Next stop Evedals camping

På söndagen åkte jag och mannen vidare själv..vi hade siktet inställt på Växjö och en liten camping som heter Evedals camping här snackar vi camping i vår smak! liten trevlig och låg alldeles vid en sjö! här trivdes jag & mannen mycket bra! sista kvällen cyklade vi ner till en Thai restaurang och lyxade till det rejält! haha..det är man ju inte bortskämd med precis..att båda kan dricka varsin öl..menar jag! riktigt god mat och thailänsk öl!

  

En dag spenderade vi i Växjö city..vi strosade på gågatan och bara hade det bra! Jag fotograferade bronsskulpturerna jag hade läst i campingkatalogen om. Skulpturen heter; "Jag tänker på mig själv" och är tillverkad av Marianne Lindberg De Geer. Jag citerar: Verket är en reaktion mot vår tids accelererande kroppsfixering och påminner oss om att vara stolta i oss själva och att alla människor har lika värde.

  

Många långa mysiga promenaden med Pepsi blev det också..men han fick inte simma på denna campingen heller..lite för kallt i vattnet..och man vill ju inte att han går och förkyler sig!

  

Postat av: Loppan

fina skulpturer :D vad mysigt med thairestaurang :D

2009-07-30 @ 13:03:25
URL: http://petriiich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0