Något unikt, vitt och konstigt har fallit från himlen!

Yngsta dottern sa för en tid sen att hon önskade att det skulle falla lite snö...eller rättare sagt som hon skrev i sitt inlägg; SNOWFLAKES? HELLOOO?

Och nu kan jag svara..till dotterns glädje! Här är den!

Kolla i bilderna så får ni sett nåt som vi i Skåne inte tar för givet varje vinter! Kul och mysigt? jomenvisst! men..och det finns ett stort MEN..eftersom vi inte är vana vid snö blir vi lika överraskade varje gång den kommer; Men herregud! Oj vad det är halt! fasiken..jag som har så bråttom till jobbet! Sedan läser man i tidningen om den ena avåkningen efter den andra längs med våra skånska vägar...suck

     

  

Åh vad jag hoppas att det ligger kvar när Hannah och B kommer ner till jul! Tänk att få se hur lilla Elmo vovven reagerar när han får springa lite i snön!


Postat av: Sarah

Här är det också vitt - juligt!! :)

2009-12-17 @ 21:09:41
URL: http://sarahserenad.wordpress.com
Postat av: litentanta

Haha! Det är för roligt med er sörlänningar ändå ;-) Alltid samma visa varje år när den där obligatoriska snöskvätten kommer, alla reagerar på samma sätt! Men vad gäller halkan, kanske idé att ta en sväng på halkbanan, om inte annat så för att friska upp minnet för halkan är inget att leka med :-( Jag kan bara konstatera att bilkörningen verkar vara ett minne blott för mig numer, medicinbyten o det där (som i ep) gör att jag lägger ner det hela.. ivf tills jag blir bättre igen, så jag ska inte säga så mycket om rutin på halka. Har inte varit så mycket vinterkörning här heller de sista åren....



Kram på sig o hoppas ni får en vit jul också,

håller tummarna för att inget dumt regn letar

sig upp hitåt utan att vi nu får behålla det

vita from nu!

2009-12-17 @ 21:34:51
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0