Det sa bara Kaboom!

Igårkväll när man satt som skönast i soffan hördes ett konstigt Kaboom ljud! allting blev svart..förutom min lilla laptop..varför heter det laptop förresten? hur ofta har man den i sitt lap? eller det är kanske bara jag som till 95 % har den på ryggstödet i soffan?! eller på magen när jag halvligger i soffan...hm..men klart man kan ju kanske inte kalla den för "bellytop" eller "backstop"..haha..nej..laptop blir bra.

När det blivit svart insåg jag ganska snabbt att en propp hade gått! ja? vi har fortfarande proppar i vårt hus..har inte blivit så moderna ännu..hehe. Jag sprang ner till dottern på undervåningen för att kolla om hon visste vad som hänt och för att byta propp. Hon såg lite skamsen & rädd ut där hon satt på sängen.. - Jag satte bara i laddaren till min dator (ja..ännu en laptop) och då smällde det till och sen blev det svart!! När jag tagit ut laddaren från datorn och skakade den hörde jag hur något låg därinne och skramlade...suck. Tur att inget allvarligt hände! Jag bytte proppen så vi fick ljus igen och begav mig till vårt pannrum alias verkstad för att försöka öppna laddaren...jag vet..hur korkat var inte det?? man tror man kan precis ALLTING..haha en bra kvinna reder sig själv eller nåt ditåt..hehe Givetvis fick jag inte upp den en enda millimeter..det enda som hände var att jag slant med mejseln och körde den rakt in i huden mellan tummen & pekfingern! ouch..och där kan det blöda..minsann. Vad är det man säjer: don´t try this at home..

Jag insåg mina begränsade kunskaper inom elektronikens värld och letade upp kvittot istället. När jag var på väg till butiken idag insåg jag att garantin kanske inte skulle gälla eftersom jag gjort åverkan på laddaren..men även det hade jag en plan för..haha Jag snurrade sladdarna runt laddaren så man inte såg märkena jag gjort och steg in i butiken och tog på mig "tyck synd om en ynklig kvinna" minen. Min plan funkade och jag lämnade butiken med en ny laddare utan att det kostat mig ett öre! Ibland är det underbart att vara kvinna! Hade nog tyvärr aldrig funkat om en man hade gjort samma sak...

Idag fyller älsklingen år! GRATTIS GRATTIS! hur stor är risken att han läser detta i lastbilen?! hehe.. eftersom jag visste att han inte skulle vara hemma idag firade vi honom redan i Lördags..han fick ännu en leksak av mig..en Dremel gasdriven lödkolv..eller ja..den kunde så mycket mer än det men inget jag förstår mig på..jag säjer som kvinnan i affären där jag köpte den: LÅDAN e ju väldigt fin! hahaha..


Postat av: Kim P

Jag har jobbat med en kvinna som gjorde hela den där "hjälplös-kvinna-i-stort-behov-av-assistans-grejen" till ren konst. Hon såg bl.a. till att få sitt tak omlagt....



Håller med butiksbiträdet - asläcker låda :-))).

2009-06-09 @ 22:29:48
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Daniel

Hoppas verkligen inga proppar slås ut hos er i stugan igen! ;))) För ert eget bästa!!

2009-06-10 @ 14:30:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Pia

Ajajaj.. så går det när man försöker fippla med saker själv!! ;o) Skönt att du fick en ny..

Det är bra när man gör reklam för företag.. själv fick jag ju mig en ny spikmatta!! :o)

2009-06-10 @ 15:06:37
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Loppan

bellytop.. HAHAH

2009-06-10 @ 23:08:22
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: purplerain

Jag är så..eh..bortkommen att jag får ringa sonen eller mannen varje ggn det går en propp.Så får dom hjälpa mig per telefon. Hoppas ingen stor och stark kvinna läser detta och idiot förklarar mig nu. Nåja, jag lyckas ju alltid få på ljuset igen.Tack för att du gillde tavlan. kram

2009-06-11 @ 09:10:59
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: mor

ja se där tur din far inte pratar me dig. Då hade säkert inte kvittot gällt.skönt de gick vägen. vi kvinnor klarar mer än vi tror.men vad hade vi gjort utan män.då kunde vi stått där o sett hjälplösa o söta ut.så en eloge till alla män. ni är bäst vi hade inte klarat oss utan er.inte jag iallafall.så HURRA för er.Ha en bra dag alla ni som läser dotterns blogg.

2009-06-11 @ 10:10:04
Postat av: litentanta

Angående just proppskåp o sånt så minns jag ju mitt eget gamm-hus jag hade för några år sedan... Vilket sjå det var att hitta av rätt propp bara... o varför har man ALLTID skåpet sämst till, längst in och allra konstigaste ordningen på hur de där propparna ska sitta?!



Nå ja, mitt i allt tycker jag nog att det har sin charm faktiskt, men det beror ju lite på hur bråttom man har att få ström i sitt hus igen iofs.. ;-)



Har bråttom den här morgonen, ska försöka hinna träffa kompisen uppe på kardiologen tänkte jag och då borde jag ju redan varit där... sen som vanligt!



Ha en underbar torsdag och sen kommer jag in igen, har varit lite spelfixerad på sistone, nätterna är ju som gjorda för spel, så jag har halkat snett bland bloggarna igen...



2009-06-11 @ 11:00:23
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0