Helgen som gick

I fredags var jag iväg med jobbet igen..denna gången var det en revy vi var på..men inte vilken revy som helst; för det var Magnus ugglas revy på slagthuset i malmö  På tal om slagthuset i malmö måste jag berätta en otrevlig händelse som inträffade i baren innan jag och mina arbetskollegor skulle gå in och sätta oss. Vi skulle beställa varsin shot för att komma "i stämning" som det heter..en av oss tog en vanlig fyra vodka och två av oss (däribland jag) bestämde oss för en vodka peach.Shoten serverades och jag fick för mig att lukta på den..hm..den luktade absolut INGENTING! och det värsta är att den smakade absolut INGENTING HELLER! De hade alltså serverat oss vatten! När jag påpekade detta för tjejen i baren svarade hon bara; - Nej..det är klart att det inte är vatten.Men när vi insisterade gick hom till en annan i baren och visade flaskan och frågade henne om det var vatten i den? Nej, svarade den andra tjejen då! - Då tycker jag att NI ska smaka på det! sa jag.Det gjorde dem till slut..och de konstaterade att det var VATTEN! De bad så hemskt mycket om ursäkt och sa att de inte brukade servera det som shot! haha..som om det skulle vara en ursäkt? tänk på alla stackare som beställer en drink och inte vet att det dem betalar dyrt för är vatten! Sjukt dålig stil!

Iallafall innan vi skulle gå till revyn var jag inte speciellt förväntansfull..Uggla tillhör inte mitt förstahandsval av artist precis..men Oj! så fel jag hade! jag skrattade så jag fick ont i käkarna...haha helt otroligt roligt! Misstänker att det kanske inte varit lika roligt om inte komikerna Annika Andersson och Per Andersson varit med! Hm..men helt ärligt hade jag ingen aning om vem de var på namnet..men när jag såg dem så visste jag ju exakt vilka de var! haha..konstigt det där. Men kolla in bilderna nedan..visst vet man exakt vilka de är och hur mycket man skrattat åt dem i olika forum..men namnen? är helt obekanta!

             
Annika Andersson?            Aha!! det är hon!

       
Per Andersson?                 Javisst ja! det e han!

Uggla hade även satt ihop ett litet potpurri av sina låtar..och tro det eller ej men jag kunde texten på samtliga..haha och då ska ni veta att jag inte lyssnat på honom på många många år! men tydligen så har han texter som sätter sig. Revyn höll på i ca 3 timmar med undantag för en kort paus..och det var lika underhållande hela tiden.hm nu börjar detta inlägget likna en reklamkampanj för ugglas revy..men haha..den var VERKLIGEN sevärd! att vi sedan satt på andra rad..gjorde ju inte saken direkt sämre!

     

  


Mannens tå är på bättringsvägen..och han ska tvinga på sig ett par skyddsskor imorgon och försöka ge sig ut med lastbilen igen..suck..nu hade jag ju blivit van vid att ha honom hemma. Kanske ska justera den andra tån också? haha..nej man kom fort in i det och då tänker jag istället; Va?? kommer du hem redan??


Postat av: Sarah

Hahaha, det är den shotflaskan de brukar ta fram på senheten när alla redan är i "stämning" liksom ;)

2009-12-02 @ 22:43:38
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: gina

hej kikar in och önskar dig en trevlig helg ;)

du kanske vill rösta på mig oxå;) länken hittar du i min blogg;) tack

fin blogg du har ;)

2009-12-04 @ 22:33:25
URL: http://ginazhubi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0