Toyota Prius 2010

Prius fortsätter att revolutionera bilkörningen. Den senaste generationen av Toyotas hybridsystem har två elektriska motorer. Den ena assisterar bensinmotorn medan den andra driver generatorn för att ladda batteriet. Kraftfull acceleration, fina vägegenskaper, unik bränsleeffektivitet och klassens mest aerodynamiska formgivning är några av de egenskaper som Prius erbjuder. Dessutom kan du köra kortare sträckor på enbart eldrift – något som Prius är ensam om bland hybridbilar. På insidan finner du en svårslagen komfort och en mängd avancerade – men lättanvända – tekniska finesser.

Körglädje. Utrymme och stil. Totalekonomi. Världens mest avancerade hybridsystem. Det är Prius.Den kombinerade kraften hos bensinmotorn på 1,8 liter och de båda elektriska motorerna motsvarar 136 hk. Ändå är bensinförbrukningen bara 3,9 liter/100 km och utsläppet av koldioxid så lågt som 89 g/km.




Det var ovan som avgjorde när det var dags för mig att beställa ny bil...speciellt den låga bensinförbrukningen! Och idag var jag alltså på Toyota och hämtade min lilla Prius...och jag är helt såld på den! vilken underbar bil att köra! Men det lär nog ta ett tag att lära sig alla tekniska finesser och konstiga knappar som finns överallt..haha Jag kan knappt fatta att den står där ute på garageuppfarten och glänser ikapp med snön...ni får nöja er med lånade bilder eftersom jag inte är så bra på att ta foto i mörker...hehe

Men visst håller ni med om att den är snygg! och dessutom bra för vår miljö!

     


Postat av: litentanta

Vilket fusk alltså ;-) Jag har ju särbot då, med sin 740 från -87 som han tycker är rena NYBILEN ?! inse att karlsloken är ynka 37 år gammal själv o redan har gubbsmak vad gäller bilarna :-O



Men det är nog säkert ett bra val, jag gillar Toyota, sköna som tusan att köra och gör bra bilar, miljötänket är en stor bonus också så grattis till ett bra bilköp!



Krameluren!

2009-12-17 @ 21:45:26
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: loppan

skitsnygg! och skön att sitta i :D i love it!

2009-12-17 @ 23:49:04
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, visst är den skön. Glad att jag kanske kunnat vara med och inspirera. Den är underbar, man kommer en bra bit på den där lilla tanken den har i sig. Röda Faran kommer ner om några dagar och gör den sällskap på uppfarten.

2009-12-20 @ 22:25:20
Postat av: anne

Grattis till Priusen!!! Vi var inne på en sådan under en period men valde bort den av flera skäl, minns inte just vilka (misstänker att den inte är optimal för vår körning, långa sträckor dagligen). Sedan valde vi mellan Avensis och Audi Avant och då Toyota till min oerhörda förvåning (jag är väl inläst på Toyota Production System) inte kunde leverera zenonljus utan att ett helt sportpaket ingick med grejer vi inte var intresserade av, så blev det Audin. Även om valet litet värkte i mitt toyotahjärta.

2009-12-27 @ 15:21:09
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0