Ge mig "friskhetstablett" nu...

Gårdagen spenderades på soffan med täcke och kudde. Hannah åkte till Väla köpcentrum för att fika med B´s mamma. Jag var hundvakt under tiden. Efter ett par timmar kom Hannah och B´s mamma hit för hon ville passa på att hälsa på lilla Elmo. Tyvärr var jag ju inte i högform och visade säkert mig inte från min mest sociala sida. Men jag hade iallafall orkat städa undan det värsta och brygga lite kaffe. Nu förstår jag var Björn fått sitt ödmjuka sinne från..hans mamma var en underbar liten kvinna som man kände sig väldigt bekväm med, att hon dessutom köpt en bukett med fina lila tulpaner som hon överräckte med orden; - Krya på dig! till mig gjorde ju intrycket av henne om möjligt ännu bättre. Hon hade också köpt en present till B och ett par fina skor till Hannah i "alla hjärtans present". En annan liten påse hon hade med innehöll varsin pipleksak till hundarna. Pepsi blev så glad för sin lilla "pipare" att han släpade omkring på den överallt hela kvällen! haha..idag trodde han jag låg på den i soffan och började krafsa som en besatt bakom min rygg! han gav inte sig förrän jag letade upp den och gav honom den! då kunde han somna lugnt igen..och nåde Elmo om han tar fel "pipare" (pepsi fick en lila & elmo en gul) då hämtar pepsi rätt "pipare" och ger elmo..han är inte så gammal och senil ändå! Hörde att det hänt en liten olycka när B´s mamma kom hem...så då är det väl min tur att säja: - Krya på dig!

Idag har jag verkligen inte kunnat göra många knop..Petras pappa var snäll och följde med henne till vårdcentralen eftersom det var dags att ta stygnen idag. Tack Mange! Sköterskan som tog stygnen hade sagt till Petra att hon var en ung dam med mycket bra "läkekött"...haha kul ord det där: läkekött  finns det ens ett ord som heter så?? eller är det bara i den skånska ordlistan det existerar?! Det är nog så...för jag "googlade" ordet och fick då tlll svar; Menade du: läkkött  
En glad överraskning fick jag också idag! När jag loggade in för att kolla mitt konto upptäckte jag att jag vunnit 1 000 kr på Postkodlotteriet !! Det är så kul när man vinner sånt som tydligen bara är småsummor för dom, det meddelas nämligen inte då...dubbel "surprise" kan man ju kalla det. Givetvis loggade jag genast in för att se om Ilkka också vunnit..och det hade han! Det är det som är det fina med just det lotteriet; vinner den ena i familjen vinner den andra också. Ett annat plus är att man inte behöver engagera sig och lämna in kuponger och sånt...allting går per automatik och det passar mig bra som är väldigt bekväm men ändå hoppas på "storvinsten" någon dag!

Nu ska jag bädda ner mig i soffan igen och hoppas på morgondagen..suck..jag kan ju vakna upp och vara frisk!!

Bilden illustrerar hur jag känner mig;


Bild: exploding dog

Postat av: Maria

Grattis till vinsten, skoj med en sån överraskning! Och krya på dej, inget kul att vara sjuk...

2009-02-11 @ 22:23:26
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Bmamma

Tack själv för fikan och för att jag fick komma fast än du var sjuk nu förstår JAG varför Björn trivs så bra hos er och måste än en gång tacka er för att ni har öppnat famnen för honom och hjälpt honom otroligt mycket med flytt och allt. Jag har nu bara en ruva kvar i håret och en sabbad skåpdörr som for i golvet.

2009-02-12 @ 13:57:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0