Var kommer alla grejor ifrån?!

I helgen har vi strukit ännu en sak på vår Att Göra Lista...denna lista existerar alltså verkligen..den hänger på frysen och påminner oss ständigt..om mannen och jag tittar på varandra och frågar; Vad ska vi göra idag?  Då är det precis som listan svarar: Titta på mig! Här finns massor att göra!!

Det vi strök från listan var: Rensa garaget..detta är en stående punkt hos oss. Jag fattar inte hur man kan ha sååå mycket grejor i ett litet garage! och ännu värre; vem f*n ställer dit allting? vi rensar och kastar med jämna mellanrum...och ändå..ser det likadant ut igen ett par månader senare! Börjar tro att det är grannarna som tror att det är legitimt att ställa skit i vårt garage..dom kanske resonerar att ; det ser ju redan ut som en soptipp! hahaha..

Nu är det iallafall rent och snyggt! och man kan gå "igenom" garaget! det var länge sen..tänk vilken lyx...man kan gå in genom garageporten och ut genom dörren UTAN att behöva bestiga ett berg av grejor! jag har öppnat dörren flera gånger idag bara för att kolla att det inte kommit dit grejor under natten..hehe.

När vi ändå var i farten packade vi ner vår studsmatta eller trampolin kanske det heter?! Vi har dealat lite med Maria & tvillingpojkarna..så nu är den deras! men kan ni tänka er..att det är 80 st fjädrar i en sån trampolin...shit..vilket jobb med alla dessa fjädrar! Pojkarna blev glada iallafall...nu kan dom hoppa! och mannen är extra glad..han slipper flytta den när han klipper gräset!

Mannens väst passade tyvärr inte...suck..den var för stor! men tyckte jag..du kan väl äta upp dig lite? haha..men det var han inte så sugen på..det är bara att skicka tillbaka och få en mindre. Detta är fördelen med att vara ute i god tid..man har tid att byta och krångla lite! På tal om västen..butiken (Sweeties.com) jag köpte den av..tyckte det var så roligt att jag hade länkat till deras sida i min blogg att dom ville använda det jag skrev på sin sida! under kategorin nöjda kunder. Kul när man kan glädja andra med en så enkel sak som: ORD


Postat av: Maria

Ja nu hoppar de och är glada! Har inte hunnit ta några foton men det kommer. Tack för transporten!

2009-06-08 @ 05:29:19
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Kim P

Garaget, ja. Vårt är också proppfullt med skräp, det kommer att ta en vecka bara att rensa ut det när det blir dags för mig att flytta. Sedan tillkommer ju vinden också. Suck.



SV: Som sagt - du har min respekt :-).

Och ja, jag är GRYMT stolt över att jag tog mig i kragen och berättade för Frau Receptionist vad jag tyckte. Det var i sanning personlig utveckling för en f.d. konflikträdd hare som jag :-).

2009-06-08 @ 11:00:53
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: purplerain

Varje vår Är det samma visa. Mot tippen med ett fullt släp...med en massa saker man inte ens vet var de kom ifrån?? Vad glad jag är för din skull just nu. Spännande!

2009-06-08 @ 11:04:27
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: purplerain

Jo föresten snurrorna.. Som några av er kanske förstått jobbar jag med konst. Fast det är inget jag skriver om på bloggen direkt. När det varit mycket som skall bli klart är det bra att kunna jobba med en massa saker på samma ggn. Hade under många år anställda. Då var det som rena rama tomteverkstan ibland. Jag målade eller gjorde vad det nu var som skulle göras. Sen skickades snurran vidare till nästa person som gjorde lättare moment. Det var väldigt kul. Men nu för tiden tar jag det mycket lugnare. Har ju inte 5 barn som skall försörjas. Haha,men iallafall så är snurrorna jättebra.Min bror har dom på sina resturanger oxå. Fast snyggare. Bara att snurra så har han allt till hands. Köpta på återvinningen begagnade.

2009-06-08 @ 11:19:37
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Bjorne

Alltid gott att få bort gammalt skräp,själv har jag inte kunnat få in bilen i garaget på ca 5 år men det är mest verktyg som är stora och jag är beroende av dom så måste ha dom kvar,ha en bra dag.

2009-06-08 @ 13:17:58
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Jag är helt övertygad om att det finns samla-på-sig tomtar. De kan inte skymtas med blotta ögat, men de kan bära 10000000000000 sin egen vikt. Inte undra på förråd och garage fylls upp när man blinkar.



Och ja, det är bara min blogg som inaktiveras, Tesstamente & familj kommer förhoppningsvis att leva många år till:-) Vad gullig du är, hehe:-)

2009-06-08 @ 19:50:21
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: purplerain

NÄ.. fast jag har näckrosor och blå bollar. Får ta ett kort. Fast jag har snart ett helt hav här om det skall fortsätta regna. Solen tittar fram då och då. Men sen spön i backen igen.

2009-06-09 @ 19:18:59
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Sarah

Men visst ere skönt att rensa - känns ju så skönt efteråt. Mitt garage skulle också behövas röjas, men tid för det kanske kommer....efter sommarn, hehe.

(hitta hit gm Björne)

2009-06-10 @ 22:49:04
URL: http://sarahserenad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0