Bekymrad för en liten vän...

Min allra trognaste lilla vän har haft hosta nu en tid..från början tänkte jag att: Äh..han har fått nåt som irriterar i halsen bara. Det är ingen "krupphosta" utan mer ett lite klökande ljud som kommer från honom..som en utdragen rökhosta kanske..svårt att förklara..haha Tankarna gick också till att jag kanske skulle dammsuga under sängen eftersom det är där han håller till på natten..men näe..det var inte så farligt med dammråttor där faktiskt.

Igår "googlade" jag symptomen och fann då att några hade provat att ge det lilla livet hostmedicin och att man inte behövde uppsöka Farbror doktorn om inte allmäntillståndet var nedsatt. Hm..hur får man då en gammal envis gubbe på snart 13 år att dricka hostmedicin? Joo..man tänker till..Vad gillar han mest av allt som är drickbart? Hm..vad är det min lilla Pepsi ABSOLUT inte tackar nej till? Aha! Baileys! precis som mattemüm så älskar han Baileys! Sagt och gjort...jag blandade en liten slurk av hans favoritdryck med hostmedicinen. Jajamen..sen drack (lapade?!) han i sig alltihop utan att blinka. Va? om det hjälpte? haha näe..men han sov gott! hehe..

Ikväll satt piercingdottern och kacklade om hur hungrig hon var och att det fanns INGENTING hemma hon kunde äta! - Jag har faktiskt piercat tungan! Inga förslag jag kom med passade den unga damen. Då kom jag på den perfekta maten till en nypiercad tunga: BARNMAT måste ju vara suveränt! Inga starka kryddor...och är redan färdigtuggat i burken! Dottern gillade idén så vi for ner till "byn" och inhandlade några delikata rätter på burk.Men..klart kassörskan tittade lite skeptiskt på mig..så e det när man bor i en liten by..alla tror att dom vet allt om alla här i byn! så imorgon går väl djungeltrummorna att jag har fått ett litet "sladdbarn" men det bjuder jag på! och extra roligt skvaller kan det ju  bli eftersom min blivande man är steriliserad..hahaha..

         

Postat av: litentanta

Vilken morsa du är, tämligen unik och underbar! Baileys till vovven o barnmat till tonåringen ;-) Helt i min stil måste jag säga, fast jag har välan inte matat mina numera döööööa husdjur m alkohol iofs, bara bearnaissås, kotlett, saltlakrits, ostkrokar, well, you name it och jag har nog redan testat det.... hehe!



Hur ont har hon inte i tungan då förresten? Är min mardröm att sticka hål i den, herregud, man har ju bitit sig själv och nästan avlidit av smärtan... sticka nåt vasst tvärsigenom?!?!?! Aldrig, inte, men som du skrev, jag skulle hemskt gärna haft nåt lite smycke...ögonbrynet, näsan eller varför inte ovanför läppen kanske?



Men, det är väl en 40-års gräns på sånt där tror jag, blir nämligen själv så beklämd när jag ser kärringar i min egen ålder med vassa saker genom ansiktet.....vi är nog för gamla helt enkelt. Snyggt är en sak, men när det mest ser krisande ut, eller varför inte bara rent patetiskt? nä, då vill inte jag



Kramen från en som har en lugn mage idag minsann! :-)

2009-06-03 @ 23:54:48
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Kim P

Tacka fasen för att kissen sov gott! :D



Nu är ju inte barnmat det allra mest delikata, men ni kanske hottade till det hela med lite goda kryddor? Kan ju bli lite mjäkigt annars :-)

2009-06-04 @ 13:49:26
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Sånt är alltid kul om man kan få igång dom som inget eget liv har mer än skvallra om andra,köp mera burkar varje gång du handlar och kanske en napp mm då lyckas ni fullständigt,gillar sånt själv,du ska bara veta vilket bekymmer en del arbetskompisar har om min blogg,dom är säkert60-90st som läser den men bara 20 som erkänner och ändå vet dom allt,därför kul med pridefestivaler och annat så dom får fundera,ha de gott,kram.

2009-06-04 @ 17:55:26
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Pia

Hade varit intressant att höra hur skvallret lät!!! ;o)

2009-06-04 @ 19:52:23
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0