Vem var hon?!

Hittade ett roligt test hos Pia och jag som älskar det tidsfördrivet kunde ju inte låta bli...haha men resultatet är jag väl inte helt nöjd med..vet ju inte ens vem människan var?



Man kan också läsa följande om personen ovan;

Pankhurst [pæ´ŋkhə:st], Emmeline, 1858–1928, brittisk kvinnosakskämpe. Tillsammans med döttrarna Christabel Pankhurst och Sylvia Pankhurst grundade hon 1903 rösträttsorganisationen Women's Social and Political Union (WSPU). Pankhurst blev organisationens karismatiska och maktfullkomliga ledare

Då känns det ju plötsligt lite bättre..haha jag menar enligt info vid bilden har tydligen människan suttit i fängelse?! men enligt den andra infon har hon ju kanske suttit där för att hon slagits för något hon trodde på? och då passar det mig perfekt att ha denna kvinna som historisk tvilling! För jag kan kämpa både länge och väl för något jag verkligen tror på!

Vill du också göra testet? klicka på bilden ovan


Postat av: litentanta

Alltså, vilka kvinnliga förebilder vi är(liknar?) hihi! Jag är också en riktig ...hmm, kvinnokvinno liksom ;-) (tänkte alltså i banorna på karlakarl där om det låter lite mysko!)



Ha en superfin jul nu, här blir det lugnt, stilla

och lagom med mat, en laktosanpassad jul utan ungar,

sånt som man uppskattar i "vuxen ålder" ;-)



Julekramen på er hela högen!

2009-12-22 @ 17:59:22
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Bmamma

Indira Gandhi är min tvilling

2009-12-22 @ 18:51:04
Postat av: Minna

Haha,jag blev Ulrike Meinhof, tysk terroristS..

Vad säger det om mig??

//Minna



2009-12-23 @ 15:04:51
Postat av: anne

Det var väl inte illa alls att jämföras med Pankhurst!!! Var hade vi väl kunnat vara utan henne?

2009-12-27 @ 15:15:53
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0