Klass 9 C eller herregud vad tiden går?!

Ett samtal från Barabamba  fick mig att börja tänka tillbaka. En tjej ringde mig och började prata om att det är 25 år sedan jag slutade i klass 9 C...först fattade jag inte vart hon ville komma med samtalet. Ni vet man har precis lagt sig tillrätta i soffhörnan och vill bara finnas...då ringer det en "überpigg" människa och pladdrar på bredaste "göteborgsdialekt" om att det var 25 år sedan jag slutade högstadiet?! jaha? och ? måste du påminna mig? typ?! hehe
När hon äntligen fått ur sig sina intränade fraser och fått förklarat varför hon ringde så trillade poletten ner för Eva. Hon ville bjuda mig på klassträff! Oj vad kul! tänkte jag, ända tills hon ville att jag skulle hjälpa till att sammanställa inbjudningar och mitt namn skulle stå med och allt vad det var. Då såg jag bara ett mega arbete framför mig,,sitta och sammanställa massa gamla "skolkamrater" som jag inte ens kom speciellt bra överens med och som säkert INTE älskade mig heller. Nej tack, sa jag. Men som tack för ditt besvär får du gå helt gratis på festen! försökte hon. Jag har varken tid eller lust att hålla på med sånt, kontrade jag med då. Nähä..men jag skickar en inbjudan  iallafall, sa hon innan vi lade på. Jag tänkte; allting kan inte mätas med pen


En parentes om vad som hände precis när jag skrev ovanstående;

Eva: Åh..nu vet jag hur August strindberg kände sig. Precis när man kommer igång med skrivandet så måste man flytta sig. För då kommer en "gubbe" och ska torka spisen. (Ja, jag satt på min "rökstol" vid fläkten när jag skrev)

Ilkka: Ja..han hade ju verkligen stora problem med just det. Han brukade ju sitta vid en elektrisk spis med en laptop i knät och författa samtidigt som någon kom med en "Ajax Super Rent" spray flaska och torkade med en "Wettex".

Tillbaka till inlägget; Jag tänkte; allting kan inte mätas med pengar min tid är faktiskt också dyrbar. Men visst skulle det vara roligt att återse allihop från klassen trots allt. Tänk hur alla måste ha förändrats, jag menar 25 år senare..det skojar man inte bort. Minns nästen INGEN från min klass...jo dom jag umgicks mycket med i skolan såklart. Ingela och Katharina och Maria minns jag ju. Men inte så många andra. Undrar vad alla gör idag? Om alla har familj? tänk om Ingela inte är Ingela mer...jag menar ALLT kan ju hänt på så lång tid, hon kanske är INGVAR nuförtiden?? Det hade verkligen varit häftigt! Jag har alltid gillat transvestiter, när jag var som mest aktiv i utelivet hängde vi alltid med "transorna" eftersom dom är så sociala och fördomsfria människor. Och dom VET verkligen hur man "partajar"..hehe

Vi får väl se hur det blir med "klassträffen". Inväntar inbjudan så får man se vad man känner för när den dagen kommer. Jag har blivit väldigt duktig på att säja Nej tack till saker jag INTE vill eller känner för. Det har jag min älskling att tacka för. I början av vårt förhållande var jag så kuvad att jag sa Ja tack och Amen till ALLT. Men nu tycker jag inte det känns det minsta konstigt att säja det längre. Lite obehagligt i vissa fall men jag resonerar som så att det hade varit ännu mer obehagligt att gå med på saker man inte vill bara för att vara snäll eller vara till lags. Ett tips om man har svårt att vara en "Nej säjare" är att öva för sig själv. Man kan stå framför spegeln och titta sig själv djupt in i ögonen och säja; Nej Tack! Dom första gångerna kommer ni garanterat att skratta...men efter att ha gjort det ett par gånger kommer ni att märka att hela er kroppshållning och röst förändras. Från att ha viskat fram med pipig stämma; nej tack kommer ni att stå rakryggade, stolta och med myndig röst säja: NEJ TACK!

Tro mig...det funkar. Ta kontroll över er vilja redan idag. (haha...låter som en gammal "kommandora")

                         
             "Coola gänget på en gata i Danmark"                         "Den lille havfrue"

Postat av: Maria svarar:

Ja visst går tiden fort....20 år sedan är det sedan jag slutade 9:an. Får se om det blir någon träff, vet inte heller om jag skulle gå faktiskt. Skulle mycket hellre träffa klasskompisarna från gymnasiet, vi hade myckel kul tillsammans.

2009-02-05 @ 21:57:24
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Björn

Haha, go Ilkka!!!



För övrigt ska du akta dig för klassträffsmänniskorna. Det är ett företag som lever på att "hjälpa" klasser att organisera sina klassträffar. Vi hade en för vår klass för inte så länge sen, och de jagar tag i nån som kan ansvara, som sedan får gå gratis, mot att de letar upp alla namn och adresser som företaget inte lyckats fixa via folkbokföringen. Sen får alla betala till festen och får en vanlig middag och ett vanligt disko men betalar ungefär 4-500 kronor (Så var det för oss i alla fall). Jag gick aldrig på den där festen. Visst vore det kul att se hur det gått med alla.... men nä. Inte när det är nåt företag som ska tjäna typ 300 kronor per person för att festen arrangeras + all sprit som ska drickas. Nä tack.

2009-02-06 @ 07:15:26
URL: http://kraschen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0