Lördags shopping och Earth Hour..

Efter morgonkaffet gav jag och smulan oss iväg för att handla den utlovade kameraväskan. Eftersom hon fått en ny exklusiv kamera av sin kära B fanns det ju behov av en ny fin kameraväska också! Vi körde naturligtvis till Mediamarkt eftersom de har ett stort urval till bra priser! Väl där skulle det kännas och klämmas och jämföras i en hel evighet innan hon hittade en väska som var perfekt. När det var avklarat gick vi en runda i butiker för att leta efter en vårjacka till henne! jajamen..müm var på sitt bästa "skämmabortsmulan" humör! hehe..Vi hittade en underbar beige jacka som hon var jättefin i...men dock tyckte hon att prislappen inte var rätt (den kostade 699 kr)..även om müm skulle betala. Hon är väldigt prismedveten min äldsta dotter! Till slut gav vi upp och skulle  bara in på en djuraffär också. Bredvid djuraffären låg det en butik som hette "Outlet" ..vi bestämde oss för att göra ett sista försök där. Vilken tur! där fanns exakt samma jacka vi tittat på till ett mycket bättre pris..där kostade den bara 299 kr!! Hur kan detta vara möjligt?? exakt samma märke och enligt den gamla prislappen kommer den från samma butik...men där kostade den alltså 699 kr! Snacka om att man som kund hade känt sig lurad om man köpt den på det första stället!

Vi inhandlade även middagsmat när vi ändå var iväg. Denna måltid har vi precis avnjutit,,mums! det blev Hasselbacks potatis med kotlett, beasås och hemgjort vitlöksbröd! Nu ska jag gå och checka så alla ljus och värmeljus är på plats inför "Earth hour"...japp! jag anmälde ju mig till det redan i detta inlägg! och nu är det snart dags! Kl. 20.30 går vi ut och stänger av huvudströmbrytaren eftersom det är enklaste sättet att fimpa ALL elektricitet i vårt hus! Kl 21.30 är vi snabba ut och sätta på den igen..så vi inte missar för mycket av filmen vi ska se som börjar Kl 21.25..hehe Filmen hette visst "Keeping mum" och bara för att Mr Bean himself är med i filmen måste vi ju bara se den!


Postat av: Pia

Här hade vi oxå mysbelysning i form av ljus..

Såg oxå filmen, den var ju rätt mysig!! :o)

2009-03-29 @ 14:08:12
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Släckte också alla lysen, men tyvärr fick TV:n vara på eftersom vi inte kunde slita oss från Robinson.



PS. Irish gästbloggar hos mig imorgon.. han är så nervös att folk inte kommer att förstå honom.. gulle:-)

2009-03-29 @ 17:44:05
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: anne

Och jag anmälde mig till Earth Hour för att jag trodde du utmanade mig att göra det! :)

2009-03-30 @ 16:46:21
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Daniel

Då ska jag kika på filmen!

2009-03-30 @ 23:53:43
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Irish

Smart move=)

2009-03-31 @ 09:25:22
URL: http://tesstamante.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0