Dagen

Loppan skulle ju åka med buss till Göteborg för att bo hos syster ett par dagar. Jag har knappt sovit en blund inatt för jag har varit så orolig att jag inte skulle vakna när klockan ringde...för om jag försov mig fanns det risk att dottern också försov sig och bussen till Gbg for iväg utan henne på. Jag herregud inte klokt egentligen att man kan vara rädd för att somna för så kanske man inte kan vakna..haha

Klockan ringde 05.45 och jag gick upp och drack min morgonkopp. När klockan började närma sig 06.20 började jag fundera varför inte sjusovaren kom upp. Till slut ringde jag ner till henne..(ja ringde! tror väl inte jag orkar gå ner för trappan vid den tiden på morgonen..hehe) en yrvaken stämma svarade; - Mmm..hallå.. -Ska du inte gå upp? du kommer att missa bussen! sa jag då. Det tog inte ens 5 minuter så stod det en påklädd, sminkad men trött loppa i hallen. Sminkad vet jag förresten inte?! men det såg ut så...annars kanske hon är som alla kändisar i tv, dom ser också alltid nysminkade ut även om dom precis duschat eller sovit.

När vi kom fram till terminalen var dottern lite nervös, inte för själva resan men för som hon själv sa; - Tänk om jag får sitta hela vägen bredvid en gammal äcklig gubbe.. Jag försökte lugna henne med att säja: - Klart du inte får! Tror väl inte dom är vakna vid den här tiden! haha Maximal otur var ju att när vi kom fram till den plats bussen skulle gå ifrån, så stod där just en gammal äcklig gubbe och väntade. Suck! Han gick fram och tillbaka och pratade för sig själv, sörplade på en coca cola och rökte som en borstbindare. Jag som såg hur dottern började ska vid blotta tanken på att behöva sitta i ca 3 timmar bredvid honom, funderade på vad jag kunde göra. Hm om jag skulle gå fram och lugnt och stilla förklara situationen: - Jo nu e det så här att min dotter lider av "gubbofobi" och jag skulle verkligen uppskatta om du kan sätta dig längst BAK i bussen eller kanske t.o.m ta nästa buss? Tack darling här får du en hundralapp för besväret,Ciao!

Naturligtvis sa jag til dottern istället (förnuftig som jag är) - Nu väntar du utanför tills han gått på och satt sig någonstans och sen sätter du dig lååångt därifrån. Smart va? det gjorde dottern iallafall. Allt var frid och fröjd och jag gick till bilen. Bara några minuter senare fick jag sms;

Pe *Jag satte mig bakom två killar som luktar svett :-(
müm *haha byt plats. E där ledigt på motsatt sida?
Pe *ja jag bytade till den platsen precis :-D
müm *Bra. dom vet ju inte att du kanske vill sitta till höger.
Pe *haha nej :-/
müm *Spara biljetten. Koppla av nu. Kram
Pe *Ja :-) tack för att du väntade med mig.Kram

Sen körde jag till kontoret där jag fick höra hur eländig och sjuk jag såg ut..och e du vekligen frisk? ..du smittar oss andra! Haha jag har saknat ER med! Men dom hade helt rätt..jag gjorde bara det mest nödvändiga och vid 13.00 körde jag hem och kröp ner i mitt bo igen. På hemvägen körde jag inom apoteket för att köpa hostmedicin. Samtidigt som jag var på väg in kom det två äldre damer som hade varit på systembolaget (inte svårt att höra eftersom det "klirrade" i bolagspåsen) Givetvis hann dom före mig fram till kassan och skulle stå och diskutera torrsprickor på hälarna och diverse annat. När jag äntligen trodde dom var färdiga skrek den ena damen; - ÅH DU SKULLE JU HA VICHY OCKSÅ! Suck..det trodde jag var vatten..men iallafall följde expediten med dom bort till hyllan med hudkräm. Nu hade det bildats en rejäl kö i kassan..den ena såg sjukare ut än den andre. Då sa den ena damen: - Men du kan ta i kassan så tittar vi själv. ÅH NEJ, skriker dam 1 igen då. HON HAR PRECIS KOMMIT HEM EFTER ATT HA VARIT I USA I 25 ÅR SÅ HON VET INGENTING OM VÅRA KRÄMER! - Nej jag har t.o.m varit och köpt glögg. Titta! säjer dam 2 och öppnar bolagspåsen. Jag stod bara och studerade hela händelseförloppet.. alla i kön tittade på varandra och skakade på huvudet. Det kändes för en sekund som att det var VI mot DOM...haha Tänk så mycket roligt man får vara med om! tur att jag är en sann "omvärldsanalytiker" så man inte missar något.


   


















Postat av: Loppan

haha, typiskt oss två att diskutera sådana saker som vem man kommer sitta bredivd! loveyou

2009-02-16 @ 22:00:41
URL: http://petriiich.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0