Söndagsfika och Wii

Idag har varit en riktigt skön Söndag. Underbart att vakna upp och ta en kopp kaffe med sin "stora tös" , sitta och småprata lite innan resten av huset vaknade. Elmo sprang och letade lite efter Pepsi...men precis som sin husse är han en riktig sjusovare..haha Elmo har kommit underfund med att han kan skälla tillbaka på Pepsi! När den lille har retats länge nog med den store brukar pebben skälla till för att markera att; DU!! DET DÄR ÄR MIN SVANS!! LÅT BLI ATT BITA I DEN! hahaha...jättekul att höra när Elmo försöker skälla likadant som Pebben..han skäller så mycket att han tappar andan och nästan kräks.

I eftermiddag kom Glenn & Maria med tvillingpojkarna på besök! Dom hade med sig hembakta semlor..det var smarrigt! Tänker på Filip..haha..så gulligt..det blev lite mycket med både semlor och elmo..och då råkade Filip kalla Elmo för "selmo" istället! Det tyckte jag var så bra så nu ska jag kalla honom Selmo istället. Tack Filip :D

Vi fikade och planerade lite semester så gott det nu går. Glenn är ju en studerande man för tillfället och då har vi ju det så bra planerat i Sverige att du studerar ca 9 månader på ett år och sen får du välja att leva i fattigdom under sommaren annars får du vara snäll att arbeta när du äntligen har lov från skolan! Ja herregud...i vårt "bidragsvänliga" samhälle kan man väl tycka att du åtminstone kunde få något bidrag under någon månad på sommaren..åtminstone om du är familjefar!! Men nu är det som det är och vi får se om det iallafall kan bli någon vecka ihop med vagnarna. Isåfall styr vi kosan mot Halland eftersom Hannah & Björn ev ska hyra en stuga där! Hoppas och längtar...

Pojkarna spelade Mario Kart på Nintendo Wii...inte helt lätt när man är nybörjare men efter ett par banor klarade dom det galant! När man ser hur tvillingarna växt fattar man inte vart tiden blivit av?! om tiden ska fortsätta i denna takten är det snart två "finniga" okammade tonårspojkar som sitter här hos faster Eva! haha..för ni slutar väl ALDRIG att komma hit och säja: - faster Eva..har du några klubbor hemma? - Ja, det tror jag. Titta på vanliga stället i köket,svarar jag. Då springer dom ut och tittar i ett brunt krus med lock som jag har i köket. Där har faster Eva haft klubbor sedan pojkarna var små...och där kommer faster Eva fortsätta ha klubbor sålänge dom vill ha! Men eventuellt får jag byta ut innehållet ju äldre dom blir..(om ni förstår vad jag syftar på?!) hehe..

Hur som helst var det en riktigt trevlig och avslappnad eftermiddag med många skratt och tokiga upptåg från både hundar och barn (och vuxna!) Bjuder på några bilder..lägg märke till att Elmo tvunget skulle ligga på mattan exakt där tvillingarna stod när de spelade Wii.

     
Maria Filip & Glenn                 Elmo med The frog               Filip & Victor in action

     
Shh..jag sover.                            Elmo lever farligt               Haha..kolla Pepsi!

Postat av: Maria

Tack för idag! Hoppas vi ses snart igen.

2009-02-08 @ 22:32:06
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0