Funderingar om bilförare...

Imorse när jag körde till jobbet..(Ja! jag kör faktiskt bil till jobbet..miljöförstöring? mm..visst men man sparar mycket tid!) satt jag och tunderade lite över hur vissa människor kör bil. Helt ärligt kan man undra om dom överhuvudtaget verkligen klarat uppkörningen?! Eller om dom tog körkort med bara en tanke i huvudet: Yes! hit med lappen nu ska jag ut och j*vlas med folk! !mohahaha..


Vi har föraren som TOTALVÄGRAR att blinka när dom ska svänga. Det kan man väl räkna ut själv att dom tänker svänga så fort det finns en möjlighet?? för det är ju sååå jobbigt att behöva lyfta handen och slå till blinkersen.

Vi har föraren som gör ALLT som står i deras makt för att komma ifatt bakom dig..så dom kan ligga dig i r*ven sen och skapa panik i din hjärna eftersom DU inte vågar varken bromsa eller sänka farten lite!

Vi har samma förare som ovan som har hundra icke riskfyllda chanser att köra om dig..men väntar helst tills han får möte med ett riktigt stort fordon och kan utsätta så många som möjligt för fara med sin livsfarliga omkörning!

Vi har föraren som INTE står ut med att själv bli omkörd..ligger helst och puttrar fram i 50 på en 90 väg..och bara väntar på att bli omkörd..och DÅ om det händer! blixtrar det till i både bilen och föraren och sen j*vlar blir det fart på människan!! helt plötsligt startas en raketmotor på bilen som kör i 190 för att komma ikapp dig..du ser hela tiden i backspegeln hur bilen närmar sig..och känner hur du börjar kallsvettas och undrar vad du gjorde för fel? då känner du bara vinddraget från bilen när den kör om! och vad händer sen? Jo..föraren ifråga..tvärbromsar (med ett belåtet leende på läpparna) framför dig och återgår till att puttra fram i 50 igen.

Vi har föraren som använder rondellen(cirkulationsplatsen) som en slags startsträcka för ett race. Du kan se när du närmar dig rondellen att det är fritt för dig att köra ut...men plötsligt för att hinna först fram till rondellen trampar en förare som kommer på en annan väg på gasen för att HAN ska bara vara först ut!!

Vi har förare som använder tutan (signalhornet) som en slags kommunikationsmedel eller leksak! TUT TUT här e jag!! ser du mig?? eller TUT TUT flytta dig din dumma j*vel jag ska fram här!! eller TUT TUT TUT tuuuut!! så himla roligt att kunna spela en melodi med tutan! Det inte alla "tutmissbrukare" tänker på är att JAG som fått lära mig att tutan använder man för att varna andra bilister med...håller på att skita ner mig när jag hör någon tuta eftersom jag tror att jag måste akta mig för något..suck!

Vi har också föraren som är en riktigt "gambler" eller bara en självmordsbenägen idiot?? Han susar fram i 190 knyck oavsett vilket väglag eller hastighetsbegränsning som råder. Spelar ingen roll om det ligger 10 bilar framför honom på rad..han susar om allihop på en gång och anser att ALLA har skyldighet att släppa fram honom och hans rallybil! Eller han kanske bara inte orkar slå ifrån farthållaren?!


Det finns säkert fler förare som inte borde ha körkort..men dessa är de jag kunde komma på att jag stör mig riktigt mycket på i skrivande stund! Så nu vet ni!...hehe


Postat av: Bjorne

Samma här,och ibland så ser jag till att dom får stanna och när jag kommer fram till deras bil så försöker dom backa iväg eller har inte en aning om vad dom gjort,det är sådana som inte kan göra sig varken sedda eller hörda i det verkliga livet,komplextyper,nej nu blir det att ta en tabbletask och sova,kram.

2009-03-26 @ 22:38:09
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Unika

S Precis så! Jag håller fullständigt med! Man blir vansinnig ibland!

Idag höll jag på att bli påkörd vid vänstersväng vid ett rödljus. Två filer för att svänga vänster, jag ligger i den högra. Silvergrå Audi med rökande kvinna vid ratten ligger till vänster. När vi nästan svängt färdigt är hon knappt en halv billängd före mig och byter till min fil!! Hade jag inte bromsat hade hennes fina audi fått vinröda stripes, ångrar lite att jag faktiskt bromsade... ;)

2009-03-27 @ 08:51:20
URL: http://mammajag.blogspot.com
Postat av: E

Hahhaha jag kan inte låta bli att le och tänker onekligen på Sveriges värsta bilförare ;-D Må väl

2009-03-27 @ 18:08:39
URL: http://thedevilwears.blogg.se/
Postat av: Carolina

Haha, klockren läsning :) Och så har man föraren som envisas med att lägga sig i högerfilen i rondellen och sedan pressar upp dig i mitten av rondellen för att envist svänga vänster. SANT! Hände min brorsa. En kärring som plöjde ut honom. Plåtskador!

2009-03-27 @ 18:49:13
URL: http://caroflina.blogg.se/
Postat av: Pia

O ja.. jag kan bara säga O ja!!! Jeez, vilka typer det finns..

Kom på en grupp till som du delvis nämnde.. De som kör skitsakta och precis när man ligger jämsides för att köra om DÅ ÖKAR FANSKAPET FARTEN så man tvingas bromsa in och lägga sig bakom idioten igen för att undvika frontalkollision med mötande bilar!! :o(

2009-03-27 @ 23:14:27
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Jennie

Gud ja, det finns idiotiska förare. Jag stör mig ofta och undrar hur i helvete folk fått sitt körkort... :/ Ibland önskar man bara att polisen ser sånna idioter, men det händer FÖR sällan.

2009-04-05 @ 23:46:46
URL: http://ccarlijo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0