Vårdcentralen igen

Jag följde de goda råd jag fick angående att terror ringa till hudkliniken och förhöra mig om att de fått remissen. En jättetrevlig och tillmötesgående kvinna svarade


- Hej mitt namn är Eva och jag ville bara kolla så ni fått remiss ang min dotter?
- Hej personnr och bla bla bla nej tyvärr det kan jag inte hitta någon.
- Men på vårdcentralen sa dom att den skulle skickas som akutremiss
- Vänta ska jag kolla faxen..det kom ett fax precis..nä tyvärr det var inte din dotters remiss. Men du vet att vi har så ont om tider så om det ska bli en tid inom det snaraste så måste vårdcentralen ringa och boka en tid istället.
- Jaha..då ringer jag och säjer det. Tack!


Gissa om jag var förbannad när jag satt i telefonkö till vårdcentralen...men efter ett halvt bokslut och två kaffepauser kom jag äntligen fram..hehe


- Hej mitt namn är Eva och jag har varit hos er med min dotter..och nu vill jag bara kolla om hennes remiss blivit skickad?
- Hej personnr och bla bla bla..MEN DET VAR JU I MÅNDAGS NI VAR HÄR!?
- Eh ja det var det..och?
- Hahaha..sååå snabbt går det inte!
- Eh..vad menar du? jag har precis varit i kontakt med hud på sjukhuset och dom hade ingen remiss där?
- Nä?? det är ju det jag menar..att det inte går så snabbt för oss att skicka en remiss.
- VADÅ SNABBT?? MIN DOTTER ÄR I BEHOV AV ATT TRÄFFA NÅGON FÖR ATT FÅ HJÄLP MED SINA UTSLAG! DOM J*VLA TABLETTERNA NI SKREV UT TILL HENNE KAN HON INTE LEVA PÅ! HON BLIR SKIT TRÖTT OCH ORKAR KNAPPT GÅ TILL SKOLAN! OCH LÄKAREN SA ATT HON SKULLE SKICKA EN AKUTREMISS! OCH NU HAR JAG PRATAT MED HUD OCH DOM SÄJER ATT MAN MÅSTE RINGA DIT FÖR EN TID!
- ........hm..hade du ringt dom idag?
- Ja nu precis innanjag ringde er
- Okej för jag ser nu att remissen är skriven...men skulle du ringa och få tid?
- NEJ NI skulle ringa!
- Aha..okej men jag går och pratar med läkaren direkt!
- Yes okej..tack hej.


Suck...elller dubbelsuck..är det konstigt att man tappar förtroendet för vår läkarvård?? misstänker att fortsättning följer för imorgon kl 09.00 är det jag som ringer hudkliniken igen!


Postat av: Kim P

You go girl!

2009-08-27 @ 08:49:22
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Exakt så är det,jävla hyckleri men om det är en anhörig till någon på sjukhuset så fixar det sig eller en idrottsstjärna,vet av egen erfarenhet,bor granne med ett läkarpar och har öppen entre när något händer och känner till när någon av våra idrottsprofiler skadar sig så är det inte frågan om att vänta,hoppas ni är lika kära ännu och allt är bra,kram.

2009-08-27 @ 21:03:57
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Tant Greta

Herre min je, är det så illa i Sveriges sjukvård nuförtiden??? Då vet jag inte om jag vågar komma tillbaka "hem" i framtiden. Här i Mozambiquee får man visserligen vänta en heldag, men man möter i alla fall en doktor till slut.

2009-08-27 @ 21:28:39
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Pia

Men herregud, vad sysslar de med egentligen?? Jag fattar verkligen din ilska.. synd att du inte har PMS också, det hade gott kunnat drabba de där puckona!!! ;o)

2009-08-28 @ 20:00:11
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Anneli

Hej, vi har trots en diputerande make haft en ganska bra sommar.

GRATTIS! Det är härligt att vara gift :). Vilken underbar bröllopsvals, jag satt och tjoade invärtes :).



Men herregud, ni måste ju få hjälp! Antar tyvärr att det inte skulle hjälpa att åka in på akuten heller. Så frustrerande att inte få hjälp när man är sjuk och det värsta är att man måste vara frisk för att orka bråka med sjukvården. Tur för dottern att hon har dig!

2009-08-29 @ 09:49:35
URL: http://privataanneli.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0