Höst = telefonförsäljare

Jag blir sååå trött på det här förbannade ringandet som börjar så fort första lövet fallit från trädet!! det är precis som alla försäljare sitter och väntar och väntar..och till slut faller lövet och då är det dags att ringa ihjäl folk! Jag ÄR INTE INTRESSERAD! Jag är t.om så totalt ointresserad att jag har anmält mig till Nix registret  och trots det så ringer dem. Tyvärr så har jag tagit reda på  att om du tidigare tackat ja till ett erbjudande eller varit kund hos dem som ringer så hjälper inte nix spärren..

Men jag ger inte mig så lätt! jag har råkat ut för ett idiotbolag som ringde morgon, middag, kväll och natt! till slut fick jag nog..och efter lite googlande hittade jag en mailadress till den ansvariga på företaget..och slängde iväg ett riktigt hatmail till honom; 

Subject: Hej
Nu är jag riktigt trött på att ni ringer till mig och inte säjer någonting eller helt enkelt lägger på luren när man svarar..

 Varför? Vad är meningen? Vad vill ni?

 Jag är registrerad i NIX registret och ber Er nu vänligt men bestämt att SLUTA ringa mitt telefonnummer som är XXXXX och om jag får se något av Era telefonnummer 08-50009035 eller 08-58790080 på min nummervisare igen kommer jag att gå vidare med detta! Det kan Ni vara helt övertygade om! 2 veckor av Er terror räcker!

 Tack på förhand!


Hör och häpna men jag fick svar redan nästa dag!! givetvis bjuder jag er även på det;

Hej Eva,

Jag beklagar och ber om ursäkt att du har fått uppleva detta.

Det jag kan göra är att jag lägger in ditt nr: XXXX i en spärr lista hos oss som gör att du inte skall få fler samtal.

Nr: 08-58790080 tillhör inte oss och vi har inget med det numret att göra.

 Ha en fortsatt trevlig dag.

Med vänlig hälsning / Kind Regards
Shahin A
C.E.O



Frid och fröjd tänkte jag då..men hahaha..vad jag bedrog mig! redan nästa dag ringde det igen..och då fick den stackaren som ringde ta skiten..herregud vad jag fick behärska mig för att INTE gapa och spotta för mycket i telefon! Jag har full förståelse för att människorna som ringer bara "gör sitt jobb"..men om man som telefonförsäljare ringer någon som redan från början gör klart att man INTE är intresserad! varför nöjer man sig då inte bara med det? varför ska man ändå envisas med att dra hela den inrepeterade manualen? Senast igårkväll ringde det från ett företag som jag en gång i tiden (för 100 år sedan?!) köpte skivor från..när jag talade om att jag inte var intresserad av att få en GRATIS cd skiva hemskickad reagerade killen som att jag var totalt dum i huvudet..och började ifrågasätta varför? den kostar ju gratis? och gratis är väl bra? Hm..jag svarade bara honom att jag inte kände för det..haha..då tackade han för samtalet och lade på luren..jag menar hur ska han argumentera mot det? mina känslor?! haha..in your face


 


Postat av: litentanta

För att ha varit en gnutta telesäljare själv...oops, jag skäms som en hund men jag provade bara en halvtid en månad... så är jag oerhört negativ, irriterad, förbannad? otrevlig som uppringt offer ;-)



Jag fräser, biter av så fort det bara går och blir lika förbannad var gång de inte hör när man säger NEJ!! Fast Nix verkar funka jättebra för oss numer, inte nån som ringer öht... kanske man ska vara tyst om så ingen upptäcker det ;-)



(särbot däremot, han har som sport att tala hur länge som helst...hehe, fast jag blir lika irriterad när jag hör det sådär "bredvid" men numer står jag ut, 30 mil dämpar lite av min hörsel åtminstone )



Ha det bra trots allt!

Kramen!

2009-10-28 @ 21:34:53
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Pia

Jaaa, man kan verkligen bli galen på dem.. O jag hatar när de säger typ "Vet du PIA, det här erbjudandet...".. Jag avskyr när de använder mitt förnamn, precis som om vi var gamla goda vänner!! grrrrrr

2009-10-28 @ 22:05:29
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: litentanta

Sprutan kändes knappt, på riktigt blodigt allvar, och japp, visst kan jag rapportera från ev bivekningars härjande ;-)



Grejen är ju bara den att jag är tämligen skruttig, jag äter föga, strul m magen som vanligt o jag knaprar ju redan en hel del mediciner vilket kanske kan påverka en del, åsså är jag ju gränsfall hjärndöd numer också, icke att förglömma, men än så länge känner jag ingenting, förutom en liten domnad i vänster arm...



Nu kan det ju bero på att jag jobbar redigt tungt och systeryster ju stack rätt in i muskeln, tämligen omgående efter avslutat arbete hehe! Jag tror ju inte sådär mycket på stretching nämligen, det är för veklingar.. :-O



Kom igen, klart du ska sprutas, om inte annat så gör vi ju det för alla andra som kan få en jättejobbig flunsa med hemska följder :-(



Kramen på sig!

2009-10-29 @ 20:27:43
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Sarah

Jag brukar säga så här "Åh jag är ensamstående mamma! Kanske sen, när vi har några pengar över....bla bla" Vet att man inte ska utmåla sig som ett offer, men det funkar alltid, brukar nästan bli tröstad av säljaren, hehe!!

Ha en härlig helg!! Kram

2009-10-29 @ 22:15:18
URL: http://sarahserenad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0