Helgen som varit och dagen idag

Denna helg har försvunnit i 190 knyck. Knappt jag fattade att det var måndag när klockan ringde imorse..suck Mina kära Hannah & B har varit här i helgen igen! det har blivit många helger på sistone..men det gör absolut ingenting! tröttnar aldrig på att få hem min lilla smula (och lilla B förstås)
Det blev traditionsenligt karvande i pumpa..och lite fix & trix med trollsvans till min yngsta dotter & pojkvän som skulle på fest!Jag hade inhandlat en box med diverse smink, blod & grejor som behövdes om man kände för att förvandlas till något läskigt..den fick min hannah använda flitigt för att göra äckliga sår på alla som ville ha. Hon blev riktigt skicklig på det..och en del av såren kunde man verkligen inte tro var konstgjorda (titta gärna in på hennes sida om ni är nyfikna) Min göteborgsdotter hade även bakat världens finaste små spöken! Jag lånar hennes bild så ni får se;


Bild lånad från Hannah J

På söndagen kom Maria, Glenn & tvillingpojkarna hit för att fika (mums! bästa pajen ever hade maria tagit med sig! receptet tack?) och överlämna jultidningar som vi hade beställt. Min kära pappa kom också och fikade och överlämnade ett kuvert till yngsta dottern som fyller 18 år på onsdag! Tänkte precis på att min pappa trots att han nu blivit pensionär med allt vad det innebär (alla vet ju att våra  pensionärer är väldigt lågavlönade trots att de arbetat hela sitt liv) fortfarande lämnar kuvert med en peng till alla barnbarn på deras födelsedag! och han har 15 styck! (ja..egentligen bara 12 helbarnbarn..eller vad man säjer..men min pappa räknar även min mans 3 barn som sina barnbarn) och detta med att lämna kuvert till alla dessa barnbarn kallar jag verkligen kärlek & omtanke!


Idag har yngsta dottern äntligen tagit svininfluensavaccinet! det har varit en lång väg dit...vill jag lova. Jag har varit väldigt envis med att jag tycker hon ska ta det! trots all skrämselpropaganda som pågår..speciellt våra ungdomar är ju experter på att skrämma varandra! Så sent som igårkväll ville dottern backa ur för då hade hon sett en ny biverkning man kunde få..och sa; - Ja..mamma ikväll e kanske sista kvällen jag kan gå normalt!

Sköterskan på skolan som skulle ta sprutan var hur gullig som helst och svarade tålmodigt på alla våra frågor. (ja..jag var faktiskt med trots att min dotter är stor nog att klara det själv...i mina ögon är hon fortfarande liten nog att få sin mammas stöd när helst hon behöver!) Det var lite roligt när dottern tog upp frågan om alla biverkningar hon hört talas om och sköterskan svarade med ett skratt att; - Ja! vet du vad det finns ju t.o.m människor som börjat gå baklänges av vaccinet! haha.. Och det var ju precis det dottern hade sett ett videoklipp om och oroade sig som mest för..men sköterskan ord fick oss istället att skratta åt alltihop. Det hela var över innan dottern hunnit tugga i sig den röda godisferraribilen som sköterskan bjöd på!


Internt: Är du imponerad Hannah?


Postat av: litentanta

O här hemma fortsätter jag att må bra, kanske lite

svamlig och osynkad, men det är ju rent mina helt

personliga egenskaper så inte ens jag kan skylla det

på nåt vaccin hehe!



Härligt att det är gjort, visst var det sådär

smärtfritt, typ, som jag sa också?



Kram på sig!

2009-11-02 @ 22:48:14
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Hannah

Hahahaha! Mycket imponerad mamma lilla. :-) Men det är jag alltid när du skriver inlägg. Hihi.

2009-11-03 @ 07:06:39
URL: http://www.hannahjohansson.com
Postat av: Loppan

hihi ja det gick ju jättesnabbt :D och jag e glad att du följde med så jag slapp gå ensam !! love u!

2009-11-03 @ 20:42:22
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: Sarah

Söta spöken!!!

Jag ska åka i veckan och vaccinera mig och ungarna - hoppas jag med får en Ferraribil ;)

2009-11-03 @ 21:34:08
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Tant Greta

Jag älskar röda Ferrari bilar. Men något vaccin har vi inte här i Mozambique, åtminstonde inte här uppe i norr där jag bor. Hade förstås "Asiaten influensan" och "Honkong influensan" när jag var barn. Kanske finns det lite skydd kvar....vem vet. Har hört talas om politiker i första ledet, hur vuxna stjäl doser från barn, det verkar vara rena vaccinations hysterin i Sverige så det är nog bäst att jag håller mig borta ett tag till. Vi har "ingen" svininfluensa eftersom vi inte har tillräckligt med laboratorie resurser för diagnostik. Huvudet i sanden eller hur...

2009-11-09 @ 19:45:50
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: gina

hej hej kikar in och önskar dig en skön natt kram kram;)

2009-11-14 @ 21:52:58
URL: http://ginazhubi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0