När första ljuset brinner

Idag har det varit storm i denna delen av landet...tur man inte har behövt ge sig ut. Denna 1 a advent söndag har istället spenderats med diverse sysslor som hör advent till! Mysigt!

     

jajamen jag har bakat traditionella lussebullar!

  

Stjärnor och stakar är på plats! och inte mindre än 3 styck ljusnät och en ljus slinga har krånglats ut och hängts på plats på diverse ställe haha mannens favorit syssla när det är jul är just dessa älskade ljusnät som ser ut som ett enda virrvarr av sladdar när man ska hänga upp dem! men i år hade jag fått en idé att jag ville ha ett nät som täckte hela fönstret i uterummet...och jag kan lova er att det blev mysigt!

  

Ja just det Sune katt har flyttat ur sin papperspåse och istället lagt sig i vinterförvaring på en stol i uterummet...där vi har lagt  en mysig filt, en bit frigolit och ett litet stycke päls. Han älskar sin tron! och nej det är inte synd om honom för han är och förblir en utekatt..han kommer bara in för att äta och sedan vill han ut igen. Och nu har han det bästa av två världar! han är ute fast han är inne!



När första ljuset brinner
står julens dörr på glänt
då gläds vi åter alla att fira få advent.


Postat av: Petra

Vad roligt inlägg, tycker det är så sjukt fint med den slingan :-D längtar tills jag kommer hem och får njuta av den <3

2011-11-27 @ 21:50:01
URL: http://petracjohansson.blogg.se/
Postat av: HannahCharlotte

Vad fint mamma! Saknar dig.

2011-11-28 @ 09:15:52
URL: http://www.hannahcharlotte.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0