En ledig Fredag :D

Vilken lyx att vakna upp och veta att man var ledig idag! jajamen..jag unnade mig att ta ledigt..det ser ju fattigt ut att jobba alltid..som mannen brukar säja..haha.

Idag har vi varit riktigt flitiga. Vi började med en tur till samma smyckesaffär som vi inhandlade förlovningsringarna. Tyvärr finns ingen bild av den ring jag valde eftersom den tillverkas efter mina önskemål. Jag ville nämligen ha exakt samma ring som min förlovningsring..men med infällda diamanter..hm..svårt att förklara..men tänk er ungefär ringen på bilden nedan fast lite bredare och med 9 st diamanter istället! att jag vill ha diamanterna infällda (eller nerfällda?) i ringen beror på att jag hatar att bära ringar med "saker" i som gör att man fastnar överallt! haha..vad krångligt det blev nu..menmen..ni får se ringen vad det lider så förstår ni säkert vart jag ville komma.


klicka

Efter ringbeställningen hade vi blivit lite "bröllopsbitna" och for vidare..det blev inhandlat ett par skor till mannen samt en mörk kostym! Nu ligger vi verkligen på plus sidan med våra bröllopsförberedelser..skönt! Mannens klädsel? jo..även den är komponerad av mig och det kommer att bli ungefär såhär:

Mörk kostym från Oscar Jacobsen..jajamen..inget skit här inte! hehe och till det tänkte jag han skulle ha nedanstående lilla "set". Tror det kan bli snyggt eftersom min klänning (Ja! det kommer en liten tjuvtitt på den när jag fått bilderna av dottern..hehe) är Ivory färg..och västen med tillbehör är också Ivory!


Klicka

Jaha..vad fattas? jo..bröllopsbukett, tärnbuketter och blommor (corsage) till mannen & bestman...det ska mannens mamma binda eftersom hon är jätteduktig på all slags hantverk! Och jag har tänkt mig att försöka matcha döttrarnas klänningar(mina tärnor) som ska ha mörkt rosa klänningar, vit sjal och vita skor! Så blommorna ska alltså gå i mörkt rosa, vit & blå ton! Till bestman och toastmaster tänkte jag inhandla varsin mörkt rosa slips..så det blir en helhet..och cirkeln sluts! Vår bestmans tvillingpojkar ska gå framför oss in i kyrkan och då skulle det ju vara hur gulligt som helst om man kunde hitta mörkrosa satinskjortor till dom!

Finns säkert många som kommer att ifrågasätta mitt val av följe in i kyrkan..vi blir ju ett litet gäng! Men min förklaring är enkel: tvillingpojkarna symboliserar för mig framtiden..som numera ser mycket mycket ljus ut! efter tvillingarna kommer givetvis jag & mannen och vad vi symboliserar är ju enkelt..ren och skär kärlek..efter oss ska mina döttrar gå..det är dom som alltid funnits där som stöd och uppmanat mig(oss) till att fortsätta i såväl dåtid som nutid..sist ska vår bestman och hans älskade fru gå..och det dom symboliserar för mig är Lycka och evig trohet eftersom dom står vid varandras sida i vått & torrt..och stöttar varandra genom såväl sjukdom som sorg..och framförallt ger varandra respekt och ärlighet! Och detta är för mig bland det absolut viktigaste i ett lyckligt äktenskap! okej lite humor är också bra att ha..hehe

Lät det komplicerat? för mig är det "glasklart" iallafall när jag sammanfattar vad jag menar för mig själv..hahaha Inte helt lätt ibland att få ner sina tankar via ett tangentbord :D

Nedanstående text har vi på en tavla ovanför sängen i sovrummet..och den är så tänkvärd när det gäller kärleken jag känner för min blivande man. Håll till godo..



Klicka om ni vill läsa texten

Postat av: Tant Greta

Det var inte lite det. Bröllop, fest och förvntningar. I augusti gifter sig min yngste son, ser verkligen fram emot det.

2009-05-22 @ 22:05:12
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Pia

Åh, det kommer att bli sååå fint!! Väntar med spänning på att få se alla bilder. Vilket datum var det ni skulle gifta er? :o)

2009-05-23 @ 09:23:05
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Maria & Glenn

Hej! Vi saknar er här också förstås! Men vad mycket ni hunnit med nu, låter som det blir bra och jättefint alltihop. Och tack för de fina orden. Har kollat lite på kläder också, har du nån bild på de mörkrosa klänningarna? Rosa satinskjortor har jag hittat flera, men alla är mer åt ljusrosa hållet...

Kramar från Maria & Glenn

2009-05-23 @ 21:50:39
URL: http://tvillingpojkarna.blogg.se/
Postat av: Tant Greta

Den 8 Augusti, då skall jag kasta några symboliska riskorn i din krona, samma dag som min son gifter sig i skåne.

2009-05-24 @ 08:21:35
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Kim P

Vad du har tänkt till! Tycker att det låter helt underbart med allt och fint blir det säkerligen:-). Det är härligt med giftemål, näst efter mina barn är det nog det bästa jag någonsin gjort TROTS att det ser ut som det gör för oss i dag. Jag gifte mig med mannen i mitt liv och det kommer jag aldrig att ångra.

2009-05-24 @ 12:39:02
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: anne

Låter härligt med bröllopsförberedelser! Ert intåg i kyrkan var väl inget konstigt, vi var ett helt gäng vi också (ändå hade vi inga barn då) inklusive musiker. Inte behöver man göra som någon annantycker, det är ju ens egen alldeles speciella dag det, bröllopsdagen!!!

2009-05-24 @ 23:02:42
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Kim P

Du behöver inte läsa så många inlägg bakåt i min blogg förrän du hittar förklaringen till min kommentar :-).

2009-05-25 @ 08:35:26
URL: http://lasipp.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Tror du tänkt på det mesta angående bröloppet,kommer att bli en fin tillställning,ha en bra dag o kram.

2009-05-25 @ 09:42:15
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Tesstamente

Jag är redan fuktig i ögonen- är det normalt?!

2009-05-25 @ 21:34:52
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Daniel

Det bara pirrar i magen för eran skull!!

2009-05-25 @ 22:16:58
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: purplerain

Åh, det låter väldigt innerligt och fint. På sitt eget bröllopp ska man göra exakt som man drömmer om. Så långt det går. VÄNTAR MED SPÄNNING PÅ MER..

2009-05-26 @ 15:49:49
URL: http://www.purplerain.devote.se
Postat av: Anneli -Fru J

Det där låter helt, fantastiskt, underbart! När jag läser era planer så saknar jag lite att det inte blev något "riktigt" bröllop för oss med pompa och ståt. Men det är ju eg inte försent, man kan ju alltid gifta sig igen :).



Tycker att du gör helt rätt som kör på ditt/ert eget race, det är ju trots allt eran stora dag!



2009-05-27 @ 07:54:45
URL: http://privataanneli.blogspot.com/
Postat av: litentanta

Det "känns" liksom fint inuti när jag läser din beskrivning, du ska veta att när det kommer till kärlek och sånt "där", då är jag både analfabet och synskadad, lomhörd och korttänkt... Inte min starkaste sida kan man kanske sammanfatta det som men när det tom känns inuti en sån som mig så måste ni ha fått till det riktigt bra :-)



Gillar verkligen orden ni har ovanför er säng, är erat förhållande, soon to be married, i den andan är det bara att önska er all lycka o välgång i livet för förutsättningarna kunde nog inte ha varit bättre! (men herreje vad blödig tanten blev nu då... snörvel)



Ser framemot en himla massa bilder och allt för det här, det tycker jag verkar vara en alldeles ypperlig idé!



Kramen från en litentanta i norr!

2009-05-27 @ 23:46:48
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0