Tankar kring siffror och årtal

Funderade lite idag på årtal som av en slump visat sig vara viktiga i mitt liv...detta är alltså helt oavsiktligt och det var det som fick mig att börja fundera..är det en slump eller mitt undermedvetna som försöker säja något till mig? Japp..sån är jag..tror mycket på det ockulta och undermedvetna.

År 1989 var det år jag gifte mig med döttrarnas pappa.

År 1999 var det år vår skilsmässa gick igenom.

År 2009 gifter jag mig med min älskling.

Vad har åren gemensamt? jo dom slutar på siffran 9. En slump? eller är det något speciellt med just siffran 9 i mitt liv? Detta bestämde jag mig för att försöka ta reda på...med min kära mamma i telefonen hittade vi det troliga svaret i en av hennes otaliga "häxkonstböcker". Ja..min mamma är nog allt en liten häxa hon..både på det ena & andra sättet..hahaha

Såhär lyder tolkningen av siffran som fått så stor betydelse i mitt liv;

Den personliga årscykelns nionde år

Detta år är det sista året i din nioåriga cykel. En reningsperiod under vilken de saker som inte längre är nödvändiga i ditt liv måste kastas bort för att ge plats åt nya erfarenheter i din personliga årscykels nya år ett.
Det blir stora förändringar, människor kanske försvinner ur ditt liv, du kanske måste flytta och lämna kvar saker du vant dig vid och din attityd ändras dramatiskt.

Använd en del av din energi till välgörenhet ge livet tillbaka en del av det du fått så du själv får erfara glädjen av att ge. Dessa handlingar är nödvändiga för omställningsprocessen. Gamla vänskaper blir speciellt betydelsefulla nu och nya kan utvecklas.

Du kanske får belöning för vad du tidigare uträttat, många mål har nåtts och du bör reda ut det som inte är klart. De senaste åtta åren har ökat ditt mått av vishet..låt din sympati, medkänsla och förståelse lysa över andra och var öppen för förändringens renande bad. Ett spännande nytt år ligger och väntar på dig och det börjar vid din nästa födelsedag.

År ett

Detta är början på en ny nioårscykel i ditt liv, det har varit stora förändringar och du håller fortfarande på att gå igenom dom både fysiskt och psykiskt. Du känner dig böjd att koncentrera dig på dig själv vilket kan vara svårt om du tidigare lärt dig att först tänka på andra men nu är det dina egna behov som bör komma i första hand.

De beslut du tar under denna cykel kommer att inverka på ditt liv under de närmaste fyra till nioåren. Tiil och med när det finns människor runt omkring dig kommer du att känna dig isolerad och ensam bekymra dig inte om det denna avskildhet gör att du kommer att kunna fatta viktiga beslut utan påverkan från andra. Människor kanske ger dig råd men du följer dem inte, du känner dig mera oberoende, säker och beredd att ta chanser.

Detta är året att uttrycka din individualitet att göra de saker du bara drömt om tills nu. En viktig person som blir intresserad av din nya attityd kommer in i ditt liv.


Spännande eller hur?!

Postat av: purplerain

Min dotter är född månad 9. HAR 9009 som sista siffror. Hon skall förlova sig 09 09 2009 kl 09.00.Så kanske 9 är den magiska siffran.

2009-06-12 @ 20:13:14
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Pia

Ja, man ser ju verkligen ett mönster med siffran 9. Håller din mamma på med numerologi??

Kram!!

2009-06-12 @ 22:20:10
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0