Punchline is my middlename :D

Nu var det gjort! och jag är riktigt nöjd med min prestation! Redan halv sex imorse vaknade jag och kunde inte somna om..låg och tänkte på mötet jag hade framför mig och att klockan kanske inte ringde om jag somnade om..hur kul hade det varit om jag försovit mig?! jag steg upp och drack mitt kaffe, klädde mig och lade ner lite extratid på sminket! När jag blev hämtad utanför kontoret kände jag mig som "a million bucks" det är så sant som det är sagt; om du känner dig snygg ÄR du snygg! det lyser igenom inifrån! LIte nervös var jag allt när vi blev upplysta om att hela presentationen skulle videofilmas för att det skulle vara lättare att utvärdera resultatet. När det äntligen var över minns jag inte ens vad jag hade sagt! haha.. men jag var väldigt nöjd eftersom jag visste att jag lyckats fixa vad jag skulle säja utan att behöva titta i mina papper. Alltihop var över på mindre än två timmar..och plötsligt kunde jag inte förstå varför jag våndats över detta hela helgen!? Vid lunchtid ringde min chef för att berömma mig, hon hade hört från de andra deltagarna att jag hade gjort en strålande insats och att jag kommit med en hel del bra "punchlines". Beröm är bra! det är jätteviktigt att vi alltid kommer ihåg att berömma varandra..spelar ingen roll om det är något stort eller smått en person gjort så är det alltid roligt att höra; - Du har gjort ett jättebra jobb! och den som säjer att man klarar sig utan beröm tror jag ljuger!

När jag kom hem ikväll var det slut på glamouren..haha. då kröp jag omkring på alla fyra på toaletten eftersom det luktade något konstigt därinne! Under hela min lilla krypturne hade jag min gubbe i luren som försökte guida mig vad det kunde vara som luktade..Vi misstänker att det är avloppet till badkaret...för ett par månader sedan kastade vi ut badkaret eftersom vi ska kakla om badrummet och sätta in en dusch istället. Jag hatar nämligen att behöva gå ner i källaren och duscha om man bara vill ta en snabbis på morgonen. (ja, alltså dusch då..hehe..inget annat på morgonen tack!) och sedan dess har alltså avloppsbrunnen stått oanvänd. En skvätt klorin och vatten skulle nog göra susen tyckte gubben. Vi får väl se..Det är så typiskt att OM det ska hända något konstigt som har med huset att göra så inträffar det ALLTID när han har lämnat boet! "Murphys lag" brukar gubben kalla det. Min blivande make är alltså lastbilschaufför om jag inte nämnt det tidigare..det innebär att han bara kommer hem på helgerna. nja nån enstaka gång kan han komma hem mitt i veckan med! många undrar hur jag orkar ha ett förhållande med en man som inte har ett vanligt sju till fyra jobb? sanningen är den att jag är van vid att klara mig själv! skulle inte stå ut med att ha en man som undrar vad vi ska ha till middag och vill diskutera vilket tv program vi ska se! sanningen är också att jag är nog ganska egoistisk innerst inne och tycker om att få ha lite space och vara för mig själv! en annan stor bonus är vi inte "nöter ut" varandra och att livet alltid är en fest när han äntligen kommer hem! En annan viktig aspekt är att när jag en gång valde att bli kär i denna man var han utlandschaufför, vilket innebar att han kunde vara borta ca tre veckor i sträck!! han hade alltid kört på utlandet och sa att han kunde tänka sig att börja köra i Sverige den dagen han träffade rätt kvinna. Och japp..tolka det som ni vill men nu kör han alltså bara i Sverige! hehe 

                                                                           Bild: exploding dog

Postat av: Hannah

Du är min idol mamma!



Sv: Det är en skånemyra på bilden, förra sommaren. Hihi!

2009-03-16 @ 21:44:15
URL: http://hannahcharlotte.blogg.se/
Postat av: litentanta

Hej hopp!



Tänkte bara tala om att vi är tämligen lika, inte tusan vill jag gå o nöta på gubben hela veckorna...Huvva, o sen blir det ju bara en mer att städa efter hehe!



Du har en liten utmärkelse att hämta hos mig förresten! :-)

2009-03-17 @ 10:58:57
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Man får gratulera än en gång:-) Och glöm inte att emaila din postadress till mig!

2009-03-17 @ 11:40:28
URL: http://tesstamente.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0