Välkommen år 2012

Jag har ett minst sagt händelserikt år 2011 bakom mig. Både på gott och ont! De minnen som har en mycket speciell plats i mitt hjärta är;


Min äldsta dotter gick ner över 40 kg på väldigt kort tid med hjälp av ett stort välkänt företag. Denna viktminskning garanterades ske under kontrollerade former..dock var det inte så bra som det lät..positivt givetvis för dotterna att hon gick ner så mycket i vikt..negativt att hon drabbades av tunnhårighet, gallstensanfall och slutligen akut pankreatit. Nu äntligen har hon hittat en läkare som bryr sig och har fått tid för operation i Januari 2012! Så sedan kan hon kanske äntligen få tillbaka sitt liv!


Bild lånad av Hannah

Ungefär samtidigt blev min mamma inlagd på sjukhus för magproblem. Hon kunde inte äta och även om hon lyckades få i sig någon mat kom det upp lika snabbt igen. Mamma blev inlagd i slutet av februari och bara två månader senare var hon borta för alltid! man konstaterade att hela buken var full av elakartad cancer. Det gick fort för mamma...hon slapp lida...hon dog hos mig, trygg i mitt underbara uterum som hon älskade. Hon dog samma dag (den 29 april) som äldsta dottern blev utskriven från sjukhuset i Göteborg. Döttrarna hann precis hem för att se sin älskade mormor en sista gång där hon låg på båren på väg in i ambulansen. Många känslor...



Sista bilden på mamma i livet

Min man gjorde en operation som förändrade hans liv för evigt. Ända sedan han varit en liten gosse har han haft glasögon. Hans dröm har alltid varit att slippa dessa. I månader hade detta planerats..och plötsligt var dagen här. Det kanske kan tyckas bara vara positivt..men i alla denna kaos med negativa upplevelser av sjukhus med både dottern & min mamma var jag som ett känslomässigt nervknippe...tänk om något gick fel?! Det gjorde det givetvis inte..och det var en överlycklig man som lämnade kliniken och kastade sina gamla glasögon i en kanal i Malmö. Hela sommaren inhandlades det solglasögon till mannen! för äntligen kunde han ju ha "riktiga" solglasögon!


Mannen i sina efterlängtade solglasögon

  Min lillebror for iväg på tjänsteresa till SriLanka...och han var ifrån mig och sin familj längre än han någonsin varit tidigare. Denna resa var egentligen inplanerad till att ske den 29 april...men av förklarliga skäl blev den framflyttad. Nu kom denna förbannade oro över att mista någon man älskar tillbaka igen..men allt gick bra såklart och han anlände hem till Sverige helskinnad för att möta oss och sin familj på en solig camping i Skåne!


Bilderna talar för sig själv

Min yngsta dotter flyttade till Göteborg. Hennes pojkvän kom in på universitet och hon bestämde sig för att följa med. De fick efter många om och men en underbar lägenhet i Brunnsbo! Detta skapade nästa känslomässiga storm hos mig. Denna tomhet efter dottern...blandat med stolthet..blandat med rädsla. Nu har den värsta stormen lagt sig och jag känner mest stolthet! och längtan såklart..men Göteborg är ju inte världens ände precis!

 

Mina fina P:n. Petra & Payam


Äldsta dottern chockade oss alla genom att berätta att hon lagt drömmen ang läraryrket åt sidan...hon avslutade sina studier på universitetet för att istället följa en annan dröm; hon är numera marknads assistent på sin sambos blomstrande företag Nindev AB Även detta var en känslomässig chock för mig! tänk att min lilla Hannah äntligen vågade gå sin egen väg! och följa sitt hjärta och göra det HON vill göra istället för det HON förväntas göra! Jag är stolt!


Mina fina Hannah & hennes fina Björn



Tack alla fantastiska människor som funnits här för mig under detta turbulenta år
Nu hoppas jag att vi tillsammans kan skapa nya minnen under år 2012! Älskar er alla!

 


Postat av: Bmamma

Hej Eva läste ditt inlägg och gissa tre gånger vad som kom ur ögonvrån :)) som vanligt.

Din rädsla av att förlora någon delar jag var gång jag vet att Björn är på väg någonstans med bil efter hans stora vurpa för något år sen

Och en stor sak har vi att se framemot den 7/7 som är en magisk siffra

Gott nytt år på dig och Ilkka vi hörs

2011-12-31 @ 14:02:47
Postat av: Loppan

Så fint inlägg mamma! Det har hänt både tråkiga och roliga saker. 2012 får oss att blicka framåt! Detta året ska bli fyllt av nya möjligheter. Spännande att se vad året för med sig :) Jag älskar dig!! <3<3 p.s nej, göteborg är inte världens ände, titta nu bara, jag ligger här i soffan :D hihi, love you <3

2012-01-01 @ 18:51:45
URL: http://petracjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0