Jag fattade noll...

I Torsdags när jag varit ute en sväng på parkeringen för att lämna en fläkt till gubben och kom in igen på kontoret..stod kollegorna i korridoren och väntade på mig. En av dom sa; - Lilla fröken Eva! ta dina nycklar och din väska så kör vi hem till dig! NU!! Jag blev helt förskräckt och svarade - men min dator är på? kommer vi tillbaka igen? vad ska vi göra hos mig? ska vi bada? ska alla följa med? Det enda svar jag fick var; - Det ordnar dom som är kvar, kom nu!

Så jag tog mina nycklar och väska och lommade iväg som en blöt hund..haha..hela vägen hem undrade jag vad som stod på..men hade inga tankar på att det kunde vara något särskilt..vi hade ju pratat om hur varmt det var och att det skulle vara skönt att åka hem till mig och bada. När  jag stannade min bil på parkeringen upptäckte jag att min kollega stannade på gatan! när jag gick för att möta henne och be henne flytta bilen steg hon ur bilen med en champagne i handen! Då trillade poletten ner för mig..hehe..dom hade planerat en möhippa!

Jag var tvungen att sätta mig en stund för att samla mig...herregud! det enda jag kunde mumla fram var; det är ju bokslut imorgon!! hur ska jag orka upp och ta hand om det? min kollega som är en så klok människa svarade; det är morgondagens problem! Sedan åkte jag tillbaka till kontoret i hennes bil. Jag drack champagne samtidigt som jag försökte pressa ur henne vad som skulle hända.. Det enda jag fick som svar var; - Drick det lär du behöva!

När vi kom in på kontoret satt de kollegor vi lämnat kvar och väntade..de överlämnade kläderna jag skulle ta på mig och satte igen med sminkning och hårfixning! Jag förvandlades till en haremsdam! haha..det kunde jag ju räknat ut att det skulle bli något extremt eftersom en av mina kollegor även arbetar på en teater! Det blandades "red bull vodka" som jag fick dricka med sugrör..hehe. På baksidan av kontoret (i skuggan, tack & lov!) hade dem dukat och gjort mysigt! under tiden anslöt sig fler av mina kollegor...jag blev så tacksam eftersom jag vet att vissa har mer än 10 mil att åka! bara för lilla mig!

Klokan 15.00 skulle vi åka ner till stan..och där skulle jag sälja kramar för 5 kr och klippa tvättråd från kalsonger..haha..det där med tvättråd var inte helt lätt men jag fick faktiskt klippa i tre par kalsonger! Kramarna var lättare även om det blev nobben på några stycken så fick jag ihop 240 kr!! det var många kramar vill jag lova! Det hade bokats bord på en restaurang och jag blev bjuden på hela kalaset! Även här fixades det med massor av parasoller eftersom det krävdes skugga! denna dag var det ca 30 grader varmt!

På darriga ben anlände jag till hemmet mot kvällningen, tog ett dopp i poolen för att sedan slockna i soffan! Men vilken underbar dag och kväll! och vilka underbara kollegor jag har! Tack snälla! Ni har verkligen gett mig ett minne för livet!

     

     

     

Klicka för större bilder..såklart!



Bokslutet? det klarade jag fint det med! om än lite "bakis & skakis"..hehe

Postat av: Sarah

Haha!! Härligt med såna kollegor...å så tjusig du var!

2009-07-06 @ 22:54:12
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Kim P

Värsta läckra baben! :-)

Själv tvingades jag skippa min bästis möhippa pga av allt strul som har varit med huset....:-(. Det var sannerligen inget lätt beslut att ta men vad gör man?

Kram!

2009-07-06 @ 23:24:54
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: litentanta

Lät som en alldeles bra möhippa, så många går för långt och driver de stackars blivande brudarna över gränsen för vad som är vettigt hihi, man har väl sett sin beskärda del här i stan om inte annat :-)



Sååå tjusig blev du också minsann!



Kramen och jag kan ju inget definitivt säga om krämen, finns väl inga vetenskapliga undersökningar bakom det hela MEN jag blir totalt uppäten och gubben klarar sig mycket bättre. Nu ska vi inte glömma att han ju är en gnutta lapp, uppfödd i lappland och väldigt van, en annan får utbrott fast jag ju är en regelrätt norrlänning jag med :-O

2009-07-07 @ 00:14:17
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: catta

Tacktack, jo filmen var bra :D



Jo, och det är ännu ovanligare att man hinner ta fram kameran :D

2009-07-07 @ 12:09:54
URL: http://cattanorberg.blogg.se/
Postat av: litentanta

ok, kan inte outa för mycket på min egen blogg men det är ju en STOR affär, värdelös ledning som bara letar fel för att få sparka...sorgligt, bara ännu ett skäl liksom...



o testa utan kräm, det ska jag göra nästa gång jag far till Lappträsket!



Kramis!

2009-07-07 @ 20:38:13
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Pia

Åh, vilken härlig möhippa du fick!! Å fina kollegor har du också som fixade allt!! Vilket datum var det nu igen som ni ska gifta er?? Kram på dig!!

2009-07-08 @ 00:12:45
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Björn Flintberg

Låter som en helt underbar möhippa. Gillade slutet där, att kunna komma hem lite snurrig och ta ett litet dopp i poolen och sen somna gott, låter som en perfekt avslutning på en härlig kväll! Och möhippa betyder att snart är det dags för bröllop!!

2009-07-08 @ 05:18:08
URL: http://www.flintberg.com
Postat av: Sara

SV: hehe jora de är väl mysigt (:

Men nu har vi fint väder igen:D

2009-07-08 @ 10:46:39
URL: http://jaras.blogg.se/
Postat av: anne

Så jättekul med en sådan överraskning! Ofta är man så aningslös själv, även om man själv är den förste att dona och ordna åt andra.



Din klänning är säkert fantastisk och jag hoppas nu att det ordnar sig med lokalen och maten! :)

2009-07-31 @ 16:59:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: jenny

håller med vissa av ovanstående kommentarer. härliga kollegor och härlig möhippa. Hur ser klänningen ut? bestät något datum....önskar dig all lycka och grattis. ha en underbar dag.

2012-03-01 @ 16:48:14
URL: http://print24.com/se/product/flyers
Postat av: jenny

fina kollegor och härlig möhippa. alltid kul med sådana överraskningar. stort grattis och lycka till!!

2012-03-07 @ 22:04:55
URL: http://print24.com/se/product/flyers

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0