Fåglar och funderingar

Tidigt igår morse när jag satt i min ensamhet i uterummet med en kopp kaffe fick jag ännu en gång en liten fågel på besök!
Precis som förra gången tar jag det som ett tecken från min älskade mamma. Hon vill säkert bara tala om för mig att hon har det bra där hon är nu. Jag kan inte se det på något annat sätt...eftersom jag inte tidigare haft fåglar som flyger in i vårt uterum.

Helt plötsligt har jag fått en väldigt fågelrik trädgård. Samma morgon hörde jag ett konstigt litet läte från trädgården. Jag spårade lätet till dammen...men tyvärr var den lille rackaren för snabb..så när jag närmade mig med kameran stack den iväg och gömde sig.
Men nu ikväll lyckades jag fånga den lille på bild.
Och här sitter mamma skata och vaktar sin unge...det blev ett j*kla liv när jag närmade mig hennes unge. Men man kan ju inte anklaga henne..jag hade reagerat likadant om någon hotat mina små "skatbarn"
”Där skatan bygger bo, har bonden ro”

Postat av: Lillasyster

Gillar detta inlägg otroligt mycket!! :D och den lille skatan..

2011-06-07 @ 23:11:19
URL: http://petracjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0