Vilket slit! Men en pigmentfläck på näsan hade ju int skadat... tror att det är de där blekmedelsfläckarna som skiljer pojkarna från männen;.)



Män kan städa och skrubba!

2009-03-09 @ 02:20:14
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Maria & Glenn

Men då har ni en fin markis när det är dags för premiärturen i alla fall! Passade den bra annars?

2009-03-09 @ 14:38:33
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Pia

Oj, vilket slitgöra!! Bra jobbat!! :o)

2009-03-09 @ 21:30:18
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0