Julmarknad i Helsingör & lussebullar

Förra helgen när Hannah & hennes B var nere åkte vi en runda på julmarknad i helsingör..utan B dock eftersom han ville passa på att utföra lite privata ärende (julklappsinköp) Jag blev lite besviken på storleken på marknaden eftersom jag hade läst ganska mycket om den och fått för mig att den var hur stor som helst! Men oavsett så hade vi en mysig och trevlig tripp till grannlandet.

     


I Måndags hade jag ont i halsen och mådde inte alls bra på jobbet..enda anledningen till att jag stod ut var för att min lilla Pe skulle operera bort ett fult ärr på axeln...som hon fick när vårdcentralen skulle ta bort en leverfläck. På hudmottagningen gick allt jättebra! lite lokalbedövning, ett snitt med kniven samt några invändiga & utvändiga stygn senare var ärret borta! Och den 21:e är det dags att ta bort de utvändiga stygnen..håller tummar & tår att ärret blir snyggare denna gången.

På tisdagen låg jag totaldäckad med hög feber och värsta förkylningen..suck..inte förrän i fredags var jag på benen igen..inte kul att ligga så sjuk nu i all julhysteri! haha..men jag tar det med ro..jag hinner nog med julklappsinköpen ändå. Och tacka vet jag internet! här finns massor av tid och spring att spara..bara gå in och klicka på vad man vill ha..sen levereras det ett par dagar senare! hur smidigt som helst..speciellt för oss med tidsbrist..hehe

Denna helgen har jag varit riktigt flitig..putsat alla fönster, bytt alla gardiner och "tomtat" i samtliga rum! Har t.o.m hunnit med att baka "lussebullar" och varit hos optikern! Under en längre tid har jag lidit av ständig huvudvärk och en enorm trötthet framför tvn..och min man har tjatat om att han tror jag behöver glasögon. Nu var det alltså dags för en kontroll..och jag hade behov av något man kallar för bildskärmsglasögon eller terminalglasögon. Optikern förklarade det med att mitt ena öga behövde spänna linsen för att jag skulle se normalt med det andra ögat?! hm..komplicerat..men jag får väl lita på vad han säjer. Nu ska jag kontrollera med min arbetsgivare om dem betalar eftersom man har rätt till det om man tillbringar mer än 1 timme/dag framför datorn i arbetet..och jajamen det kan man ju lugnt säja att jag gör! och haha..gratis är bra!

     


Postat av: litentanta

Tråkigt att ha legat sjuk men härligt att det är över :-) Jag har klarat mig hittills peppar, peppar och har väl egentligen ingen ursäkt för att inte ha gjort ett endaste dugg i julväg, förutom det elände jag ivf startade upp ikväll ;-)



Blir så sugen på lussebullar men jag tror jag är inne i nån sympatisväng, dottern kör ju sin HFLC-grej så bröd är liksom inget att komma med, så det blir nästa jul det också.



Måste säga att jag är väldigt avundsjuk på er närhet till Danmark, eller förresten, hela världen! Att bara glida över sundet för en koll är ju guld värt, nu kan jag ju inte ens påstå att vi här upp i norr har så fin vinter, men tids nog kommer väl vår snö och då du, då ska jag ösa kärleksbetygelser till den här änden av landet ;-)



Ha det bäst och nätshoppa inte ihjäl dig bara, man har ju en tendens att liksom "bara" köpa en, eller två saker för mycket bara för att det just är så lätt, bara ett litet klick liksom!



Kramen från snöfria o halkiga Umeå!

2009-12-14 @ 00:52:24
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Gun F

Så fina lussebullar mina liknade maskar.

G.F.

2009-12-14 @ 11:57:30
Postat av: Tant Greta i Afrika

Spara en lussebulle till mig - åtminstonde i tanken. GOD JUL och håll dig frisk.

2009-12-14 @ 15:49:57
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Svar till Gun F

Haha..dem där maskarna hade jag gärna velat se! Hoppas bara att bullarna inte smakade mask också?!

Kramar

2009-12-14 @ 21:44:34
URL: http://evamum.blogg.se/
Postat av: Pia

Fina lussebullar!!! Själv är jag tyvärr inte så förtjust i just saffran..

Jag känner ingen stress inför jul, trots att jag blev sjuk, snarare tvärtom.. kroppen behövde vila, tror jag, trots att jag varit ledig en vecka och tillbringat den i Norrbotten.. Den här hösten har varit tung.. Jag har ingen feber utan mest bara ont i halsen och snuva..

Skönt att du kryat på dig!! Kram!

2009-12-14 @ 22:12:32
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: litentanta

Jo men visst är det ju så, att man känner sig lite ensammen ändå, trots att man vill, eller har vant sig, eller står ut eller vad man nu har för förklaring för dagen?



Det allra tråkigaste är ju att jag är sån dålig telefonpratare.. kan liksom bara tvärlessna mitt i samtalet, kanske ville han prata jättemycket o berätta världens viktigheter, som iofs oftast är dyngtråkiga saker om traktorer och tjafs, o sen sitter jag där med världens samvetskval :-(



Man vet vad man har men aldrig vad man får, eller det stämmer ju inte, man vet liksom bara inte...ena stunden känns det si och andra så och saker som pms, mens och tonåriga döttrar gör en ju inte direkt till världens mest lugna varelse heller ;-) Vi får vara glada över att de orkar med kvinnor öht, jag är väldigt tveksam till om jag skulle klara av att dela nåt liv med en annan kvinna ivf...fy för lynniga kärringar...(snacka om att kasta sten i glashus hehe!)



Ta hand om dig o familjen, snart är det

ju jul o då ska man vara glad, och pank! ;-)

Kramis!

2009-12-14 @ 22:46:20
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Sarah

Shit - du har ju gått fram som en orkan...efter sjukan då!! Det där med glasögon och att företaget betalar lät intessant, ska jag komma ihåg när jag "blir gammal" och behöver glasögon, haha!!

Ha en skön kväll, här badar vi i vit pudersnö nu, lovely!!

Kram

2009-12-15 @ 19:46:08
URL: http://sarahserenad.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0