DJ in a box eller Live DJ?

Svårt val det där...vet inte riktigt vad som blir bäst på en bröllopsfest?! Fördelen med DJ in a box är ju att det det blir lite billigare..men å andra sidan gifter man ju sig bara en gång (helst iaf, om katten själv får välja..hehe) och då kan det vara kul att kosta på sig en "riktig" discjockey. Har iallafall reducerat ner antalet Live DJ till att det står mellan två styck nu istället för 25 st som innan. Hm..om man ska jämföra riktigt noga och det ska man ju! blir det nog inte så mycket billigare ändå med Dj in a box eftersom man måste hyra till allt möjligt krafs som t.ex högtalare och ljusanläggning. Å andra sidan får man hyra utrustningen ett helt dygn!  En live Dj kommer och spelar i ca 4 timmar...sen då?! om man vill dansa och fira sitt bröllop hela natten?! vad gör man då? trollar fram en gammal stereo och sätter på några "absolute music" skivor?! skulle inte tro det när han har varit där med sitt suveräna ljud & ljus...skulle bara framstå som mesigt och låta som "sprängda högtalare" i jämförelse. suck! Det är vid såna här tillfällen man ångrar att man har en gästlista på ca 70 pers..haha Hade jag varit ekonomiskt oberoende hade jag nog hyrt in en firma som hade fått sköta alltihop. Hm men å andra sidan är det väl detta man ska ha sin Toastmaster och Brudtärna till?! Hallå? var finns Ni när jag behöver Er?? haha.. Det är ju ingen större panik eftersom bröllopet inte sker förrän 090808 men jag gillar att vara förberedd och ha allt planerat! tiden går ju så j'vla fort helt plötsligt..här ser ni den blivande bruden som hade bokat kyrka, festlokal samt bestämt mat redan i Oktober förra året...och tänkte att; Nu kan man koppla av ett par månader! men herregud! nu är vi redan inne i Mars månad och en massa kvar att boka, fixa och planera! shit...tänk om jag börjar få kalla fötter?! jag har redan kalla händer så varför inte? hehe..

Det viktigaste är att jag vet ATT DET FINNS INGEN MAN JAG HELLRE GIFTER MIG MED ÄN MIN ILKKA! sen får resten bli som det vill..en annan sak jag också vet till 100% och har vetat sen jag hörde den första gången är denna låten ska sjungas live på mitt bröllop i kyrkan! tårarna bränner bara jag tänker på det...texten passar så himla bra in på mig! det hade nästan kunnat vara jag som skrivit den..hehe

Lyssna och njut...


Postat av: Hannah

Vi finns här i Göööööötet tjööööötet. :-D Kanske planera lite tillsammans när jag kommer ner med Elmo den 27-29?! Hade varit himla kul tycker jag!

2009-03-06 @ 19:12:45
URL: http://hannahcharlotte.blogg.se/
Postat av: Pia

Nice med bröllop, speciellt om man är galet kär i sin blivande man!!! ;o)

Kram!

2009-03-06 @ 22:13:28
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Maria

Jättefin låt, passar bra på bröllopet!

2009-03-06 @ 23:39:35
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0