Helgen som varit..

Fredagen var en stor dag för loppe dottern..hon skulle äntligen få sin efterlängtade piercing i tungan! Givetvis hade müm bokat tid för att följa med..hehe..jajamen allt ska gå rätt till. Döm om min förvåning när piercaren sa; - Nej tyvärr jag kan inte göra det..din tunga är för kort! Och för att inte tala om hur ledsen och besviken dottern blev...en dröm hon haft i över ett år bara krossades på fem minuter! Piercaren sa att vi kunde gå till en annan studio om vi ville ha en "second opinion"..Det gjorde vi IDAG. Och där var det inga som helst problem..och killen där fattade inte vad den andra killen snackade om när han inte ville göra piercingen. Det hela var över på ca 5 minuter..och nu sitter den där! och faktiskt måste jag erkänna att det blev riktigt snyggt! kanske skulle man slå till på en själv?! hahaha..njäe tror inte det..om intresse finns för att studera "loppetungpiercingen" kan ni göra det här.

Lördagen tillbringades i solen!! vi var såå duktiga...vi rensade och fixade med vår lilla pool inför stundande badsäsong! Så nu är den både ren och medicinerad...det är mycket med kemikalier och konstigheter som ska fixas..PH upp eller PH ner? that is the question..hehe Men nu är det gjort! och det är bara att hoppa i plurret :D

Söndag och mammornas dag!

Loppan överraskade med nedanstående små gåvor..älskar dig!

     
Klicka på bilderna...



 


Smulan skickade sin lilla present med posten..så den fick jag idag! Underbar! älskar dig!

     
Klicka...



Även om jag tycker att mors dag oftast framställs som ett kommersiellt jippo..uppskattar jag verkligen att mina döttrar ALLTID tänker lite extra på mig denna dagen! Själv är jag också noga med att åtminstone ringa min lilla mamma och tala om för henne att jag älskar henne! Det finns inget tråkigare än att känna sig bortglömd..och även om min mamma säjer att hon inte bryr sig så mycket VET JAG ATT HON GÖR DET INNERST INNE..vi har bara våra föräldrar en kort stund här i livet och dom har verkligen med betoning på VERKLIGEN gjort allt dom kunnat för att ge oss en bra uppväxt! då är det väl inte för mycket begärt att man åtminstone ringer EN GÅNG OM ÅRET och visar sin uppskattning..kanske inte för det dom gör i NUTID men åtminstone för det dom gjorde i DÅTID!

Man kan ställa sig frågan: Hur skulle jag själv vilja bli behandlad på ålderns höst?!


Och nej..det är inte min mamma på bilden.

Postat av: Bjorne

Kolla på dotterns piercing,såg bra ut,men har märkt att dom jag känner som gjort det i tungan går altid och suger på pärlan dom har,ni såg väldigt lika ut du och dottern tycker jag,mors dag är en fin grej men minns i skolan där hade jag en klasskompis som inte hade någon mor,och vi skulle rita teckningar som dom skulle få i present och han satt där och inte visste vad han skulle göra,då är det inte kul,ha en bra dag o kram.

2009-06-02 @ 05:41:35
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Kim P

Huh, att hon törs! Jag ryser bara jag tänker på att sticka något genom tungan..... :-).

Vilka fina morsdagspresenter du fick och jag håller helt och hållet med dig i dina tankar om den dagen. Min lilla mamma fick en stor bukett levererat (hon bor ju en bit bort) och den var så uppskattad.



SV: Jag tänkte köpa mig en verktygslåda med lite smått och gott i (hammare, skruvmejsel, skiftnyckel m.m.). Måste ju ha egna pryttlar till mitt nya hus, för DÄR kommer de sannerligen att komma till nytta. Mycket att göra är det, vojne, vojne...

2009-06-02 @ 08:25:58
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: mor

älskar dig min enda dotter.Du o din lillebror har alltid stöttat o älskat mig även när jag gör konstiga saker som jag inte själv begriper,när jag är djupt nere i mitt svarta hål finns ni där för mig.jag kan inte uttrycka hur mycke o ofta nog hur mycke jag älskar er o hur tacksam jag är att ni älskar mig trots alla mina fel o brister.NI är min glädje i ålderns sena skede.JAG ÄLSKAR ER TACK FÖR ATT NI FINNS.

2009-06-02 @ 10:38:27
Postat av: Anneli -Fru J

Vet du, jag blir lite avvis på din och dina döttrars relation, det var verkligen fina och genomtänkta presenter :). Har aldrig gillat morsdag, blev själv påtvingad att köpa present och säga grattis, då är det inte lika kul. Men nu när mina fina pojkar kommer med frukost på säng och en liten maskros värmer det mitt hjärta.



Ska försöka att inte ha dåligt samvete och ta hand om mig själv.

2009-06-02 @ 10:41:43
URL: http://privataanneli.blogspot.com/
Postat av: Tesstamente

Åh, vad underbart skrivet av dig OCH DIN MAMMA! Nu ser jag var du fått ditt stora hjärta från:-)

2009-06-02 @ 19:58:31
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: litentanta

O jag som var så glad i år, bara jag hemma, "vissa" var visst lite bakis och trötta efter festivalhelg, oops, det var iofs gubben o jag med, så ingen dotter kom sig iväg till nån morsa liksom :-) Men så är ivf jag så tråkig att jag hatar, på det där tonårsaktiga hata-viset,all uppmärksamhet och försök till att fira den här tantan undvikes in i det längsta om man nu vill slippa se mitt dåliga humör ;-)



Men ja, det är helt superhärligt o se hur andra gör, för det finns självklart en fin tanke och gest och jag vet ju hur många som liksom gläds av sånt här firande med (knäpp är jag inte, alltså inte helt tvärsigenom ivf hihi!) och dina presenter var ju hur gulliga som helst!



Åsså en annan kul sak, nu är du andra "tradar"-tantan jag hittat av på nätet, ni är som så trevliga bägge två och det får mig bara att sörja mitt missade val för länge, länge sedan... Eller kanske man inte är garanterad en helmysig partner bara för att man kör lastbil, aha... ;-)



Ha det allra bäst nu, jag kör laktosrace idag så jag har häcken full själv, minst sagt..



Kramen bakas!

2009-06-02 @ 22:37:05
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Kul du tog det som en komplimang,men kolla din profilbild och jämför med din dotters bild så måste även du se likheten,imorgon är det att åka tåg 8 timmar så då har jag gott om tid för att hitta på nya tokigheter,ha en bra morgondag o kram.

2009-06-02 @ 22:56:27
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: purplerain

Vad modigt att göra ett hål i tungan. Man vet ju hur ont det gör att bita sig. Men jag tycker att det kan se tufft ut. Jag är oxå våg.. en klockren!

Stockholm var såå, såå, sååå bra.

2009-06-03 @ 12:45:36
URL: http://www.purplerain.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0