Plötsligt händer det

I torsdags ringde jag hudmottagningen igen...och då hade dem äntligen fått in vår remiss! så det verkar som att det hjälpte att ringa vårdcentralen och få ett litet sinnesutbrott..haha Men tyvärr varade min lycka inte speciellt länge..för när sköterskan granskade vår remiss sa hon;

- Nu ska läkaren bedöma om han anser att detta är akut...och när jag tittar vad vårdcentralen skrivit kan jag säja att han tyvärr inte kommer att tycka det! Dem har skrivit ev. ringorm?
- Va? men det sa hon ju att det absolut inte kunde vara? varför skriver hon så då?
- Jag vet inte..och det konstiga är att detta ska dem isåfall kunna utreda själv. Vi ska inte behöva bli inblandade..och det tråkiga är att vi här på hud har 600 remisser som ligger och väntar på tid.
-............suck. Sa du 600 stycken??
- Ja..jag är hemskt ledsen för er skull..men jag kan inte hjälpa er.
- Men herregud..det kommer ju att ta hur lång tid som helst innan vi får tid...och jag sitter här som en hjälplös mamma och ser hur min dotter lider. I fredags var vi på en jourläkarmottagning och bla bla bla...i måndags var vi på vårdcentralen och bla bla bla..och nu när vi äntligen har en chans att få hjälp så sitter du och säjer att det inte är akut? men för min dotter är det ju akut? hon behöver hjälp nu..och inte om ett halvår.Jag känner mig så j*vla hjälplös...vad ska vi göra...suck
-............hm...kan ni vara här den 4 september?
- VA? vadå den 4 september? det är ju snart? :D
- Jag får egentligen inte göra så här..men vi har ett återbud då..och jag tycker så synd om er..så kan ni komma då så skriver jag upp er?
- Givetvis! 100 vilda hästar kan inte stoppa oss! tusen mijoner tack! sååå gulligt av dig! Tack!

Resten av dagen gick jag omkring med världens största leende! och kände mig väldigt speciell! För vad? jo..för att vi hade fått gå före i kön! vi hade fått en tid hos en läkare! hur sjukt är inte det? i vårt välståndssamhälle..haha...det kändes som att man vunnit högsta vinsten på en trisslott eller nåt!

Det finns hopp för vården trots allt! eller plötsligt bara händer det...hehe


Imorgon söndag..bär det av till Göteborg för att gratulera min smula. Tänk att hon fyller tjugo år! herregud är det nu jag ska känna mig gammal? det finns människor som gärna påpekar;

- Oj då var du ju bara 21 när du fick henne?
- Ja vadå? det är väl inte så ungt? det finns dem som får barn när de är mycket yngre än så!
- Jo..det är ju klart. Men om du tänker såhär då; då ska ju din lilla Hannah föda ett barn nästa år?
- ........shit...nä...det är hon alldeles för ung för! haha..

Ridå...


Postat av: litentanta

det finns ALLT hopp kvar om vården, kryllar av änglar fortfarande men det är för mycket, för rörigt, för många, för få... listan tar aldrig slut liksom..



hoppas att de kan hitta vad hon kliar av, minns mina barndomsår med enormt mycket eksem, jag kliade så blodet formligen skvätte och grät så tårarna stod som spön i backen, tänk vad man glömmer under resans gång.. nu ser jag dotterns eksem, för en gång skull är det inte MER, som av allergierna och av allt annat tråkigt, utan hon har faktiskt mycket mindre...men, den där klådan är ju vansinnig...



ha det bäst och njut av hösten, jag slipper idag för det regnar ju ;-)

Kramen!

2009-08-29 @ 12:53:42
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Petra

im soooo happy!!!! :DDD du löser alltid allt mamma, love u!

2009-08-29 @ 16:31:46
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: Sarah

Så skööönt för er, grattis till platsen i kön, den före alltså :)

Haha...visst var det skönt att vara en ung mamma, men nog är vi alldeles för unga för att få barnbarn, nu är min äldste bara 13, men ändå...ja du fattar :)

Gratta Smulan!!

2009-08-29 @ 20:28:16
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Anneli

Härligt när man äntligen har lite flyt!

Tur att du inte gav upp.

Grattis till dottern också :).

2009-08-31 @ 09:38:09
URL: http://privataanneli.blogspot.com
Postat av: Sarah

Kramar gör mycket när man är nere - tack tack!! :)

2009-08-31 @ 22:13:24
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Kim P

Åh, vad bra att du lyckades få till en tid så snabbt för henne! Ibland stöter man på änglar och uppenbarligen var det en sådan du pratade med.

Hoppas allt löser sig.

Stor kram!

2009-09-02 @ 13:34:14
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Pia

skönt att du fick en tid.. Å tyvärr är det så man måste göra.. ringa och tjata tills de lessnar på en! Med andra ord, man måste vara frisk för att kunna vara sjuk!!

2009-09-04 @ 11:15:08
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Linnea

fiin blogg!:)



/

http://rightherenow.blogg.se

2009-09-16 @ 17:45:18
URL: http://rightherenow.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0