Julhelgen 2009

Julafton firades med nära & kära precis som det ska vara...med Kalle på både tvn och i soffan..hehe. Det dracks glögg och spelades julklappsspelet som blivit en uppskattad tradition i vårt julfirande. För er som inte spelar detta kan jag berätta att det går ut på att alla köper en liten julklapp för ca 25-30 kr sedan lägger man dem i en hög på bordet och kastar tärning om paketen (man ska få en sexa för att få ett paket) När man är inne på slutfasen av tärningskastandet brukar det bli lite fight om vissa paket som alla vill ha! I denna omgång får man ju stjäla paket från de andra deltagarna...när tiden (valfri tid) runnit ut öppnar man sina paket och det är då det är som roligast att se innehållet i just det paket ALLA ville ha! I år visade det sig vara en kaffemugg... Årets bottennapp var nog att få "pruttlera"...haha Eller hur Björn?!

Efter den goda julmaten var det dags för julklapps utdelning..som yngsta dottern P fick äran att sköta i år. Tyvärr blev min mamma sjuk och fick ha sin egen privata julklappsöppning innan hon åkte hem igen. Vi bestämde oss för att vänta med att öppna klapparna tills alla hade fått sina paket och sedan gå laget runt för att se vad alla fick vid öppnandet! Detta tror jag är något vi kommer att fortsätta med eftersom det förutom att vara mycket roligare än att bara "slita" av pappret också förlängde själva öppnandet en hel del! Jag fick så många fina julklappar; Wii sing, ID mineral smink, en ny fin burk att ha kaffe i, en ovanlig liten korkskruv i form av tarzan?! haha Jag fick även trätofflor av min älskling eftersom han nu har kastat mina "vrickafötternatofflor" som han kallar dem! Hm..oavsett om jag glömt någon klapp här så blev jag jättesupernöjd med ALLA! Men det finns speciellt en klapp jag uppskattade mer än andra...och det var en underbart söt katt som Björns mamma Anne hade sytt till mig! Inuti den ligger en vetekudde man kan värma i mikron och lägga på t.ex axlarna när man har värk! Helt underbar! den följde med mig överallt resten av kvällen. Tänk om man varit så duktig på att sy? imponerande arbete!

     
     
     
  

I det största paketet som Hannah fick av sin B stod en datoriserad symaskin! Shit..då kände jag nästan att Mrs Avund smög sig på..haha För Oj vad en symaskin har utvecklats när man jämför med min minst 20 år gamla Singer maskin!?

Juldagen spenderades i soffan..med choklad och minsta möjliga aktivitet..Pepsi låg inbäddad i en filt hela dagen eftersom han gluffsat i sig sin julklapp lite snabbare än hans lilla mage klarade! Inga fler köttben till honom!




Annandagen var vi av kvinnligt kön ute på mellandagsrea! Undrar varför inte männen ville följa med?! Det shoppades till både oss själva och männen trots att de inte var med...för vem vet bäst vad de passar i för kläder om inte vi? haha...

På kvällen var vi bjudna till G & M med tvillingpojkarna på pajfest! Och det vill jag lova att det var! Maria hade gjort 3 olika pajer...en med lax, en med kyckling och en med köttfärs! Mums! det var riktigt gott efter all julmat! Till efterrätt bjöds det på pannacotta med diverse bär! Resten av kvällen tillbringade vi med att spela ett sällskapsspel som heter "scottland yard" och trots att vi var 5 detektiver lyckades vi inte få tag på B som var boven. Bra jobbat! haha




Nedan är några oförglömliga citat från julafton...haha




Postat av: litentanta

Vad härligt att få följa med på julen hemma hos er, jag är ju så skruttig på att komma ihåg detaljer att jag borde skämmas ....



Min allra bästaste present var ivf en fotobok som dotra ordnat med, en massa fina bilder här ifrån byn, Högland, och en sida speciellt.... två bilder, en med mig och ja, nog såg jag bra ledsen ut där jag satt och gosade med sista kaninen stunden före särbot fick avliva henne :-( och sen en jättefin bild på svärfar, som ju gick bort för ett år sedan... Så lämpligt spelade min Spotify då Nat King Cole's Unforgettable, versionen som dottern gjorde flera år efter hans död då hon sjunger tillsammans med sin far... "min" låt som gick jämt när pappa dog för en himla massa år sedan... Kunde inte ha blivit mer känslosamt så just precis den stunden ÄR liksom den här julen för mig....



Kramen från en litentanta som förflyttat sig till lappmarken över nyår!

2009-12-28 @ 15:26:45
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: litentanta

Hej igen o tack för kommentaren angående mitt fejs hihi! Morsan höll ju på att bli tokig, bokstavligen, över min bild, jag är ingen snygging utan föredrar nog att fula till mig dock ;-)



Jag fick ju veta att man tappar bostadsbidraget när ungen fyller 18, står ju mitt i arbetsträning, vet inte om jag blir av med jobb eller nåt så inte tusan vågade jag sitta kvar med trean :-( Sen när kontrakt och allt var skrivet till nya tvån så får jag veta av nästa geni på fk att jomenvisst då, så länge dottern inte jobbar så får man behålla bidraget...liiiiite surt kan jag nog erkänna för det har varit mysigt med ett alldeles eget sovrum men ja, ja, flytt i slutet av januari är vad som väntar.. (mitt i allt jobbigt m jobbet, medicinbyte som innebär 3 olika sorter vilket gör mig till en supertrött, vinglig och seg en så om inte annat lär ni nog slippa en hel del av mitt svammel när jag får fokusera mig på att få ihop flyttlass o allt..)



Men lägenheten är ljus och fin, ska försöka vara mer positiv, lovar!



kramen från en massa minusgradigt kallt Högland

2009-12-29 @ 12:24:15
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Pia

Men gud vad jag skrattade åt kommentarerna på slutet i ditt inlägg!! Tänk så galet det kan bli!! Hahahaha..

Vilka härliga bilder.. och vilka superbraiga julklappar du fick!!

PS. Jag VILL INTE att snön och kylan ska försvinna!! ;o)

2009-12-29 @ 18:43:35
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Sarah

Vilken härlig gran!!! Ni verkar ha haft en kanonjul :)

Svaret till mitt fan, haha, blir: Det är mitt ex som spelar ut allt mot ungarna och har nu hittat min blogg (därför svarar jag här)...det finns inte ord på hur illa funtad han är, även nu när äldste fått diabetes - därav idiot och gräva grop inlägget - så han ser jag inte tänker tiga!!



Ha det super till nästa gång!! Kram!!

2009-12-29 @ 23:32:14
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: Bmamma

ja det var roligt på julafton med många skratt och många paket . Tack för att vi fick komma

2010-01-03 @ 22:21:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0