Överraskningar och en god gärning.

Idag fick jag mitt paket från sweeties med mannens väst, kravatt & näsduk till bröllopet! Åh nu fattas bara mannen själv...så han kan prova hela dressen! men..han kommer väl imorgon får man hoppas...om inte får jag väl leta upp en annan man som kan bära kläderna...hehe. Usch...nu blev man sådär "pestig" igen...drar alla över samma kam så att säja. Men faktum är att min före detta man (om man nu kan kalla en sån som slår kvinnor för man?!) sambo är egentligen mer korrekt för vi var aldrig gifta! var också lastbilschaufför..och han bestämde sig plötsligt en dag för att inte komma hem mer..jajamen..detta meddelade han per telefon...när jag satt och väntade med middag..- Nä..du vet jag har träffat en kvinna här i xxxxxxxx så jag stannar här!  Tack för kaffet eller vad?? Då har man väl rätt att vara skeptisk..men sanning att säja så har jag kommit över det och bearbetat det sönder och samman..och kommit fram till att det finns inte minsta likhet mellan min blivande MAN och det lilla patetiska svinet..ni som missat historien och är intresserade kan läsa detta inlägg.  Jaha..och som vanligt tappade jag tråden..det jag skulle skriva var att den gulliga lilla shopen hade lagt i lite bonusprylar i paketet! jag blev minst sagt överraskad! så gulligt! Kärlekspasta, formar man ska trycka på sitt rostade bröd och kärleksbubblor. Tusen tack!


Klicka


Min lilla hostande Pepsi har blivit sommarklippt idag! Han älskar den korta sommarfrissan så han kan bada utan att se ut som en ryamatta..han älskar att simma i havet nämligen..och när han då har sin långa päls ligger den utmed vattnet precis som en matta..haha..inte bra alls! Jag var lite orolig när jag lämnade honom att "frissan" skulle säja något om hostan..jag hade redan hittat på tusen olika förklaringar OM hon skulle nämna det..men hon sa inget..inte ens när jag hämtade honom! Och vet ni det mest fantastiska av allt, han har inte hostat en enda gång sen jag hämtade honom..kan man verkligen klippa bort hosta?!

     


När jag kom hem ikväll fastnade jag framför en film..och hörde inte att telefonen ringde..när jag sen tittade vem som hade ringt så var det min lilla mamma. Jag vet att hon inte ringer om det inte är viktigt..så därför ringde jag henne direkt..givetvis svarade hon inte..så jag ringde på alla hennes telefoner och kände hur oron steg i kroppen. Till slut gav jag upp och sa till dottern att hon skulle följa med mig upp till mormor. Jag har nyckel till hennes lägenhet så jag kan komma in och kontrollera att inget har hänt henne. Precis när vi skulle gå ut genom dörren svarade hon! Hon kände sig deppig och trött på alltihop..ja men..svarade jag..det är det din sjukdom går ut på. Min mamma är manodepressiv för er som missat detta. Och i perioder stänger hon in sig i lägenheten och vägrar gå ut..

Vad gör man då med en mamma som tappat lusten? Jo..man övertalar henne att man VISST ska komma upp en sväng! och att det inte ALLS gör någonting att hon är deppig och ser ut som "sju svåra år". Vad gör man mer? jo man möblerar om hela hennes vardagsrum!(det bästa min mamma vet är att möblera om..hm..e det kanske där jag fått det ifrån?! haha.) och det är MÅNGA grejor att plocka ut från bokhyllan innan man kan rubba den..pust & stånk & stön. Sen storstädar man hela rummet när man ändå är igång..och sen sitter man och njuter av alltihop..men man njuter mest av att se glädjen i mammans ögon! Väl hemma igen utbyttes följande sms mellan mig & mamma;


jag *Hoppas att mitt lilla bidrag ikväll gjorde att livet känns meningsfullt igen. Älskar dig

mamma *Ja gumman nu mår jag bra o de va inget litet bidrag jättenöjd e jag.Trivs så jäkla bra nu.Tack för all hjälp Älskar dig


Såå..vad kan man säja..delad glädje är dubbel glädje!

Postat av: Makrill

Du är inte så liten du! Din kommentar värmde mycket! Tack för din kryapåmig kram :D Nu mår jag genast bättre ;)



Gud vad spännande med ditt framtida bröllop :) Är så glad för din skull! :)



Ha en kanonbra morgondag!

Kram

2009-06-04 @ 23:30:02
URL: http://makrills.blogg.se/
Postat av: Loppan

det var trevligt :D dock somnade jag lite i soffan medans ni möblerade om! hihi. Love you müm

2009-06-05 @ 00:21:50
URL: http://petriiich.blogg.se/
Postat av: purplerain

Vad spännande. Själv skall jag få se sonen i smoking imorgon. Väldigt spännande det oxå. Bara vädret blir lite bättre.Här är det storm.

2009-06-05 @ 14:14:57
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: anne

Låt vara att man hör talas om män (för jag har inte hört det om någon kvinna) som bara meddelat på ett eller annat vis att nu kommer jag inte hem/nu flyttar jag utan förvarning, men så vanliga är de väl ändå inte!?!



Klart att ert bröllop kommer att avlöpa precis som ni planerat och det kommar att bli jätteunderbart! :)

2009-06-05 @ 15:51:29
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Kim P

OJ säger jag bara och det av många anledningar.

Det var så mycket i ditt inlägg som jag ville kommentera, så nu spaltar jag helt sonika upp det:

Läste inlägget om ditt förra förhållande och jag blev helt spak. Jag brukar försöka läsa igenom bloggar jag börjar följa, men med dig har det liksom inte känt som att jag har behövt om du förstår hur jag menar :-). Det som chockade mig mest var nog att det hade hänt dig. Jag "känner" ju bara dig via din blogg, men av den har jag fått intrycket av att du är en urstark tjej som inte låter någon sätta sig på dig. Och det tror jag ju att du är också. Numera. Det visar ju också att vem som helst faktiskt kan "drabbas" utav dåliga förhållanden. Du har min respekt tjejen!



Vad var det för företag som var så duktiga på kundvård?



Hur söt var inte Pepsi i sin nya frisyr??? Här hemma löps det fortfarande :-(. Börjar bli jävligt trött på pipande, gnällande, ylande hanhundar....



Vilken helt fantastiskt fin sak du gjorde för din mor, det är kärlek och omtanke!



SV: I dag bestämde jag mig för att prata med vår receptionist om vad jag tycker om hennes agerande och jag gjorde faktiskt det också! Är skitstolt över mig själv :-). Jag antar att det blir en punkt på nästa veckas morgonmöte, eller punkt och punkt, chefen tar upp det och lägger fram det så att inga andra åsikter räknas eller är välkomna....

Men, men, då har i alla fall jag sagt vad jag tycker.



Det här blev ju ett helt eget litet inlägg vilket ju inte var meningen :-).

Ha en kanonbra helg!

Kram!



2009-06-05 @ 18:09:01
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Att du har hittat drömmannen är ju inget annat än fantastiskt och välförtjänt!



Jag visste att du var en suverän mamma men du är minst en lika suverän dotter!

2009-06-05 @ 20:11:09
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Tur han inte kom hem mer men hoppas han stannade hos har hälsan i behåll,och sen var alllt en solskenshistoria,fick gåshud an din mammas komentar,tänk om jag haft en sådan relation med min,men mormor blev min mamma och det var den bästa mamma jag kunde fått,ha de gott,kram.

2009-06-05 @ 20:28:51
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Pia

Vilken omtänksam dotter du är och vilka härliga knep du har!!! :o)

Kram på dig!!

2009-06-06 @ 15:59:14
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: anne

Vilket datum gifter ni er?

2009-06-07 @ 19:28:46
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: anne

"Synd" att ni missade 8 augusti förra året kanske??? Om ni kände varann då? Vi var på ett bröllop den dagen! )

2009-06-07 @ 20:09:30
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0